آسیب پذیری اندروید

میزان آسیب پذیری اندروید در میان دیگر سیستم های عامل صدرنشین شد

آسیب پذیری اندروید و کسب مقام نخست از لحاظ نقص‌های امنیتی در میان دیگر سیستم های عامل در سال 2016 می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به این پلتفرم دارای اهمیت بالایی باشد، زیرا این نقص بدان معناست که اندروید در میان دیگر سیستم های عامل ضعیف‌تر بوده و امکان هک آن و لو رفتن اطلاعات حساس کاربران بیشتر است.

در میان 50 سیستم عاملی که در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، سیستم عامل اندروید با 523 نقص امنیتی در صدر جدول سیستم‌های آسیب‌پذیر قرارگرفت.

آسیب پذیری اندروید در مقایسه با iOS

در واقع سیستم عامل اندروید در قیاس با iOS وضعیت به مراتب بدتری دارد، زیرا iOS در جدول رده‌بندی سال 2016 با 161 نقص امنیتی در رده 15 جدول سیستم های عامل آسیب‌پذیر قرار دارد.

شرایط iOS در قیاس با سال 2015 کاملا متفاوت است. در آن سال iOS با 387 نقص امنیتی در وضعیتی به مراتب بدتر از اندروید قرار داشت. سال 2015 اندروید با 125 نقص در رتبه 15 جدول حضور داشت و این در حالی بود که iOS رده دوم را به خود اختصاص داده بود.

آسیب‌پذیری در واقع یک عیب در سیستم عامل است که به هکرها این امکان را می‌دهد تا به درون سیستم نفوذ کرده و کنترل دیوایس را در زمینه‌های مختلف در دست گیرند. هکرها با نفوذ در سیستم می‌توانند به شماره تلفن‌ها، پیام‌ها، رمزهای عبور و برنامه دسترسی داشته باشند. در چنین مواردی اطلاعات محرمانه بسیاری لو رفته و ممکن است افشا شود.

ناگفته نماند که در میان 50 سیستم عامل قرار گرفته در جدول سیستم های  عامل آسیب‌پذیر، نام سیستم عامل اپل واچ نیز به چشم می‌خورد که در ساعت‌های هوشمند اپل مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم عامل نیز با 77 مورد آسیب‌پذیری در رده 35 جدول قرار گرفته است.

احتمالا دسترسی آزادانه متخصصین به قلب ساختار سیستم عامل اندروید به عنوان یک سیستم عامل متن‌باز در آسیب‌پذیری آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*