دوئل غول‌ها در نمایشگاه CES2012

 

آغاز به کار نمایشگاه CES 2012 از روز یکشنبه در لاس وگاس رقم خورده است و از ۱۰ تا ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۲ شرکت‌های مختلف به معرفی محصولات و دستاوردهای جدید خود خواهند پرداخت.
 
گفته می‌شود CES 2012 یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها در تاریخ برگزاری CES باشد و براساس پیش‌بینی‌ها ۱۴۹ هزار بازدیدکننده و ۲۷۰۰ شرکت در آن حضور  خواهند داشت.
CES 2012 با سال گذشته کمی متفاوت خواهد بود. براساس اعلام مایکروسافت نمایشگاه امسال شاهد آخرین حضور غول نرم‌افزاری خواهد بود. به علاوه به نظر می‌رسد پیشرفت‌های بسیار زیاد تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌ها نمایشگاه امسال را نسبت به سال‌های گذشته هیجان انگیزتر کند.
طی ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌ها و گمانه زنی‌های بسیاری پیرامون آنچه در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان رخ خواهد صورت گرفته است. باوجود اینکه طرفداران فناوری خود را برای معرفی بسیاری از محصولات آماده کرده‌اند ‌اما شرکت‌هایی نیز برای غافلگیر کردن این افراد برنامه‌ریزی کرده‌اند.
اگرچه باید تا پایان نمایشگاه منتظر قدرت‌نمایی شرکت‌های بزرگ فناوری بود، اما به طور کلی به آنچه در CES امسال روی می‌دهد، می‌پردازیم.
 
سال اولترابوک‌ها
همانطور که سال ۲۰۱۱ سال تبلت‌ها نام گرفته بود، سال ۲۰۱۲ نیز سال اولترابوک‌ها نام گرفته است و جای تبلت‌ها را در CES امسال گرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی ۲۰ تا ۴۰ نسخه از نوت ‌بوک‌های فوق باریک یا همان اولترابوک‌ها را عرضه کنند. این محصولات که برای رقابت با MacBook Air اپل طراحی شده‌اند، بسیار باریک و دارای بازده انرژی بالا هستند. اولترابوک‌ها از ذخیره‌سازی فلش به جای هارد درایو بهره می‌برند. HP Spectre، ThinkPad لنووو و اولترابوک‌های ال جی از نوت‌بوک‌های فوق باریک CES 2012 خواهند بود.
 
ویندوز ۸
از زمان برگزاری CES سال گذشته درمورد جدیدترین محصول مایکروسافت خبرهای زیادی منتشر شده است. ویندوز ۸ که نسخه‌ای کاملا متفاوت از محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا است، با تاکید ویژه بر تبلت‌ها در CES حضور خواهد داشت. تا پایان نمایشگاه امسال احتمالا اخبار بسیاری درمورد محصولات مبتنی بر سیستم عامل جدید مایکروسافت که آینده این غول نرم‌افزاری را رغم خواهد زد، منتشر خواهد شد.
 
تبلت‌ها
تبلت‌ها که در CES 2011 خبرسازترین محصولات بودند در نمایشگاه امسال نیز حضور خواهند داشت. تبلت‌های Kindle Fire آمازون و Transformer Prime اسوس و همچنین تبلت گلکسی سامسونگ رقبای آندرویدی جدی برای آیپد و آیپد ۲ اپل به شمار می‌آیند.
انتظار می‌رود تبلت‌های چهار هسته‌ای امسال بر بازار تبلت‌ها حکمفرمایی کنند و احتمالا تبلت‌های ۴ هسته‌ای شرکت‌های سامسونگ، HTC و Vizio در CES نمایش داده می‌شوند.
 
گوشی‌های هوشمند
گوشی‌های هوشمند که از محبوب‌ترین وسایل الکترونیکی به شمار می‌آیند در نمایشگاه امسال با پیشرفت‌های قابل توجهی حضور خواهند داشت.
بکار گیری نسل چهارم فناوری تلفن همراه از سوی اپراتورهای بزرگ، گوشی‌های هوشمند را نیز به سوی استفاده از فناوری نسل چهارم سوق داده است. پس از ورود گوشی‌های دو هسته‌ای به بازار طی سال گذشته، تولیدکنندگان بزرگ گوشی تلفن همراه قصد دارند طی سال جاری گوشی‌های چهار هسته‌ای را وارد بازار کنند.
 
لوازم هوشمند
سال ۲۰۱۲ همه چیز به سمت بی‌سیم شدن پیش می‌رود. در CES 2012 شاهد انواع دستگاه‌های الکترونیکی مانند بلندگوها، دوربین‌ها و همچنین ماشین‌های ظرفشویی و خودروهای هوشمند هستیم.
پیش از این مفهوم “خانه هوشمند” مطرح شده بود، اما امسال احتمالا این مفهوم به واقعیت نزدیک تر خواهد شد.
 
۳D بدون عینک
در طول برگزاری CES طی سال‌های گذشته دستگاه‌های سه بعدی بسیاری معرفی شده‌اند اما دستگاه‌های سه بعدی در نمایشگاه ۲۰۱۲ با سال‌های گذشته از آن جهت متفاوت خواهند بود که این محصولات بدون عینک عرضه خواهند شد.
 
فناوری مبتنی بر حرکت
در CES امسال محصولات مبتنی بر حرکت بیشتری به نمایش گذاشته خواهد شد. اگرچه این فناوری بیشتر در ساخت ابزارهای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما شاهد کاربرد آن در دستگاه‌های بیشتری خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*