نیکون D5600

نیکون D5600 معرفی شد ؛ یک دوربین DSLR نیمه‌حرفه‌ای همه چیز تمام

شرکت نیکون (Nikon) طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری خاصی بر روی دوربین‌های دی اس ال آر (DSLR) نیمه‌حرفه‌ای خود از سری D داشته و به همین وسیله بازار را به میزان زیادی به سمت خود منحرف کرده است. از محصولات تقریبا قدیمی این سری می‌توان D3200 و از محصولات جدید و قدرتمند آن می‌توان D7100 را نام برد. با توجه به استقبال کاربران از این دوربین‌های نیمه حرفه‌ای، این شرکت نیکون D5600 را دو ماه قبل در کشور خود (ژاپن) رونمایی کرد، اما برای عرضه جهانی و مخصوصا بازار آمریکا، تا رسیدن به نمایشگاه CES 2017 صبر کرد. خبر خوب این است که بعد از اتمام نمایشگاه امسال، نیکون D5600 برای خرید به ازای مبلغ 799 دلار و همراه با یک کیت لنز 55-18 در دسترس خواهد بود.

مدتی است که دوربین‌های نیمه حرفه‌ای DSLR دیگر کاربران را هیجان زده نکرده و چیز جدیدی برای ارائه ندارند، اما نیکون D5600 با پنهان کردن فناوری به نام اسنپ‌بریج (Snapbridge) در آستین خود، سعی دارد تا این روال را بر هم بزند. در واقع اسنپ‌بریج شیوه‌ای مختص به نیکون بوده و با استفاده از تکنولوژی بلوتوث، بهترین و راحت‌ترین روش ممکن برای ایجاد ارتباط بدون سیم میان دوربین ‌های جدید شرکت و گوشی‌های هوشمند را فراهم کرده است. گفتنی است اگرچه برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی ایراداتی را به این سرویس وارد می‌کنند، اما مشکلات یاد شده تنها به چند دستگاه خاص مرتبط بوده و مسئله سازگاری با سیستم عامل اندروید نیز شدیدا در آن دخیل است.

نیکون D5600گفتنی است اتصالات بدون سیم وای فای و همچنین بلوتوث چیزهای جدیدی در صنعت عکاسی محسوب نمی‌شوند، اما اسنپ‌بریج به اندازه‌ای متفاوت است که سبب شود تا کاربر، تکامل روش‌های اتصالات دوربین و انقلاب در این زمینه را حس کند. وقتی آن را فعال می‌کنید، دوربین‌ مجهز شده به اسنپ‌بریج بی‌درنگ تصاویر ثبت شده را مستقیما به داخل گوشی ارسال می‌کند. اگر کاربر ترجیح می‌دهد تا تمامی موارد به صورت خودکار ارسال نشوند، این امکان وجود دارد تا به منبع فایل‌های ذخیره شده در دوربین نیکون D5600 و یا دیگر مدل‌های مشابه دست پیدا کرده و آیتم‌های مورد نظر را مشاهده کرد. دیگر، خبری از اتصالات پردردسر وای فای و درگیر شدن با مراحل وارد کردن رمز عبور وجود نخواهد داشت. نکته بسیار جالب دیگر اینجاست که کاربر در ادامه باز هم می‌تواند به دریافت و مشاهده فایل‌های مورد نظر بپردازد، حتی اگر دوربین خاموش شده باشد.

از نظر مشخصه‌های دیگر، نیکون D5600 با مدل‌های پیشین مخصوصا دوربین D5500 که در نمایشگاه CES سال 2015 ارائه شد، تفاوت‌های آن‌چنان زیادی ندارد. نیکون D5600 به همان سنسور 24.2 مگاپیکسلی مجهز شده و وظیفه پردازش در آن باز هم بر عهده پردازشگری یکسان، یعنی اکسپید 4 (Expeed 4) گذاشته شده است. صفحه نمایش آن نیز همان LCD با اندازه 3.2 اینچ و به صورت لمسی در نظر گرفته شده است. گفتنی است در مدل D5500، برای اولین بار شاهد یک صفحه نمایش لمسی بر روی یک دوربین DSLR در میان محصولات نیکون بودیم. با توجه به این موضوع و با به کار رفتن مجدد چنین صفحه نمایشی در نیکون D5600 ، شرکت سازنده مدعی است این مدل جدید عملکردی به مراتب بهتر با ویژگی‌های بیشتر را به کاربران ارائه می‌کند.

تمامی امکانات نیکون D5600 یک طرف و فناوری Snapbridge در طرفی دیگر!

مطمئنا نه به خاطر صفحه نمایش لمسی و سنسور به کار رفته در آن، اما مسلما به خاطر فناوری اسنپ‌بریج، نیکون D5600 توجه بسیاری را به سمت خود جلب خواهد کرد، چرا که برخلاف صفحه نمایش لمسی به عنوان یک ویژگی متداول، این فناوری پیش از این بر روی معدود دوربین‌هایی دیده شده است. در آزمایشی که کاربران در نمایشگاه سی ای اس 2017 بر روی نیکون D5600 داشتند، تجربه اتصال دائم و کارآمد به دوربین توسط گوشی هوشمند، تحولی شگفت‌انگیز در عکاسی ایجاد کرده است. یک دوربین مملو از عکس‌های گوناگون را در نظر بگیرید که همواره می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن به محتویات آن دست پیدا کرده و سریعا بعد از ویرایش، در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرد. مطمئنا فعالان عرصه رسانه‌های اجتماعی، به همین راحتی از خیر چنین فناوری نخواهند گذشت.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*