نگاهی نزدیک به آنر مجیک ؛ جادویی‌ترین گوشی آنر تا به حال

نگاهی نزدیک به آنر مجیک ؛ جادویی‌ترین گوشی آنر تا به حال

چندی پیش، درباره‌ی آنر 6 ایکس نوشتیم؛ آخرین اسمارت فون برند آنر که در نمایشگاه CES امسال رونمایی شد. آنر 6 ایکس با بدنه‌ی تمام فلزی و دوربین دوگانه، به طور حتم گوشی بسیار جذابی است که با قیمت تنها 230 دلار، توان رقابتی بسیار بالایی دارد. اما 6 ایکس تنها سورپرایز کمپانی آنر برای کاربران نبود، بلکه اسمارت فون دیگری در غرفه‌ی آنر قرار دارد که شاید هیجان‌انگیزترین گوشی نمایشگاه CES 2017 باشد: آنر مجیک (Honor Magic).

آنر مجیک گوشی هوشمند خاصی است که علاوه بر ظاهر زیبا، از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز استفاده می‌کند. در حال حاضر این گوشی در خارج از بازار چین عرضه نمی‌شود، اما آنر اعلام کرده که عرضه‌ی جهانی آنر مجیک به زودی آغاز خواهد شد. آنر مجیک شبیه هیچکدام از محصولاتی که کمپانی آنر تا به حال تولید کرده نیست و به همین دلیل، نیازمند نگاهی نزدیک‌تر است.

طراحی و دیزاین

بدون شک، آنر مجیک زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین اسمارت فونی است که آنر تاکنون تولید کرده است. قسمت پشتی گوشی کاملا از شیشه ساخته شده و با آنکه این کار باعث جذب بالای اثر انگشت در حین استفاده می‌شود، اما ظاهر بسیار دل‌پسندی را به مجیک بخشیده است. دوربین‌های دوگانه در زیر این کاور شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و قاب آلومینیومی اطراف نیز در دست گرفتن گوشی را آسان‌تر می‌کنند. با ضخامت 7.8 میلی‌متری، آنر مجیک به هیچ عنوان ضخیم محسوب نمی‌شود، اما به دلیل نحوه‌ی طراحی گوشی، این طور به نظر می‌رسد که حتی از این هم باریک‌تر است.

در پایین صفحه نمایش مجیک، کلید هوم آن قرار دارد که حسگر اثرانگشت آن نیز هست. جک هدفون 3.5 میلی‌متری، جایگاه قرارگیری سیم‌ کارت نانو و پورت USB Type-C نیز همگی در پایین دستگاه قرار دارند.

نگاهی نزدیک به آنر مجیک ؛ جادویی‌ترین گوشی آنر تا به حال

نمایشگر

در این زمینه، آنر تصمیم گرفته تا مجیک را تا حد امکان متعادل و خوش‌دست طراحی کند و از یک صفحه نمایش 5.09 اینچی استفاده کرده است. با آنکه شاید این نمایشگر کمی کوچک باشد اما رزولوشن آن چنین نیست. آنر مجیک از پنل Super AMOLED با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره‌مند است. بدین ترتیب، نمایشگر این گوشی دارای کیفیت و وضوح فوق‌العاده‌ای است، رنگ‌ها به خوبی روشن هستند، نوشته‌ها کاملا واضح بوده و زوایای دید و مقدار درخشندگی صفحه نیز بسیار رضایت‌بخش هستند. خمیدگی صفحه نمایش نیز باعث می‌شود که در زمان سوایپ بر روی صفحه، به نظر آیکون‌ها و منوها به اطراف و پشت گوشی فرستاده شوند و افکت بسیار زیبایی را ایجاد کند. همین جزییات ریز و دقیق باعث می‌شوند که تجربه‌ی بسیار لذت‌بخش‌تری برای کاربر فراهم شود.

نگاهی نزدیک به آنر مجیک ؛ جادویی‌ترین گوشی آنر تا به حال

رابط کاربری و پردازنده

اگر تاکنون آنر مجیک نتوانسته شما را به خود جذب کند، پس بهتر است از توانایی‌های جادویی مجیک در رابط کاربری باخبر شوید. اما پیش از آنکه به سراغ بخش نرم‌افزاری برویم، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که آنر مجیک دارای پردازنده Kirin 950 و 4 گیگابایت رم است. چنین توان پردازشی باعث می‌شود که در زمان گردش در منوها و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف، کوچکترین تاخیر و توقفی را احساس نکنید. این یک مزیت بسیار خوب محسوب می‌شود اما توانایی‌های هیجان‌انگیز آنر مجیک در بخش نرم‌افزاری این گوشی قرار دارند.

رابط کاربری آنر مجیک بر پایه اندروید 6.0 مارشملو طراحی شده اما پوسته‌ای که بر روی این نسخه قرار گرفته، شبیه هیچ‌‌یک از رابط‌های کاربری که تاکنون مشاهده کرده‌ایم نیست. آنر این رابط کاربری را Magic Live UI می‌نامد و با وجود تغییرات گسترده‌ی آن نسبت به اندروید خالص، همه چیز به خوبی و روان اجرا می‌شود و تم Magic Live UI در تمامی بخش‌های نرم‌افزاری قابل مشاهده است.

همان‌طور که گفتیم، آنر در طراحی مجیک از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز استفاده کرده است. وظیفه‌ی هوش مصنوعی‌ای که در این گوشی قرار دارد آن است که تجربه‌ی استفاده شما از گوشی را تا حد امکان شخصی‌سازی کند. برای نمونه، این هوش مصنوعی می‌تواند تنها زمانی محتویات یک پیام را نمایش دهد که چشمان شما به صفحه نگاه می‌کنند، یا آن‌که به محض ورود به یک اتاق تاریک، فلش LED را روشن کرده تا به عنوان چراغ قوه از آن استفاده کنید و یا در زمان درآوردن گوشی از جیب یا قرار دادن آن بر روی میز، به طور اتوماتیک صفحه را روشن و خاموش کند.

نگاهی نزدیک به آنر مجیک ؛ جادویی‌ترین گوشی آنر تا به حال

دوربین

همانند آنر 6 ایکس و آنر 8، آنر مجیک نیز دارای سیستم دوربین دوگانه است. در این گوشی دو دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه فلش LED دوگانه به کار رفته تا تصاویری با وضوح و رنگ عالی را برای شما ثبت کند. خبر خوب دیگر آن است که دوربین و تمام متعلقات آن در زیر قاب شیشه‌ای پشت قرار گرفته‌اند و بدین ترتیب هیچگونه برآمدگی در پشت دستگاه وجود ندارد.

باتری

آنر یک باتری 2900 میلی‌آمپر‌ساعتی را برای مجیک انتخاب کرده که کمی کوچک به نظر می‌رسد اما آن‌طور که گفته شده، هوش مصنوعی آنر مجیک پس از مدتی استفاده، عادت‌های استفاده‌ی کاربر از گوشی را شناسایی کرده و با توجه به آن‌ها میزان مصرف باتری را بهینه می‌کند. این ایده‌ی بسیار جالبی است اما همچون سایر قابلیت‌های این هوش مصنوعی، می‌بایست زمان بیشتری را با دستگاه سپری کرد تا بتوان توانایی‌های آن را بررسی کرد.

قیمت و زمان عرضه آنر مجیک

در حال حاضر، آنر مجیک تنها در بازار چین عرضه می‌شود. قیمت این گوشی در چین حدودا برابر با 530 دلار است که با توجه به امکانات و قابلیت‌های این گوشی، می‌توان گفت که تقریبا قیمت معقولی است؛ البته اگر آنر قیمت 470 دلار را برای آن در نظر می‌گرفت، بدون شک انتخابی بسیار ایده‌آل می‌بود. آنر در این باره که آیا نسخه‌ی جهانی آنر مجیک دارای مشخصات سخت‌افزاری/نرم‌افزاری متفاوتی خواهد بود یا خیر، صحبتی نکرده است و تنها عرضه‌ی جهانی آن را تأیید کرده است.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*