«از کشور من برو بیرون!» ؛ یکی از مهندسان خارجی Garmin در کانزاس آمریکا به قتل رسید

«از کشور من برو بیرون!» ؛ یکی از مهندسان خارجی Garmin در کانزاس آمریکا به قتل رسید

به گفته‌ی مقامات پلیس، مردی از اهالی ایالت کانزاس آمریکا ساعاتی پیش به جرم تیراندازی مرگبار که منجر به قتل یکی از مهندسان شرکت Garmin شده بود، متهم و بازداشت شد. گویا ریشه‌ی این حادثه‌ی دل‌خراش، در قانون‌های ضد مهاجرتی رئیس جمهور جدید آمریکا و نفرت پنهانی است که به طور ناخودآگاه، در مردم این کشور نسبت به افراد خارجی تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری محلی Kansas City Star، آدام پورینتن (Adam Purinton)، متهم این پرونده است که ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه‌ی بعد از ظهر در حال نوشیدن در یک بار در شهر اولیتا (Olathe) کانزاس بوده است. او با صدای بلند رو به دو قربانی این ماجرا می‌کند و با باور این که آنها از اهالی کشورهای خاور میانه هستند، فریاد می‌زند که «از کشور من بیرون بروید».

در یک کنفرانس خبری، دادستان محلی اعلام کرده است که آقای پورینتن به اتهام قتل عمد یک نفر و تلاش برای قتل عمد دو نفر دیگر، دستگیر شده است. این متهم در حال حاضر در انتظار استرداد از میزوری به ایالت کانزاس است و یکی از مقامات رسمی پلیس اف بی آی نیز اعلام کرده است که آنها در حال همکاری با پلیس محلی، برای تحقیق بر روی علت این ماجرا هستند؛ البته فرد قاتل در حال حاضر به ۲ میلیون دلار جریمه متهم است و هنوز مشخص نیست که یک جرم فدرال نیز شامل حال او خواهد شد و یا خیر.

سرینیواس کوچیبوتلا (Srinivas Kuchibhotla) نام مهندس بخت‌برگشته‌ی شرکت Garmin است که در جریان این تیراندازی به قتل رسیده است. الوک مدسنی (Alok Madasani) که او نیز یکی از کارمندان همین کمپانی بوده است، در این حادثه زخمی و مجروح شده است. نام قربانی سوم این ماجرای ناراحت‌کننده‌، ایان گریلوت (Ian Grillot) است که او نیز در این تیراندازی مجروح شده است. البته یکی از شاهدان واقعه به خبرگزاری Star اطلاع داده است که گریلوت قصد کمک به دو فرد آسیب دیده را داشته است که او نیز قربانی این حادثه می‌شود؛ در حال حاضر او و الوک مدسنی تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و وضعیت پایداری برای آنها گزارش شده است.

«از کشور من برو بیرون!» ؛ یکی از مهندسان خارجی Garmin در کانزاس آمریکا به قتل رسید

به ترتیب از راست ایان گریلوت، سرینیواس کوچیبوتلا و الوک مدسنی

مقامات قضایی و قانونی اعلام کرده‌اند که آنها در حال حاضر در مراحل ابتدایی بررسی این پرونده هستند و جزییات اندکی را بنا بر گزارش شاهدان این جنایت، می‌توانند تایید کنند. نیروهای پلیس، فرد قاتل را پنج ساعت بعد از وقوع حادثه و در یکی از بارهای Applebee که حدود ۸۰ مایل دورتر (۱۲۸ کیلومتر) و در ایالت میزوری قرار داشته است، پیدا کرده‌اند.

ما بسیار ناراحت شده‌ایم که دو نفر از همکاران Garmin در حادثه‌ی شب گذشته درگیر بوده‌اند، و ما تسلیت خود را به خانواده و دوستان این همکاران خود ابراز می‌داریم… مشاوران Garmin برای پیگیری شکایت در محل حضور خواهند داشت و آنها در اختیار همکاران ما در امروز و آینده خواهند بود.

اینها توضیحاتی هستند که مقامات رسمی این کمپانی در رابطه با حادثه‌ی تاسف‌بار تیراندازی به کارمندان خود و در یک بیانیه‌ی متنی منتشر کرده‌اند.

 

آدام همیلتون (Adam Hamilton) که یکی از پیشوایان روحانی منطقه‌ی لیوود (Leawood) کانزاس به شمار می‌رود، در رابطه با این اتفاق به خبرگزاری The Verge اعلام کرده است که او احساس می‌کند یک ترس از حضور دیگران (منظور غیر آمریکایی‌ها) در میان مردم به وجود آمده است که این ترس در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری، تشدید شده است. او ادامه داده است که Garmin نقش مهمی در این منطقه دارد و این کمپانی در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب تاییدیه‌ی شورای شهر اولیتا به منظور گسترش مساحت مجموعه، به امید دو برابر کردن تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفری کارمندان خود شده است؛ متاسفانه تعدادی از مهندسانی که در این کمپانی کار می‌کنند، قربانی تغییر چهره‌ی جامعه شده‌اند. بخشی از صحبت‌های آقای همیلتون را در ادامه می‌خوانید:

تنوع در حال گسترش است [تنوع نژادی]. میزان آن کم است، اما در حال رشد است. بخشی از افرادی که در کلیسای من حضور می‌یابند، اهل کشور هند هستند. بنابراین من میخ‌واهم که مردم در کلیسای ما به این فکر کنند که شرایط برای آنها به چه شکلی باید باشد. و این که به آنها [افراد خارجی] اطمینان دهیم که ما به فکر آنها هستیم.

به نظر می‌رسد که با توجه به سیاست‌های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، این خشم و نفرت از افراد خارجی که در میان برخی از مردم متعصب ایالات متحده‌ی آمریکا وجود داشته است، در حال گسترش است و اگر دولت آمریکا فکری جدی برای رفع این مشکل نکند، ممکن است که تبعات غیر قابل جبرانی نظیر این حادثه‌ی تیراندازی برای افراد مهاجر و دارای تابعیت کشورهای دیگر رخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*