نمایشگر شیشه ای الماس

یک نمایشگر شیشه ای از جنس الماس ، بهترین دوست گوشی هوشمند شما

از پیش از پایان سال گذشته میلادی، شما می‌توانید یک گوشی هوشمند جدید را خریداری کنید که به یک نمایشگر شیشه ای الماس مجهز شده است. به یاد می‌آورید زمانی که شایعات خبر از حضور یک نمایشگر کریستالی یاقوت کبود بر روی آیفون 6 اپل (Apple iPhone 6) می‌دادند؟ اگر آن روزها را به یاد می‌آورید، همان زمان گفته شد که الماس به دنبال یاقوت کبود، سخت‌ترین ماده در جهان است. اما استفاده از نمایشگر شیشه‌ای الماس مزیت‌هایی دارد که می‌تواند سختی و استحکام آن را مثال زدنی کند.

به نقل از آدام خان (Adam Khan) مدیرعامل شرکت “Akhan Semiconductor”، نمایشگر شیشه ای الماس ارائه‌کننده استحکام بالا و البته محافظتی عالی است و در عین حال، این نمایشگرها یک صفحه کاملا شفاف را به ارمغان می‌آورند که تا پیش از این شاهد چنین شفافیتی در هیچ نمایشگری نبوده‌ایم. شرکت وی یکی از توسعه‌دهندگان این دسته از نمایشگرها برای لوازم الکترونیکی است.

نمایشگر شیشه ای الماس

هرچند هنوز محصول تجهیز شده به این دسته از نمایشگرها وارد بازار نشده است، اما آن‌ها نمایشگرهایی را مخصوص یک شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و همچنین یک شرکت سازنده گجت‌های پوشیدنی تولید کرده‌اند. در حال حاضر شرکت آخان توانایی تولید این نمایشگرها برای استفاده در 10 الی 30 میلیون گوشی هوشمند و کمتر از یک میلیون گجت پوشیدنی را دارد که می‌توانیم طی سال جاری شاهد حضور آن‌ها باشیم. با توجه به این که نمایشگرهای شیشه‌ای الماس هنوز اول مسیر هستند، حضور آن‌ها نیز محدود خواهد بود.

نمایشگر شیشه ای الماس

HTC U Ultra

نمایشگر شیشه ای الماس 10 برابر قدرتمندتر از نمایشگرهای ال سی دی است

بدون شک استفاده از چنین نمایشگر باعث افزایش قیمت یک محصول خواهد شد. به طور مثال باید به گوشی اچ تی سی یو اولترا اشاره کرد که استفاده از نمایشگر کریستالی یاقوت کبود، این شرکت تایوانی را وادار کرده تا قیمت این محصول را 920 دلار تعیین کند. شاید اگر این گوشی از یک نمایشگر Super LCD 5 بهره می‌برد، این قیمت به حدود 750 دلار تنزل می‌یافت، اما کسانی که علاقه‌مند به تجربه استفاده از یک نمایشگری خاص و جدید هستند، این را می‌دانند که پرداخت این هزینه‌ی بالاتر، ارزش نمایشگر آن را خواهد داشت. به نقل از مدیرعامل شرکت آخان، ترکیب یک نمایشگر شیشه ای الماس و محافظ گوریلا گلس می‌تواند نمایشگر یک گوشی را 6 برابر قدرتمندتر و 10 برابر مستحکم‌تر از گوشی‌های معمولی کند؛ همچنین کمک خواهد کرد تا اجزای داخلی یک تلفن هوشمند 800 برابر خنک‌تر از پیش باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*