آئودی Q8

آئودی Q8 به عنوان پرچم‌دار آینده‌ی این برند در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد

شرکت خودروسازی Audi کار خود را در بخش خودروهای SUV با مدل Q7 شروع کرد. Q7 همچنان به عنوان پرچم‌دار آئودی شناخته می‌شود اما این خودروساز در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، پرچم‌دار جدید خود را با نام Q8 معرفی کرد. طراحی آئودی Q8 به شکل خودروهای کوپه است و فضای کافی برای چهار سرنشین را ارائه می‌کند.

در حال حاضر، Q2، Q3، Q5 و Q7 در سبد محصولات آئودی قرار دارند و Q7 بزرگ‌ترین شاسی بلند و پرچم‌دار این برند آلمانی محسوب می‌شود. در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، کانسپت آئودی Q8 رونمایی شد تا پس از عرضه به پرچم‌دار جدید این شرکت تبدیل شود. ظاهرا این محصول قرار است با بی ام و X6 رقابت کند.

آئودی Q8

آئودی Q8 کانسپت ترکیبی از یک کوپه اسپرت با قابلیت‌های SUV است. فرم شیب‌دار و کوپه‌مانند سقف این خودرو، فضای کافی برای سرنشینان عقب فراهم می‌شود و فاصله‌ی بین دو محور به اندازه‌ی 3 متر نیز به این امر کمک می‌کند. در نگاه اول، آئودی Q8 بسیار جذاب‌تر و اسپرت‌تر از Q7 به نظر می‌رسد. با این حال Q8 به اصول طراحی سری خود وفادار بوده و از جلوپنجره‌ی خاص آئودی با 6 خط عمودی به همراه چراغ‌های موسوم به لیزر ماتریکس برخوردار است.

در داخل کابین خودرو، یک نمایشگر سربالای جدید ارائه شده که بزرگ‌ترین نمونه در صنعت خودروسازی است و برای نخستین بار در نسل آینده A7 به کار گرفته خواهد شد. علاوه بر آن، نسخه‌ی جدیدی از صفحه آمپر دیجیتالی مجازی آئودی در Q8 ارائه شده که ویژگی‌های جدید و وضوح بالاتری را در اختیار قرار می‌دهد. دو نمایشگر نیز در کنسول وسط تعبیه شده که برای کنترل سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و تنظیمات خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین 4 صندلی لوکس و راحت تکی نیز برای سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده است. پنجره‌های جانبی بدون قاب، شانه‌های عضلانی، رینگ‌های 23 اینچی و دیسک‌های ترمز 20 اینچی کربن سرامیکی از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

آئودی Q8

دیتمار فوگنریتر (Dietmar Voggenreiter)، عضو ارشد فروش و بازاریابی شرکت آئودی در مراسم رونمایی از این خودرو گفت:

Q8 از هر شاسی بلند دیگری که ما تولید کرده‌ایم، بزرگ‌تر و لوکس‌تر است. این محصول در کلاس خود یکی از باشکوه‌ترین خودروهاست و در عین حال، توانایی‌های کاملی را از یک خودروی دو دیفرانسیل بزرگ ارائه می‌دهد.

آئودی در این کانسپت از قوای محرکه پلاگین هیبریدی شامل پیشرانه‌ی 3 لیتری V6 توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. این مجموعه در کل، قدرت 442 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. آئودی Q8 سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در زمان 5.4 ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعت آن در حالت الکترونیکی نیز 250 کیلومتر در ساعت است. مهندسان آئودی مدعی شده‌اند که این خودرو می‌تواند  60 کیلومتر را تنها با استفاده از باتری‌ها و به صورت تمام برقی طی کند و مصرف سوخت آن نیز در هر 100 کیلومتر تنها 2.3 لیتر است. شرکت آئودی، یک بسته باتری لیتیوم یونی 17.9 کیلووات ساعتی را در این SUV قرار داده که شارژ کامل آن حدود دو و نیم ساعت طول می‌کشد.

آئودی Q8

کانسپت آئودی Q8 با طول 5 متر، عرض 2 متر و ارتفاع 1.7 متر، بر خلاف Q7 صرفا برای چهار نفر طراحی شده است. به این ترتیب فضای بسیار جادار و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند و قسمت صندوق بار آن نیز 630 لیتر ظرفیت خواهد داشت.

Audi Q8 در سال 2018 عرضه می‌شود اما بخشی از فناوری‌های آن در مدل Q7 سال 2017 در دسترس قرار می‌گیرد. به احتمال زیاد در آینده، جزئیات بیشتری از این شاسی بلند گران‌قیمت آلمانی منتشر خواهد شد.

گالری عکس کانسپت آئودی Q8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*