عکاسی از اشیا

تماشا کنید: بررسی سه تکنیک مهم برای عکاسی از اشیا به منظور ارسال در اینستاگرام

اگر از فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram) ناامید شده و همواره فکر می‌کنید که تصاویر بارگذاری شده در حساب کاربری شما به خوبی تصاویر دیگران نیستند، نفس عمیقی کشیده و به تماشای این ویدیو آموزشی در کانال منگو استریت (Mango Street) یوتیوب بنشینید. طی این آموزش دو دقیقه‌ای، به بررسی تکنیک‌های مختلفی پرداخته می‌شود؛ در ابتدا، آموزش و معرفی اجزای لازم برای ثبت یک تصویر خوب در دستور کار قرار می‌گیرد تا به این وسیله کاربران زندگی مجازی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را بهبود ببخشند. عکاسی از اشیا یک هنر است و به اشتراک گذاری یک اثر هنری واقعی در یک شبکه اجتماعی، تحسین همگان را برمی‌انگیزد.

فاکتورهای لازم برای عکاسی از اشیا

نخستین تکه پازل در عکاسی از اشیا را باید انتخاب زاویه دید مناسب دانست. بر اساس منگو استریت، در حالت کلی سه زاویه دید وجود داشته و کاربران می‌بایست از میان آن‌ها انتخاب کنند. خنثی (مستقیم رو به جلو – Neutral)، زاویه 45 درجه و در آخر منظره هوایى (مستقیما رو به پایین – Bird’s Eye) سه زاویه دید اصلی هستند. کاربر می‌بایست پیش از عکاسی، اهداف خود را مشخص کرده و برای رسیدن به نقطه نظر خود، به عکاسی از اشیا از طریق یکی از این زوایا بپردازد. هر یک از زوایای دید برای هدفی مناسب بوده و واکنش خاصی را در پی خواهد داشت. با توجه به این موضوع نمی‌توان هر یک را بر دیگری برتری داد، به همین دلیل در هر شرایط باید هر سه زاویه دید اصلی را مورد استفاده قرار داده و در نهایت بهترین عکس ثبت‌شده را برای به اشتراک گذاری در اینستاگرام انتخاب کرد.

عکاسی از اشیانکته مهم بعدی، پر کردن چهارچوب و فریم عکس تا حد ممکن است. همواره شاهدیم که بسیاری از افراد حین عکاسی از اشیا ، سوژه اصلی را در مرکز فریم قرار داده و بدون توجه به بقیه فضای باقی مانده در چهارچوب، به ثبت عکس می‌پردازند. منگو استریت پیشنهاد می‌کند تا اجازه دهیم گوشه‌هایی از سوژه اصلی در بیرون از کادر قرار بگیرد تا به این وسیله حس کنجکاوی کاربر را برانگیخته و این حس را به وی القا کنیم که موارد بیشتر و مهمتری برای تماشا وجود دارند.

عکاسی از اشیاقدم نهایی در عکاسی از اشیا ، انتخاب بهترین روش سازماندهی و مدیریت برای ثبت تصویری است که در نظر خود دارید. منگو استریت اشاره می‌کند که قرار گرفتن سوژه اصلی در یک خط راست (تصویر بالا سمت چپ)، حس قویتری را به اثر نهایی داده و آن را به نوعی مردانه جلوه می‌دهد، در حالی که تنظیم و قرار دادن آن در موقعیتی منحنی مانند و غیر صاف (تصویر بالا سمت راست)، احساس لطافت و زنانه‌ای را به تصویر نهایی می‌بخشد. درست همانند انتخاب زاویه دید در عکاسی از اشیا ، اینجا نیز هیچ برتری وجود ندارد و انتخاب وجود حس قوی و یا حس لطافت در درون اثر نهایی، بخشی بر اساس نظر شخصی کاربر و بخشی بسته به شرایط موجود صورت می‌گیرد. بهتر است تا برای عکاسی از اشیا همواره با ترکیب زوایای دید مختلف و همچنین دو روش سازماندهی عکس، به ثبت چند تصویر پرداخته و در نهایت بهترین مورد را انتخاب کنید، البته اگر که این‌چنین عاشق عکاسی بوده و حوصله صرف زمان مورد نیاز را دارید.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*