تصاویر قاب گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، محل قرارگیری قلم استایلوس را نشان می‌دهند

تصاویر قاب گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، محل قرارگیری قلم استایلوس را نشان می‌دهند

دقایقی پیش دو تصویر جدید از پرچمداران جدید سامسونگ فاش شده است که نشان می‌دهد هم گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و هم برادر بزرگترش یعنی گلکسی اس 8 پلاس (Galaxy S8 Plus) از قلم استایلوس برخوردار خواهند بود. قلم استایلوس که سامسونگ آن را S Pen می‌نامد، تا به اینجای کار تنها منحصر به سری فبلت های نوت می‌شدند، اما گویا این برند کره‌ی قصد دارد این انحصار چندین ساله را بشکند.

دو تصویری که در این مطلب مشاهده می‌کنید، از قاب های محافظ مخصوص گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس گرفته شده است. نکته‌ی جالب در این تصاویر این است که اگر به لبه‌ی پایینی آنها با دقت نگاه کنید، علاوه بر یک حفره‌ی دایره ای که مخصوص جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است، دو شیار دیگر نیز دیده می‌شود که یکی از آنهامربوط به پورت یو اس بی نوع سی (و شاید هم میکرو یو اس بی) است که برای اتصال شارژر و یا اتصال اسمارت فون به کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیار دوم که در آن سمت حفره‌ی جک هدفون قرار گرفته است، موضوع مورد نظر ماست که احتمال می‌رود مربوط به محل قرارگیری قلم استایلوس بر روی بدنه‌ی گوشی‌های جدید سامسونگ باشد.

البته شایعاتی پیش از این نیز مبنی بر وجود قلم استایلوس در سری اس 8 سامسونگ مطرح شده بود، اما تا به حال تصویری سه بعدی از یک قاب محافظ که محل قرار گرفتن این قلم بر روی بدنه را به ما نشان بدهد، دیده نشده بود. در ضمن علاوه بر این شیار، شما قسمت‌هایی که برای قرارگیری دوربین و فلاش ال ای دی آن تعبیه شده را نیز مشاهده می‌کنید؛ این قسمت دوباره تاکید می‌کند که دوربین اس 8 با ساختاری معمولی تولید خواهد شد و سامسونگ حداقل در مدل معمولی آن، قصد استفاده از دوربین دارای لنزهای دوگانه را ندارد.

به نظر می‌رسد که این کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته است فلاش ال ای دی را در قسمت بالایی دوربین قرار دهد و حتی احتمالا یک سنسور اینفرارد (نور مادون قرمز) نیز در کنار آن وجود خواهد داشت. اگر بخواهیم از روی این تصاویر قضاوت کنیم، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس تفاوت چندانی با یکدیگر از حیث طراحی نخواهند داشت و تنها ابعاد بدنه‌شان با هم متفاوت خواهد بود.

تصاویر قاب گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، محل قرارگیری قلم استایلوس را نشان می‌دهند

نکته‌ی دیگری که قابل توجه است، قرارگیری دکمه‌های فیزیکی (دکمه‌ی پاور و دکمه‌های افزایش و کاهش صدا) بر روی لبه‌ی سمت چپ بدنه است که این یک تفاوت نسبت به نسل‌های قبلی سری اس سامسونگ محسوب می‌شود.

گلکسی اس 8 پلاس فاتحه‌ی سری نوت را می‌خواند؟

با توجه به این که قلم استایلوس یکی از مهمترین تفاوت‌ها بین سری فبلت‌های نوت و گلکسی‌های سری اس سامسونگ محسوب می‌شود، اضافه شدن آن به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس می‌تواند به معنای آن باشد که این برند کره‌ای بعد از اتفاقاتی که برای نوت ۷ رخ داد، سرانجام تصمیم گرفته است که به طور کامل این سری را بازنشسته کند و کاربران آن را برای خرید مدل گلکسی اس 8 پلاس متقاعد کند.

البته در حال حاضر و از روی چند تصویر لو رفته از قاب‌های محافظ پلاستیکی نمی‌توانیم چنین نتیجه‌گیری بزرگی داشته باشیم، اما مطمئنا این دو گوشی هوشمند با بهره‌گیری از نمایشگرهای ۵.۷ و ۶.۲ اینچی، نسل جدید قلم S Pen و مشخصات سخت افزاری قدرتمندی نظیر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام (و اگزینوس ۸۸۹۵) و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌توانند به خوبی نیازهای کاربران حرفه‌ای‌تر را نیز پاسخ‌گو باشند و دیگر شاید نیازی به تولید و فروش محصول جدیدی تحت عنوان گلکسی نوت وجود نداشته باشد.

گفتنی است که بر اساس گزارشی که ساعاتی پیش در گجت نیوز منتشر شده است، انتظار داریم که گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن با قیمتی بالاتر از ۸۴۹ دلار و در ماه مارس و یا اواسط آوریل، روانه‌ی بازارهای جهانی شوند؛ هنوز مشخص نیست که آیا رونمایی از این دو گوشی در کنگره‌ی جهانی موبایل که ماه اسفند در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، عملی خواهد شد و یا این اتفاق به تاریخ و برنامه‌ی دیگری موکول می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بنظرتون اس ۷ رو بفروشم روش یه پولی بزارم اس ۸ بخرم یا همین اس ۷ رو نگه دارم اس ۹ امد بخرم

  2. بعد حدود دو سال به نظر می رسه امسال دیگه زمان تعویض گوشیم رسیده.
    الجی جی 4 کاملا برام عزیزه ولی احتملا باید خودمو برای جی6 الجی یا اس 8 سامی آماده کنم. با اینکه خیلی طرفدار سامسونگ نبودم ولی برای این یکی هیجان دارم

  3. چرا دوربینش جای فلش نداره؟

    • توی مطلب هم اشاره کردیم، اون شیاری که بالای دوربینه، احتمالا جای فلاشه:

      «به نظر می‌رسد که این کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته است فلاش ال ای دی را در قسمت بالایی دوربین قرار دهد و حتی احتمالا یک سنسور اینفرارد (نور مادون قرمز) نیز در کنار آن وجود خواهد داشت.»

  4. اگر اون جای قلم بودش حتما سمت راست میبود نه سمت چپ.پس نتیجه میگیریم اون جای پورت یو اس بی هستش

  5. به نظرتون نمیاد که محل اسپیکر پایین گوشی باشه ؟
    اونی که به نظرتون جای قلم استایلوسه محل پورت usb هستش

    • بله احسان جان، این فرضیه‌ای هم که شما مطرح میکنی، میتونه درست باشه.
      البته باید اینم در نظر بگیری که اسپیکر، با این اندازه‌ی کوچیک و فقط اون گوشه‌ی دیوایس، چندان منطقی نیست.