فروش اچ تی سی در سال ۲۰۱۶ راضی‌کننده نبوده است

فروش اچ تی سی در سال ۲۰۱۶ راضی‌کننده نبوده است

بسیاری معتقدند که اچ تی سی 10 (HTC 10) برترین پرچمدار این برند تایوانی در تمام تاریخ بیست ساله‌اش بوده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به نزول رقبایی همچون سامسونگ در این سال، فروش اچ تی سی بتواند مدیران و سهام‌داران این کمپانی را راضی نگه دارد، اما گویا این‌طور نشده است.

با توجه به اتفاقاتی که برای گلکسی نوت ۷ و انفجار باتری آن رخ داد، پرچمدار اچ تی سی فرصت مناسبی داشت تا در دستان کاربران بیشتری قرار بگیرد. اما این اسمارت فون جذاب نتوانسته است از این فرصت بادآورده استفاده کند و فروش اچ تی سی در سال ۲۰۱۶ حتی از سال گذشته هم پایین‌تر بوده است! این باز هم رقبای قدرتمندی همچون جی ۵ ال جی و گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ بوده‌اند که سد راه پرچمدار تایوانی در راه موفقیت در بازار پرچمداران اندرویدی شده‌اند.

اچ تی سی در سال گذشته‌ی میلادی موفق به فروش و ارسال ۱۸ میلیون واحد از اسمارت فون‌های خود شده بود، اما با کاهش فروش این برند در بازارهای آمریکا، کشورهای اروپایی و چین در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که فروش اچ تی سی در سال ۲۰۱۶ در بازه‌ای بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون واحد قرار بگیرد. این به معنای آن است که سهم فروش این کمپانی در بازار دیوایس های اندرویدی بین ۳۳ تا ۴۴ درصد کاهش یافته و این به هیچ وجه خبر خوبی برای آنها نخواهد بود.

کارشناسان بخشی از عدم موفقیت اچ تی سی در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا را به عدم وجود یک استراتژی بازاریابی موثر از سوی آنها ارتباط می‌دهند. البته علاوه بر این موضوع، اچ تی سی در حال حاضر فعالیت گسترده‌ای در بازار واقعیت مجازی دارد و شاید با مشاهده‌ی موفقیت فوق‌العاده‌ی هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو (Vive) مدیران این کمپانی تصمیم گرفته‌اند که به سمت این بازار نسبتا بکرتر تغییر جهت دهند؛ جالب است بدانید که بعد از آغاز پیش‌فروش اینترنتی این هدست در اوایل سال میلادی جاری، بیش از چندین هزار درخواست خرید از سوی کاربران ثبت شد تا این محصول با قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار تنها در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه موفق به فروشی ۱۲ میلیون دلاری شود! این استراتژی جدید اچ تی سی زمانی روشن‌تر می‌شود که بدانید در سال گذشته، اچ تی سی سرانجام از مقام برترین تولیدکننده‌ی موبایل کشور تایوان پایین بیاید و این به معنای آن است که شاید آنها دیگر نمی‌خواهند تمرکز اصلی خود را به حوزه‌ی موبایل معطوف کنند.

احتمال بالای ادامه‌ی کاهش فروش اچ تی سی در چین

فروش اچ تی سی در سال ۲۰۱۶ راضی‌کننده نبوده است

همچنین پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده‌ی میلادی و در ادامه‌ی این روند ناامیدکننده، فروش اچ تی سی در بازارهای چین و به تبع آن، در کل جهان، با کاهشی مجدد همراه شود. تنها چاره‌ای که کارشناسان در این حوزه برای برند تایوانی متصور شده‌اند، معرفی یک پرچمدار بسیار ویژه است تا آنها بتوانند بار دیگر در این بازار عظیم، حرفی برای گفتن داشته باشند. به تازگی مشخص شده است که تنها چند روز بعد از برگزاری نمایشگاه CES 2017 در لاس وگاس آمریکا، اچ تی سی قصد دارد رویداد ویژه‌ای را در روز دوازدهم ژانویه (۲۳ دی ماه) برگزار کند.

از آنجا که با توجه به فاصله‌ی نه چندان زیاد از زمان معرفی پرچمدار قبلی، رونمایی از اچ تی سی ۱۱ در این رویداد کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد، احتمالا شاهد این محصول نخواهیم بود. از سوی دیگر معرفی میان رده‌ی اچ تسی ایکس ۱۰، در ادامه‌ی نسل وان A9، در این مراسم بزرگ، کمی غیر عادی است. بنابراین هنوز نمی‌توانیم درباره‌ی این کنفرانس و محصولاتی که در آن رونمایی خواهند شد، حدس و گمانی داشته باشیم؛ هرچند که قطعا این یکی از آخرین فرصت‌های اچ تی سی برای نفسی دوباره در بازار پرچمداران اندرویدی خواهد بود و در صورتی که این کنفرانس هم کاربران را ناامید کند، شاهد افول شدیدتر کمپانی تایوانی خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بزرگترین ایراد گوشی‌های اندرویدی آپدیت نکردن ورژن اندروید و اپدیت نکردن UI سیستم‌عامله.
    شرکت htc لانچر سنس رو برای مدل‌های قدیمی‌تر آپدیت نمیکنه و ورژن‌های جدید رو روی گوشی‌های جدید نصب میکنه فقط! خب من چرا باید برم گوشی رو خریداری کنم که شرکت سازنده ازش درست پشتیبانی نمیکنه و بفکر تغییری توی رابط کاربری نیست؟
    مثلا iOS 10 تقریبا برای همه گوشی‌های آیفون ارائه شد بجز مدل‌های خیلی قدیمیش! همه از یک سورس و رابط کاربری یکسان استفاده میکنن و شرکت سازنده برای تمام محصولاتش ارزش قائل میشه.
    اما گوشی‌های اندرویدی اینطور نیستن، مدل‌های زیادی رو تولید میکنن و نمیتونن آپدیت براشون ارائه بدن.
    شرکت‌های اندرویدی بفکر کاربر نیستن، فقط میگن جنسمون فروش بره بقیش مهم نیست آپدیت مهم نیست!
    خب معلومه که با این سیاست اشتباه فروششون روند نزولی پیدا میکنه مردم که احمق نیستن…

  2. HTC در ضمینه موبایل اشتباهات زیاده کرده و بخاطر همین این شرایط عجیب نیست
    1-استفاده از پردازنده های MT
    2-عدم استفاده از پردازنده های بروز
    3-قیمت بسیار بالاتر از سایر رقبا
    4-ضعیف بودن دوربین در برخی از موبایل ها
    قیمت گذاریش بعضی از محصولاتش طوریه که انگار سازنده انحصاری موبایل در دنیا هست…

    • اتفاقا بنظر من نباید فقط از پردازنده اسنپ استفاده کرد چون کوالکام دیگه به اوج خودش رسیده و بفکر سواستفاده از مردمه (همون قضیه ارائه نکردن درایور برای آپدیت گوشی‌ها به اندروید ۷)، الان دیگه باید از برند‌های جدید برای سخت افزار استفاده کنن.
      قیمتش هم نسبت به هم‌رده‌هاش قطعا بهتر بود! الان قیمتش ۱.۹۰۰.۰۰۰ ولی پرچمدار سامسونگ رو دارن میدن ۲.۴۰۰.۰۰۰ !!!
      اما از نظر دوربین واقعا همیشه ضعیف بوده و هست درش شکی نیست…

      با این حال بزرگترین مشکل اندرویدی‌ها آپدیت نرم‌افزاریه که درموردش گفتم