جای پارک اتومبیل در گوگل مپس

گوگل مپس در آینده‌ای نزدیک جای پارک اتومبیل به شما پیشنهاد می‌کند

گوگل مپس در حال حاضر قادر است به شما بگوید که از کدام مسیر بروید تا به ترافیک کمتری برخورد کنید، اما وقتی شما به مقصد رسیدید چه می‌شود؟ اینطور که به نظر می‌رسد اپلیکیشن گوگل مپس (Google Maps) به لطف تازه‌ترین نسخه بتا خود با شماره 9.44 سعی بر آن دارد تا مشکلات پارکینگ کاربران را از پیش رو بردارد.

فضاهایی که جای پارک در آنجا وجود داشته باشد با سه حالت «آسان»، «متوسط» و «محدود» همراه با هایلایت قرمز رنگ به نمایش درمی‌آیند. هنگامی که شما شروع به ناوبری می‌کنید، آن اطلاعات بیشتری را دریافت می‌کند و به شما می‌گوید که در اطراف آدرس مورد نظر شما جای پارک به چه صورت است.

سپتامبر گذشته دو اپلیکیشن ناوبری Waze و Inrix نیز از چنین قابلیت مشابهی رونمایی کردند، بنابراین گوگل احتمالا قصد دارد برای عقب نیفتادن از رقبا هم که شده خیلی زود این قابلیت را همراه با اپلیکیشن خود به ارمغان بیاورد. اپلیکیشن Waze در واقع شما را در آن محل به نمایش درمیاورد، هرچند گوگل قصد دارد چند گام به جلوتر حرکت کند و زودتر از موعود فضاهای پارک را به شما نشان دهد. البته هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه می‌تواند اطلاعات مربوطه را به دست آورد.

جای پارک اتومبیل در گوگل مپس

در حال حاضر قابلیت پیشنهاد جای پارک اتومبیل گوگل مپس محدود به مکان‌های عمومی است

به گزارش منبع، من نسخه آزمایشی حاوی این قابلیت گوگل مپس را دانلود کردم، اما وقتی خواستم از جاهای پارک در دسترس در شهر پاریس فرانسه استفاده کنم، این اپلیکیشن موفق به ردیابی نبود. به نظر می‌رسد که در حال حاضر این قابلیت به صورت آزمایشی شامل مکان‌هایی همچون فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و بسیاری از مکان‌های عمومی ورزشی نظیر استادیوم‌های فوتبال است، اگر چه این چندان هم تعجب برانگیز نیست در شرایطی که این قابلیت گوگل مپس هنوز در حالت آزمایش است به این مکان‌ها محدود باشد.

هنوز مشخص نیست گوگل چه زمانی نسخه نهایی به روزرسانی جدید گوگل مپس را ارائه خواهد کرد، اما آنچه که مسلم است گوگل به معنای واقعی قصد دارد زندگی را برای کاربرانش آسوده‌تر سازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*