مینگ چی کو: آیفون اولد اپل به نسل جدید تاچ آیدی و سنسور تشخیص چهره مجهز می‌شود

مینگ چی کو: آیفون اولد اپل به نسل جدید تاچ آیدی و سنسور تشخیص چهره مجهز می‌شود

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، شناخته‌شده‌ترین تحلیل‌گر دنیای محصولات اپل، به تازگی نتایج تحقیقات جدید خود را پیرامون آیفون اولد (OLED) این کمپانی به انتشار رسانده است. بر مبنای این تحقیقات، گویا کمپانی کوپرتینویی در حال کار بر روی نسل جدید سنسور تاچ آیدی (اسکنر اثر انگشت) این دوایس است تا این سنسور بتواند از یک طراحی «بدون حاشیه» پشتیبانی کند.

بر همین مبنا و طبق گزارش‌هایی که پیش از این نیز منتشر شده بود، سنسور تشخیص اثر انگشت در آیفون اولد در زیر دکمه‌ی هوم قرار نخواهد گرفت و در عوض، این اسکنر به زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر منتقل خواهد شد. البته این تکنولوژی در مراحل اولیه ی طراحی و توسعه قرار دارد و علاوه بر این، لازم است که در پنل‌های اولد به کار رفته در تولید نسل بعدی آیفون‌های اپل نیز تغییراتی ایجاد شود که زنجیره تامین قطعات سخت افزاری مجبور به تبعیت از آن خواهند بود.

جالب است بدانید که در آیفون اولد که اتفاقا قرار است نمایشگر انعطاف‌پذیری هم داشته باشد، اپل یک ساختار فلزی در زیر قسمتی که سنسور تاچ آیدی قرار می‌گیرد، تعبیه خواهد کرد تا این سنسور و اتصالات آن در صورت استفاده‌ی طولانی‌مدت از فناوری لمس سه بعدی (3D Touch) آسیبی نبینند و تغییر شکل ندهند. این موضوع به دلیل آن است که با اضافه شدن سنسور اثر انگشت به بخشی از صفحه، کاربران به صورت ترکیبی از لمس سه بعدی و تاچ آیدی به طور مرتب استفاده خواهند کرد و این نباید باعث آسیب رسیدن به این سنسور حساس بشود.

تشخیص چهره به ویژگی انقلابی آیفون اولد تبدیل خواهد شد

مینگ چی کو: آیفون اولد اپل به نسل جدید تاچ آیدی و سنسور تشخیص چهره مجهز می‌شود

آقای کو با نگاه بیشتر به گوی جادویی پیش‌بینی خود، اعلام کرده است که اپل در نهایت، اسکنر اثر انگشت را با یک سیستم تشخیص چهره تعویض خواهد کرد. البته این تکنولوژی نیز در حال حاضر در مراحل بررسی مشکلات فنی قرار دارد و قبل از این که تشخیص چهره به طور کامل جایگزین تشخیص اثر انگشت شود، اپل در آیفون اولد به صورت ترکیبی از آنها بهره خواهد برد و در واقع حذف کامل اسکنر اثر انگشت، به مدل‌های بعدی موکول خواهد شد.

مینگ چی کو مدعی است که این تکنولوژی تشخیص چهره می‌تواند تغییری بزرگ در سیستم های امنیتی مبتنی بر سنسورهای بیوزیستی ایجاد کند. در واقع او معتقد است که تکنولوژی جدیدی که توسط اپل به کار گرفته می‌شود، سبب تحولی عظیم در میان دیگر تولیدکنندگان نیز خواهد شد؛ کاری که سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم در محصولاتی نظیر گلکسی نوت ۷ موفق به انجام آن نشدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*