سامسونگ فروش گلکسی نوت 7 را مجددا آغاز خواهد کرد

سامسونگ فروش گلکسی نوت 7 را مجددا آغاز خواهد کرد

سامسونگ بعد از مسجل شدن مشکلات باتری و خطرناک بودن گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7)، طرح جمع‌آوری این محصول از بازار را آغاز کرد و حتی با اتخاذ سیاست‌هایی نظیر از بین بردن امکان شارژ دیوایس از طریق آپدیت نرم افزاری، تمام کاربران را مجبور کرد که دیوایس معیوب خود را به این کمپانی تحویل دهند. حالا به نظر می‌رسد که کار این برند کره‌ای با فبلت پرحاشیه‌ی خود تمام نشده و قصد دارد که مجددا طرح فروش آن را آغاز کند.

با وجود این که اخبار زیادی مبنی بر تولید گلکسی نوت ۸ و عرضه‌ی آن در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به گوش می‌رسد، اما خبرگزاری Korea Economic Daily گزارش جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد مجددا از ماه ژوئن، فروش دیوایس‌های رفع عیب‌ شده‌ی گلکسی نوت 7 را در جهان آغاز کند که البته این فروش مجدد تنها در برخی از بازارهای نوظهور نظیر هند و ویتنام انجام خواهد گرفت.

واحد‌های اولیه‌ی گلکسی نوت 7 دارای باتری‌‌هایی با ظرفیت شارژدهی ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بودند، اما طبق این گزارش جدید گویا واحد‌های رفع عیب شده قرار است با باتری‌هایی که ظرفیتی معادل ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند، به فروش برسند. علاوه بر تغییر ظرفیت باتری و رفع عیوب آن که قطعا انجام خواهد شد، این مدل‌های جدید دارای کیس متفاوتی نسبت به مدل‌های اولیه خواهند بود که آن هم احتمالا به مسائل باتری و ظرفیت آن مربوط می‌شود.

مشخصات مدل‌های جدید گلکسی نوت 7 چه تفاوتی خواهند کرد؟

سامسونگ فروش گلکسی نوت 7 را مجددا آغاز خواهد کرد

گویا به غیر از تغییر باتری و کیس، دیگر مشخصات نظیر قطعات سخت افزاری و توان پردازشی قرار است به همان شکل اولیه باقی بماند و تغییر خاصی را در این زمینه شاهد نخواهیم بود. به هر حال در گزارش‌هایی که چندی پیش از سوی سامسونگ و منابع نزدیک به این کمپانی منتشر شد، مشخص شده بود که باتری و مسائل مربوط به طراحی آن، باعث انفجار واحدهای گلکسی نوت 7 شده است؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که دیگر قطعات بدون تغییر باقی بمانند و به همان شکل اولیه مجددا تولید شوند.

سامسونگ با فروش مجدد واحدهای رفع عیب شده‌ی این محصول، به دو هدف مهم دست پیدا خواهد کرد. اول این که می‌تواند بخشی از ضرر چند میلیارد دلاری که پس از شکست گلکسی نوت 7 به برند سامسونگ وارد شده بود را جبران کند و بخشی از اعتبار از دست رفته‌ی خود در میان کاربران علاقه‌مند به گوشی‌های غول‌پیکر را نیز مجددا به دست خواهد آورد.

نکته‌ی دوم به مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست مربوط می‌شود. سامسونگ در ابتدا نیاز به برنامه‌ی پیشرفته و وسیعی برای از بین بردن واحدهای معیوب گلکسی نوت 7 داشت، به نحوی که هزینه‌ی آن چندان بالا نباشد و آسیبی نیز به محیط زیست وارد نشود. اما حالا این کمپانی می‌تواند با فروش مجددا واحدهای رفع عیب شده‌ی این محصول، از همان قطعات قبلی بهره ببرد و در واقع با یک تیر، دو نشان بزند.

گفتنی است که هنوز این موضوع به طور رسمی از سوی سامسونگ تایی نشده و مشخص نیست که این طرح جدید دقیقا از چه تاریخی آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*