جنگل عمودی

اولین جنگل عمودی در آسیا؛ راهکار چین برای حل معضل آلودگی هوا

چینی‌ها برای مقابله با معضل جدی آلودگی هوا که مدت‌هاست درگیر آن هستند، اقدام به ساخت اولین جنگل عمودی آسیا کرده‌اند. این دو ساختمان جنگلی با مجموعه‌ای از گیاهان مختلف، دی اکسید کربن را گرفته و حدود 60 کیلوگرم اکسیژن در روز تولید می‌کند. به این ترتیب در صورت افزایش تعداد این ساختمان‌ها، می‌توان مشکل آلودگی هوا را تا اندازه‌ی زیادی برطرف کرد.

مدت‌هاست که چینی‌ها با مشکل آلودگی شدید هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و راهکارهای مختلفی هم برای حل این معضل جدی ارائه داده‌اند اما هیچ یک از آن‌ها نتوانست به طور چشمگیری آلودگی هوا را کاهش دهند. اکنون چینی‌ها به سراغ یک معمار ایتالیایی به نام استفانو بوئری (Stefano Boeri) رفته‌اند تا شاید با کمک او بتوانند چاره‌ای برای حل این مشکل پیدا کنند.

جنگل عمودیقرار است دو ساختمان جنگلی در شهر نانجینگ چین ساخته شود که دارای حدود هزار و صد درخت و بیش از 2 هزار و 500 بوته و گیاه خواهد بود. این جنگل عمودی قادر به دریافت دی اکسید کربن و تولید 60 کیلوگرم اکسیژن در روز است و ساخت آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

ساخت جنگل عمودی در میلان ایتالیا و لوزان سوئیس

پیش از این، شهرهای میلان ایتالیا و لوزان سوئیس نیز به چنین ساختمان‌هایی مجهز شده بودند و نانجینگ چین اولین شهر آسیا و سومین شهر دنیاست که از داشتن یک جنگل عمودی بهره‌مند می‌شود. این دو برج 107 و 199 متر ارتفاع خواهند داشت و برج کوتاه‌تر به عنوان هتل و برج بلندتر به عنوان موزه، ادارات و یک مدرسه معماری استفاده می‌شود.

جنگل عمودی

لوزان سوئیس

این پروژه به همین جا ختم نمی‌شود و مقامات چینی تصمیم دارند در آینده نزدیک، سازه‌های مشابهی را در شهرهای دیگر چین مانند چونگ کینگ، شیجیاژوانگ، لیوژو، گوئیژو و شانگهای بسازند.

جنگل عمودی

میلان ایتالیا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه