پخش زنده صوتی فیس بوک

پخش زنده صوتی فیس بوک به نام “Live Audio” معرفی شد؛ چشمک زاکربرگ به پادکست بازها

روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به استریم صوتی و تصویری مباحث مختلف افزوده می‌شود و عملا طی چند سال اخیر شاهد رشد خوبی در این حوزه از رسانه‌های دیجیتال بوده‌ایم. حال کمپانی فیس بوک در گامی تازه، قصد دارد با راه اندازی پخش زنده صوتی فیس بوک ، عاشقان پادکست‌های صوتی را سورپرایز کند. هرچند به نظر می‌رسد که این قابلیت در حال حاضر تنها در دسترس ناشران بزرگ قرار گرفته است.

ما می‌دانیم که فیس بوک گام محکمی را در دنیای ویدیوها برداشته و آن‌ها حتی به دنبال آن هستند تا به لطف قابلیتی به نام فیس بوک لایو (Facebook Live)، پخش زنده ویدیویی را به بهترین شکل ممکن در دسترس تمامی کاربران خود از سراسر جهان قرار دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که هدف جدی فیس بوک در گام بعدی حوزه شنیداری بوده و ظاهرا همراه با قابلیت جدیدی به نام “Live Audio” باید منتظر آغاز به کار پخش زنده صوتی فیس بوک باشیم.

این قابلیت، همانطور که از نامش پیداست به جای ویدیو، وظیفه‌ی استریم فایل های صوتی شما را همانند یک رادیو در اختیار خواهد داشت. به نقل از فیس بوک:

ما می‌دانیم که گاهی اوقات ناشرین می‌خواهند یک جریان را بدون ویدیو و تنها با گفتارشان در فیس بوک بیان کنند. ما حتی دیده‌ایم برخی از صفحات راه‌های خلاقانه‌ای را پیدا کرده‌اند تا با استفاده از API قابلیت Facebook Live و یا اضافه کردن یک تصویر ثابت، تنها فایل های صوتی را به مخاطبانشان ارائه کنند. قابلیت جدید Live Audio، گزینه‌ای بسیار راحت برای استریم فایل های صوتی خواهد بود که در اختیار ناشرین قرار می‌گیرد.

بنابراین عملکرد این سیستم نیز همانند Facebook Live خواهد بود و با هدف جذب قشر عظیمی از مخاطبین علاقه‌مند به محتوای شنیداری، خون تازه‌ای را در رگ‌های یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان وارد می‌کند. استریم شنیداری همچنین می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کاربرانی باشد که از اینترنت پرسرعتی جهت تماشای ویدیوها بهره‌مند نیستند و یا بیش از تصویر، این صدای موضوع مورد نظرشان هست که به کار ایشان می‌آید. این قابلیت می‌تواند گزینه‌ی عالی برای مصاحبه‌های تلفنی، مسابقه‌های کتاب‌خوانی، پرسش و پاسخ و غیره باشد.

پخش زنده صوتی فیس بوک

پخش زنده صوتی فیس بوک تنها در دسترس ناشران بزرگ

در حال حاضر قابلیت پخش زنده صوتی فیس بوک در دسترس شرکای تجاری این کمپانی آمریکایی نظیر BBC World Service، LBC، Harper Collins و نویسندگان بزرگی نظیر آدام گرنت (Adam Grant) و همچنین بریت بنت (Brit Bennett) قرار گرفته است. هرچند انتظار می‌رود در سال 2017، این کمپانی قابلیت پخش زنده صوتی فیس بوک و دیگر قابلیت‌های فیس بوک لایو را در دسترس ناشران بیشتر و در نهایت تمامی کاربران این شبکه اجتماعی قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*