پیام رسان سیگنال

پیام رسان سیگنال ؛ لذت چت و گفتگو در یک محیط ایمن و رمزنگاری شده

بعد از پشت سر گذاشتن یک سال مملو از افشاگری و هک در سطح گسترده، نوبت به آن رسیده تا با فرا رسیدن سال جدید میلادی راهی برای تامین امنیت ارتباطات دیجیتال خصوصی خود پیدا کنیم. پیش از این شاهد هک‌شدن حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تاراج اطلاعات پیام رسان‌ها به صورت موردی و از روی غرض‌ورزی شخصی بودیم، اما در سال جاری حساب‌های کاربری به صورت میلیونی با اهداف مختلف به سرقت رفته و به فروش رسیدند. با توجه به این اتفاقات باید سفت و سخت به سرویس‌های رمزنگاری شده همانند پیام رسان سیگنال (Signal) چسبید.

اوج امنیتی و رمزنگاری را با پیام رسان سیگنال تجربه کنید

نفوذ به حساب کاربری اشخاص سرشناسی همچون مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) موسس و مدیر فیس بوک و ساندار پیچای (Sundar Pichai) مدیر عامل اجرایی گوگل به عنوان اشخاصی سرشناس در دنیای اینترنت و همچنین دیگر افراد سرشناس در دنیای سیاست، از دیگر اتفاقاتی بودند که در یک بازه زمانی کوتاه برای چندین بار رخ دادند تا به این وسیله اعتماد کاربران به توان شبکه‌های اجتماعی در حفظ حریم خصوصی‌شان کاهش پیدا کند. در شرایط بیدارباش همگانی برای حفظ حریم خصوصی و حمله عملنی هکرها در سطح گسترده، یک اپلیکیشن که با وعده تامین امنیت در سطح بالا پا به میدان گذاشته، به شدت در حال کسب محبوبیت در میان کاربران است.

پیام رسان سیگنال که حاصل زحمات تیم اپن ویسپر سیستم (Open Whisper System) است، در دنیای امنیت و رمزنگاری حرف‌‎های زیادی برای گفتن داشته و به همین دلیل از جمله بهترین اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و آی او اس به شمار می‌رود. گفتنی است این اپلیکیشن دارای رمزگذاری در درجه نظامی برای تمامی پیام‌ها و تماس‌های صوتی است که ایمنی آن را تضمین می‌کند. ارسال پیام متنی، برقراری تماس صوتی، پیام رسانی گروهی و همچنین ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای از جمله قابلیت‌های پایه پیام رسان سیگنال همانند دیگر پیام رسان‌ها محسوب می‌شوند. بد نیست بدانید این اپلیکیشن توسط ادوارد اسنودن (Edward Snowden) معروف به عنوان اپلیکیشنی ایمن و دارای متد رمزنگاری مطمئن معرفی شده است.

پیام رسان سیگنال

در حالی که از نظر کاربر همه چیز با نوشتن متن و یا انتخاب عکس و سپس زدن دکمه ارسال تمام می‌شود، فرآیندهای زیادی در پس‌زمینه دست به دست هم می‌دهند تا امنیت را ممکن کنند. خوشبختانه پیام رسان سیگنال تمامی فعالیت‌های خود را ایمن نگه داشته و رمزنگاری را در بالاترین درجه ممکن به کاربران عرضه می‌دارد. اپن ویسپر سیستم اعلام کرده است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ، آمار مهاجرت به پیام رسان سیگنال و تعداد افرادی که به طور روزانه در آن حساب کاربری جدید می‌‎ساختند، تنها در ماه نوامبر (یک ماه قبل) چیزی حدود 400 درصد افزایش را به خود دیده است! در ادامه به بررسی چگونگی کار با پیام رسان سیگنال خواهیم پرداخت.

سیگنال یکی از پیام رسان‌های موبایل رمزنگاری شده و امن برای پلتفرم‌های اندروید و آی او اس بوده و البته به عقیده بسیاری، بهترین اپلیکیشن موجود در این زمینه است.

پیام رسان سیگنال

محیط کاربری آن بسیار بسیار ساده و روان است. در تصویر پایین اینباکس پیام رسان سیگنال که پیام‌های ارسالی در آن لیست می‌شوند به نمایش درآمده‌ است.

پیام رسان سیگنال

روش ثبت نام در آن همانند همیشه است؛ استفاده از پیام رسان سیگنال و ثبت نام در آن مثل دیگر پیام رسان‌ها با وارد کردن شماره موبایل ممکن است. بعد از اتمام ثبت نام، با جستجو در دیتابیس، دیگر افرادی که نام آن‌ها در لیست مخاطبین گوشی شما وجود داشته و پیشتر به عضویت سیگنال درآمده‌اند نمایش داده می‌شوند.

پیام رسان سیگنال

گفتگوها شباهت زیادی با آی‌مسیج (iMessage) داشته و این امکان وجود دارد تا به ارسال متن و یا تصویر بپردازید. همه چیز رمزنگاری خواهد شد، به این معنی که تنها ارسال‌کننده و گیرنده قادر به دیدن محتوا بوده و شخص سومی نمی‌تواند با استفاده از ترفندهای مختلف در این بین قرار بگیرد و اقدام به خواندن آن‌ها کند.

پیام رسان سیگنال

از قابلیت‌های بسیار بسیار ارشمندی که پیام رسان سیگنال برای کاربران فراهم کرده، امکان برقراری تماس صوتی ایمن از طریق بستر اینترنت است. به هر کاربر به صورت تصادفی یک جفت از کلمات نشان داده می‌شود که از آن‌ها می‌توان برای اطمینان از ایمن‌بودن تماس برقرارشده استفاده کرد. در این شرایط، شما به کاربر مقصد خود برای تایید برقراری تماس ایمن می‌گویید: “Chisel Sociable”

پیام رسان سیگنال

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در ظاهر تفاوت آن‌چنانی بین پیام رسان سیگنال و دیگر اپلیکیشن‌ها وجود نداشته و از نظر کاربر بعد از نوشتن متن و زدن دکمه ارسال، کار تمام است. تفاوت اصلی سیگنال به فعالیت‌های صورت‌گرفته در پس زمینه اختصاص دارد تا برقراری ارتباط به ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه ممکن صورت بگیرد. اوارد اسنودن گفته در ارتباطات روزانه خود فقط از Signal استفاده می‌کند.

برای دانلود نسخه اندروید ، آی او اس بر روی آن‌ها کلیک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دست شما درد نکنه 👍

  2. امنیت چیز خوبیه اما این اپلیکیشن همه‌گیر نشده و باید با خودت چت کنی!!!
    همچنین امکانات تلگرام هم نداره.
    از طرفی هم بخاطر امنیتش تا چندماه دیگه به لطف فیلترینگ این هم فیلتر میشه!