ربات انسان نماي Nico چهره خود را در آينه تشخيص مي دهد

تيم تحقيقاتي دانشگاه ييل به سرپرستي «جاستين هارت» و با همكاري «برايان اسكاسلاتي» موفق به طراحي ربات انسان نماي Nico شدند كه با كمك نشانه هاي بصري مي تواند چهره و دست هاي خود را در آينه تشخيص دهد.

حيوانات در برخورد با آينه و مشاهده چهره خود واكنش هاي يكساني بروز مي دهند و تصور مي كنند كه حيوان ديگري در مقابل آنها ايستاده است.
 محققان لابراتوار رباتيك دانشگاه ييل موفق به طراحي ربات انسان نمايي شده‌اند كه قادر به رديابي و تشخيص حركت خود در آينه است.

دومين تست آينه ربات انسان نماي ظرف چند ماه آينده و با توسعه عملكردهاي شناختي ربات انجام خواهد شد. در ادامه ربات انتظارات اوليه از مشاهدات خود را فرا مي گيرد و از اين اطلاعات براي تخمين زدن محل قرار گرفتن ساير اشياء در اتاق از طريق مشاهده در آينه استفاده مي كند.
هدف نهايي محققان، ارتقاء سطح مهارت شناختي ربات و موفقيت در آزمون يادگيري و تغييرات شناختي است كه در سال 1970 در خصوص حيوانات انجام شده است.
اين دستاورد يك گام مهم در حوزه هوش مصنوعي محسوب مي شود و توسعه اين فناوري در آينده مي تواند منجر به ارتقاء سيستم حركتي و قدرت بصري ربات ها و شناخت بهتر محيط پيرامون آنها شود.
نتايج دستاورد محققان در طراحي ربات Nico ماه گذشته ميلادي و همزمان با برگزاري كنفرانس هوش مصنوعي در تورنتو كانادا ارائه شد.


منبع : technewspedia

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*