عینک طبی هوشمند

این عینک طبی هوشمند نیاز به استفاده از عینک‌های امروزی را از بین خواهد برد

از قرار معلوم رفته رفته باید با عینک‌های دارای عدسی دو کانونى خداحافظی کرد. یک عینک طبی هوشمند جدید که در دانشگاه یوتا (Utah) آمریکا ابداع شده است، به احتمال زیاد نیاز به استفاده از عینک‌های کنونی را از بین خواهد برد. بر اساس گفته‌های محققین، این عینک طبی هوشمند به همراه لنزهای مایع عرضه شده و قادر است تا به طور کاملا خودکار نقطه تمرکز خود را تطبیق دهد. به این ترتیب دیگر فرد مجبور نخواهد بود تا هر دفعه به منظور مطالعه عینک مخصوص این کار را به چشم زده و در انتها مجددا آن را بردارد.

عینک طبی هوشمند جدید همچنین جای عینک‌های دو کانونی (عینک‌هایی دارای دو بخش، قسمت بالایی برای دیدن اشیای دور و قسمت پایینی برای مطالعه) را نیز خواهد گرفت، چرا که لنزهای جدید قادرند تا نقطه تمرکز خود را اعم از دور یا نزدیک به طور خودکار تنظیم کنند.

عینک طبی هوشمند

عینک دو کانونی

مزیت اصلی این عینک هوشمند این است که به محض اینکه کاربر آن را بر روی چشمان خود قرار دهد، همواره تمامی اشیا صرف نظر از فاصله آن‌ها کاملا واضح و شفاف به نظر خواهند رسید. بیشتر مشکلاتی بینایی که افراد با گذر زمان و پیر شدن پیدا می‌کنند، از عدسی چشم آن‌ها ناشی می‌شود که قادر نیست تا شکل خود را به منظور مشاهده اجسام در فواصل مختلف تغییر دهد. امروز، این مشکل به وسیله عینک دو کانونی و یا عینک مخصوص مطالعه برطرف می‌شود اما در آینده به لطف عینک طبی هوشمند ، احتمالا حتی به استفاده از آن‌ها نیز نیازی نخواهد بود.

عینک‌هایی که امروز برای افراد بعد از مراجعه به پزشک تجویز می‌شوند، به چشم کاربران برای مطابقت پیدا کردن با فواصل مختلف کمکی نمی‌کنند و در عوض تنها محدوده‌ای را که چشم‌ها قادرند تا بر روی آن تمرکز کنند را تغییر می‌دهد. به این ترتیب وقتی یک عینک مخصوص مطالعه را به چشم می‌زنید، این امکان فراهم می‌شود تا فواصل نزدیک را به راحتی مشاهده کنید، اما به منظور دیدن اشیا در فاصله‌های دورتر مجبور خواهید بود تا این عینک‌ را از روی چشمان خود بردارید. اما عینک طبی هوشمند امیدوار است تا این مشکل را برطرف کند. به لطف کمک گرفتن از لنزهای ساخته شده از گلیسیرین محصور در غشاهای انعطاف‌پذیر، عینک طبی هوشمند جدید قادر می‌شود تا پنجره جدیدی را رو به سوی مشکلات بینایی باز کند.

عینک طبی هوشمندلنزهای قرار داده شده در قاب عینک به یک فاصله‌سنج بر روی قسمت پل مانند قرارگرفته روی بینی فرد مجهز شده‌اند که مسافت را از صورت فرد بیننده تا اشیای نزدیک با استفاده از نور مادون قرمز اندازه‌گیری می‌کند. در ادامه فاصله‌سنج سیگنالی را ارسال می‌کند تا به این وسیله مقدار انحنای لنز با شرایط جدید تطبیق پیدا کند. البته انطباق لنز بسیار سریع اتفاق می‌افتد تا به این وسیله یک فرد در عرض 14 میلی‌ثانیه بتواند از یک شی بر روی شی دیگری متمرکز شود.

یک بار خرید عینک طبی هوشمند برای سالیان سال کافی خواهد بود

همانند تمامی عینک‌های هوشمند اخیر عرضه شده، این عینک طبی هوشمند نیز به همراه یک اپلیکیشن عرضه شده است. با آگاهی از نسخه تجویز شده برای یک فرد توسط پزشک، اپلیکیشن قادر است تا به طور خودکار لنز عینک طبی هوشمند را از طریق اتصال بلوتوث درجه‌بندی و تنظیم کند. اگر نسخه کاربر تغییر کرد، تنها کافی است تا اطلاعات مندرج در اپلیکیشن را تغییر داد تا به این وسیله لنزها همواره در بهترین و مناسب‌ترین شرایط ممکن برای هر فرد قرار بگیرند. همچنین به این وسیله برای یک مدت بسیار طولانی کاربر مجددا نیاز نخواهد داشت تا عینک جدید تهیه کند و همین عینک همواره با شرایط جدید وی انطباق پیدا می‌کند.

البته بهتر است تا کمی از هیجان خود بکاهیم، چرا که این عینک طبی هوشمند می‌بایست ابتدا از پس آزمایش‌های رسمی بربیاید، علاوه بر اینکه نمونه اولیه کنونی ظاهر جذابی نداشته و با مد روز فاصله زیادی دارد. مدیر تیم محققین سازنده عینک طبی هوشمند جدید امیدوار است طی دو و یا نهایتا سه سال آینده، نحوه مشاهده دنیای اطراف برای افراد به طور کامل به لطف استفاده از این عینک طبی هوشمند متحول شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی عالیییییی…. ینی میشههه تو ایران راه پیدا کن!!