تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

سرانجام تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 از راه رسید؛ سخت افزار قدرتمند در کنار قابلیت‌های نرم افزاری فراوان

بسیاری از افراد پیش از معرفی رسمی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 (Samsung Galaxy Tab S3) در نمایشگاه موبایل بارسلون، نسل قبلی این دستگاه یعنی گلکسی تب اس 2 (Samsung Galaxy Tab S2) که دو سال پیش عرضه شد را بهترین تبلت اندرویدی می‌دانستند. سامسونگ با طراحی بسیار خوب گلکسی تب اس 2، تا حد ممکن وزن و ضخامت آن را کاهش داد و از آخرین سیستم های نرم افزاری موجود استفاده کرد تا محصولی درخور را پیش روی کاربران قرار دهد. اما حالا، نسل سوم این تبلت از راه رسیده تا بار دیگر شاهد قدرت‌نمایی کره‌ای‌ها باشیم.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 با پشتیبانی از قلم هوشمند اس پن (S Pen)، به بدنه‌ای شیشه‌ای مجهز شده تا شکوه محصول شکست‌خورده و بسیار خوب این شرکت یعنی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) در آن دیده شود. بهتر است پیش از معرفی کامل، ویدیوی زیر را برای آشنایی با محصول جدید سامسونگ تماشا کنید:

گلکسی تب اس 3 را می‌توان یکی از رقبای اصلی آپید پرو شرکت اپل (Apple iPad Pro) در نظر گرفت. متاسفانه در سال‌های اخیر هیچ محصول مناسبی برای رقابت با اپل و مایکروسافت عرضه نشده و به‌نظر تولید تبلت های ارزان‌قیمت و پلاستیکی برای سازندگان جذابیت بیشتری داشته است.

تبلت جدید سامسونگ از زبان طراحی مشابه با محصولات قبلی این شرکت استفاده کرده و در بخش جلویی آن، کلید فیزیکی هوم همراه با دو کلید لمسی دیده می‌شود که مثل گذشته، سنسور اثر انگشت نیز در همین کلید تعبیه شده است. اگرچه قلم هوشمند اس پن در جعبه اصلی قرار گرفته، اما نباید انتظار اتصال فیزیکی و وجود محلی در بدنه اصلی دستگاه را داشته باشید.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

پین‌های مغناطیسی برای اتصال کیبورد

این محصول جدید در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند در صورت تمایل، کیبورد مخصوص آن را نیر دریافت کنند. شاید در نگاه اول، این کیبورد کمی بی دست و پا به نظر برسد! اما به محض اتصال آن از طریق پین‌های مغناطیسی، همه‌چیز به بهترین شکل ممکن کار خواهد کرد. هرچند، چنین چیزی به هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها باشد. اما برای افزایش بهره‌وری و استفاده از تمام امکانات تبلت جدید سامسونگ، بهتر است نیم‌نگاهی به کیبورد آن نیز داشته باشید.

خوشبختانه این تبلت جدید به سخت افزاری قدرتمند مجهز شده تا مشکلی در پردازش اطلاعات و کار کردن با نرم افزارهای جانبی وجود نداشته باشد. همچنین به لطف وجود تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم، دستورات کاربران در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 به صفحه نمایشی 9.7 اینچی و سوپر آمولد با رزولوشن 1536×2048 یا QXGA تجهیز شده که می‌توان آن را اولین تبلت با پشتیبانی از فناوری “HDR” نیز در نظر گرفت. همچنین وجود چهار اسپیکر که توسط کمپانی آمریکایی “AKG Acoustics” تنظیم شده، نسل جدید گلکسی تب اس را به محصولی متفاوت تبدیل می‌کند. دو اسپیکر در بخش بالایی و دو اسپیکر در بخش پایینی وجود دارد که به تلاش مهندسان و همراه با ویژگی کالیبره شدن خودکار، صداها بر اساس حالت و جهتی که تبلت دارد، پخش می‌شوند.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

با عبور از طراحی و شکل ظاهری، به قلم هوشمند اس پن می‌رسیم که حالا نسبت به گذشته کمی بزرگتر شده و به کمک آن می‌توان بسیاری از فرمان‌های آشنا در گلکسی نوت 7 را انجام داد. یکی از این موارد، امکان باز کردن لانچر “Air Command” است که خوشبختانه می‌توان آن را به صورت کامل شخصی‌سازی کرد در حالت پیش‌فرض نیز این قابلیت‌ها همانند آنچه که پیشتر در محصولات سری گلکسی نوت دیده بودیم، خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به حالت نوشتار سریع زمانی‌که صفحه نمایش دستگاه خاموش است، اشاره کرد.

ایده استفاده از قلم هوشمند همراه با این تبلت واقعا خوشحال‌کننده است، اما شاید نبود محلی مناسب برای قرار دادن آن و نیاز به کاوری جداگانه برای حمل اس پن، کمی آزاردهنده باشد. با این‌وجود، حس بسیار خوبی که هنگام استفاده از قلم هوشمند S Pen به شما القا می‌شود، احتمالا ناراحتی شما را برطرف می‌کند. طراحی این قلم با ضخامت بیشتر از گذشته نیز استفاده از آن در طولانی‌مدت را لذت‌بخش‌تر کرده است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

از نظر طراحی و عملکرد، تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 محصولی تمام‌عیار و کامل است که علاوه بر سخت افزار قدرتمند و به لطف وجود قلم هوشمند S Pen، قابلیت‌های نرم افزاری بسیاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

شاید اگر سامسونگ بتواند محصول جدید خود را به‌درستی و برای بازار مناسب آن عرضه کند، در آیند، توجه بسیاری از طرفداران اپل به این محصول جدید جلب شود. با توجه به اطلاعاتی که پیشتر از طریق خرده‌فروش انگلیسی “John Lewis” منتشر شده بود، به‌نظر گلکسی تب اس 3 در تاریخ 7 آوریل (18 فروردین) و با قیمت 750 دلار عرضه خواهد شد.

جدول مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

سیستم عاملاندروید 7.0 نوقا
ابعاد237.3 در 169 در 6 میلی‌متر
وزن429 گرم (مدل وای فای)، 434 گرم (مدل LTE)
ویژگی‌هاسنسور اسکنر اثر انگشت
رنگ‌بندیمشکی، نقره‌ای
صفحه نمایش9.7 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1536×2048
تراشهاسنپدراگون 820
حافظه رم4 گیگابایت
حافظه داخلی32 گیگابایت (با پشتیبانی از کارت حافظه)
دوربین پشتی13 مگاپیکسل با فوکوس خوکار و فلاش ال ای دی
دوربین دوم5 مگاپیکسلی
باتری6000 میلی‌‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع
اتصالاتLTE، وای فای، جی پی اس، یو اس بی 3.1 نوع C

تصاویر تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی سامسونگ عرضه در فروشگاه جانبی با بهترین قیمت و لوازم جانبی s8 و همچنین لوازم جانبی s8 plus از بهترین برند های جهان در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*