گوشی ال جی G6

گوشی ال جی G6 سال آینده فروشی 5 میلیون واحدی را تجربه خواهد کرد

شرکت کره‌ای ال جی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای افزایش سهم خود از بازار موبایل کرده است، با این حال با توجه به عملکرد متوسط ال جی جی 5 و در راه بودن سامسونگ گلکسی اس 8، ال جی مبارزه سختی را برای سال آینده در پیش خواهد داشت. سالی که روزهای پایانی آن را در حال سپری کردن هستیم، ال‌ جی جی 5 را با قابلیت ماژولار در تقابل با گلکسی اس 7 سامسونگ راهی بازار کرد؛ قابلیتی که علی‌رغم جذاب بودن نتوانست باعث فروش موفق جی 5 شود. شاید همین موضوع نیز باعث شود گوشی ال جی G6 به جای طی کردن مسیر نسل قبلی خود به قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی مجهز شود که نیاز کاربران کنونی را تامین کند.

ال جی در بحث طراحی بدنه گوشی‌های هوشمند خود با وسواس بسیاری عمل می‌کند، به طوری که هر یک از پرچمداران این شرکت با بدنه‌ای کاملا متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. ال جی جی 5 نیز به رغم برخورداری از ظاهری ساده و طراحی ماژولار دارای معایبی بود. لازم به ذکر است که موتورولا نیز سال گذشته پرچمداران خود را با طراحی ماژولار به بازار عرضه کرد، با این حال موتو مادهای موتورولا نسبت به ماژول‌های سری دوستان ال جی، از پیچیدگی کمتری برخوردار بودند.

به عنوان مثال موتورولا مود پروژکتور و یا اسپیکر جانبی را به بازار عرضه کرده که به راحتی می‌توانند امکانات جدیدی را در اختیار دارندگان گوشی‌های این برند قرار دهند، با این حال ماژول‌های سری دوستان ال جی مانند دوربین ثبت تصاویر 360 درجه ممکن است مورد نیاز هر کاربری نباشد. در سوی دیگر جی 5 نسبت به نسل قبلی خود ارتقا سخت افزاری قابل ملاحظه‌ای را تجربه نکرد، تا جایی که بسیاری از ال جی وی 20 به عنوان پرچمدار 2016 این شرکت کره‌ای یاد می‌کنند.

گوشی ال جی G6 به احتمال زیاد در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی خواهد شد

ال‌ جی وی 20 در کنار یدک کشیدن عنوان اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید 7 نوقا، دارای سخت افزار قدرتمندی همچون تراشه اسنپدراگون 820، 4 گیگابایت حافظه رم، نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل که توسط گوریلا گلس 4 از آن محافظت شده، دوربین اصلی دوگانه 16+8 مگاپیکسلی و برخورداری از استاندارد نظامی MIL-STL-810 است که این محصول را به یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های هوشمند زمانه خود تبدیل می‌کند.

اگر همه چیز طبق شایعات از پیش درز کرده پیش رود، احتمالا گوشی ال جی G6 طی روند برگزاری نمایشگاه MWC 2017 که اوایل سال آینده میلادی در شهر بارسلون برگزار می‌شود، برای اولین بار در معرض دید عمومی قرار خواهد گرفت. با توجه به شایعات، گوشی ال جی G6 برخلاف نسل قلبی خود از طراحی کلاسیک بهره خواهد برد، با این حال همچنان به باتری قابل تعویض تجهیز می‌شود.

گوشی ال جی G6

از آنجا که احتمالا شرکت کره‌ای گوشی ال جی G6 را با نظر گرفتن موارد فوق راهی بازار خواهد کرد، بانک بین‌المللی کردیت سوئیس (Credit Suisse) پیش‌بینی کرده این گوشی دست کم فروشی 5 میلیون واحدی را تجربه کند. علاوه بر این پرچمدار بعدی شرکت ال‌ جی به احتمال زیاد قابلیت پشتیبانی از سرویس LG Pay را خواهد داشت.

ال جی پی خدمات پرداخت موبایلی مخصوص شرکت ال جی است؛ مانند سامسونگ پی (Samsung Pay)، ال جی پی نیز از هر دو فناوری NFC و MSTT (تراکنش امن مغناطیسی) برای شناسایی کارت‌خوان استفاده ‌می‌کند. تکنولوژی MST به کاربر این امکان را می‌دهد تا در بیش از 90 درصد فروشگاه‌های جهان و با استفاده از گوشی موبایل، مبلغ خرید خود را پرداخت کند؛ حتی در فروشگاه‌هایی که فاقد امکان خرید با استفاده از NFC هستند.