نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10

ویکی گجت: آموزش ایجاد نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10

در حالی که ویندوز 10 قابلیت‌های پرشماری را نسبت به نسخه قبلی آن به همراه آورده، با این حال آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت به دلیل داشتن هسته مشترک که به آن قابلیت نصب بر روی طیف وسیعی از گجت‌های هوشمند از گوشی همراه گرفته تا هدست هولولنز را می‌دهد، از رابط کاربری به مراتب ساده‌تر نسبت به قبل بهره برده است. به طور مثال در ویندوز 10 دیگر خبری از ویجت‌ها نبوده و مایکروسافت استفاده از تم‌های رنگی را در عوض آن به کاربران پیشنهاد می‌دهد. به هر حال اگر شما نیز با نوار وظیفه رنگی و یکنواخت مشکل دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا شیوه ایجاد نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10 را مرور کنیم.

برای ایجاد یک نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10 خوشبختانه راه‌های متفاوتی وجود دارد، با این حال آسان‌ترین آن‌ها به‌کارگیری یک ابزار جانبی به نام TranslucentTB است. شیوه کار برنامه مذکور بسیار آسان بوده، به طوری که ابتدا از طریق این لینک آن را دریافت کنید.فایل دریافتی را از حالت فشرده خارج کرده و در نهایت فایلی با پسوند EXE را اجرا کنید.

کار تمام است و پس از اجرای TranslucentTB، نوار وظیفه ویندوز 10 کاملا شفاف خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که امکان تنظیم تسکبار در حالت نیمه شفاف نیز وجود دارد که برای این کار تنها بایستی بر روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و سپس گزینه Blur را انتخاب کنید. نکته دیگر اینکه پس از هر بار ریست کردن سیستم عامل، تغییرات مورد بحث از بین خواهد رفت. برای ایجاد نوار وظیفه دائمی شفاف در ویندوز 10 تنها کافیست یک شورت (Create shortcut) کات از برنامه TranslucentTB، در مسیر %APPDATA%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup ایجاد کنید.

ترفند دوم ایجاد نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10 (پیشنهاد گجت نیوز)

خوشبختانه از آنجا که ویندوز 10 برخلاف نسخه‌های قبلی این سیستم عامل از قابلیت شخصی سازی بالایی بهره می‌برد، تنها با چند تغییر در تنظیمات رجیستری می‌توان هر قسمت از رابط کاربری آن را تغییر داد. بدین منظور ابتدا در قسمت Settings به سربرگ Personalization و سپس Colors رفته و گزینه Make Start, taskbar, and action center transparent را فعال کنید.

نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10

اکنون در منوی جستجوی ویندوز عبارت regedit را تایپ کرده و کلید Enter کیبورد را فشار دهید.در این قسمت مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced را دنبال کنید. حالا بر روی فضای خالی از محدوده‌ سمت راست صفحه، راست کلیک کنید و از منوی New گزینه را DWORD (32-bit) Value انتخاب کنید.

نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10

نام این پارامتر جدید را UseOLEDTaskbarTransparency تعیین کنید. اکنون بر روی UseOLEDTaskbarTransparency دو بار کلیک کنید و در پنجره‌ باز شده در قسمت Value عدد 1 را به جای 0 وارد نمایید و روی OK کلیک کنید. اکنون بار دیگر به گزینه Make Start, taskbar, and action center transparent را غیرفعال و سپس فعال کنید. برای باز گرداندن شیوه نمایش نوار وظیفه در این روش به حالت عادی، بایستی مقدار UseOLEDTaskbarTransparency را مجدد به 0 تغییر دهید. نوار وظیفه شفاف در ویندوز 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

  2. روش دوم رو ناقص گفتین. کدام شاخه رجیستری بریم و کلید مذکور رو ایجاد کنیم ؟