معرفي دوربين ديجيتال NEX 5R سوني در IFA 2012

شرکت سونی رسما از دوربین جدید میرورلس خود با نام NEX-5R در رویداد IFA در برلین رونمایی کرد. دوربین Sony NEX-5R یک دوربین ۱۶.۱ مگاپیکسلی با سنسور Exmor APS HD CMOS می باشد. سونی در این مدل از تکنولوژی جدید اتوفوکوس “Fast Hybrid AF” به همراه قابلیت اجرای اپلیکشن جدید مخصوص دوربین PlayMemories استفاده کرده است.

به لطف سیستم هیبریدی AF، بازده فوکوس خودکار این دوربین نیز بهبود یافته است. این سیستم از ترکیب تشخیص دهنده فاز و کنتراست موجب شده تا هم دقت فوکوس خودکار افزایش یابد و هم سرعت آن بسیار سریعتر شود. سیستم‌ هیبریدی فوکوس خودکار در NEX-5R شباهت زیادی به نمونه Canon T4i دارد.

قابلیت تازه دیگر این دوربین امکان دسترسی اتصال به شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi است. دوربین NEX-5R اولین دوربین با قابلیت تعویض لنز است که امکان اتصال به Wi-Fi را نیز دارد. این دوربین به نرم‌افزارهای PlayMemories و سرویسی که از تصاویر بک‌آپ تهیه می‌کند و تصاویر را از دوربین به بیرون منتقل می‌کند نیز دسترسی دارد. اپلیکیشن PlayMemories برای اندروید و iOS ارائه شده و ابزارهای مبتنی بر این دو سیستم‌عامل می‌توانند به راحتی به دوربین متصل شده و تصاویر را دریافت کنند. این سرویس بسیار کامل و کارآمد بوده و دسترسی به تصاویر را ساده کرده است.

{photo}91/06/09/Sony-NEX-5R{/photo}

سونی علاوه بر این در حال تولید نرم‌افزارهای اختصاصی برای این دوربین است، نرم‌افزارهایی که برروی NEX-5R نصب خواهند شد و قابلیت‌های تازه‌ای را به آن اضافه خواهند کرد. یعنی به جای اینکه مجبور باشید Firmware دوربین را بروز کنید نرم‌افزار برروی آن نصب خواهید کرد.
تغییرات دیگر NEX-5R نسبت به NEX-5N نیز انقلابی هستند. صفحه نمایش لمسی NEX-5R دارای قابلیت «لمس روی صفحه برای فوکوس» و «لمس روی صفحه برای عکس گرفتن» است. این دوربین قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و ۶۰ فریم در ثانیه نیز می‌باشد. این دوربین تنها ۲۱۸ گرم وزن دارد که بدون شک نسبت به دوربین‌های سنگین DSLR یک برتری محسوب می‌شود.
دوربین بدون آیینه NEX-5R در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید و با قیمت ۶۵۰ دلار برای بدنه خالی و قیمت ۷۵۰ دلار با لنز 18-55mm در آبان ماه وارد بازار خواهد شد. این دوربین باعث نمی‌شود تا DSLRها را ببوسیم و بگذاریم کنار اما محصول وسوسه انگیزی است که هر علاقمند به عکاسی را جلب خود می‌کند.


منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*