سونی اکسپریا XZ Premium

5 چیزی که می‌توانست از سونی اکسپریا XZ Premium گوشی بهتری بسازد

سونی با حضور در نمایشگاه MWC 2017، دومین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر 4K خود به نام اکسپریا XZ Premium را رونمایی کرد که علیرغم آن، از سخت افزار بسیار قدرتمندی هم بهره می‌برد. این گوشی نخستین محصول موبایلی جهان است که به چیپست اسنپدراگون 835 مجهز خواهد بود و برخلاف مدل قبلی خود، اکسپریا زد 5 پریمیوم، به جای این که تنها در هنگام تماشای فیلم و عکس نمایشگر از وضوح 2160×3840 پیکسل استفاده کند، بلکه در تمام طول استفاده شده از گوشی، این رزولوشن پابرجا خواهد بود.

اما جدای تمامی قابلیت‌های قدرتمندانه و خوبی که این گوشی موبایل ژاپنی دارد، نواقصی نیز به چشم می‌خورد و چیزهایی وجود دارد که در صورت ارائه آن‌ها، گوشی اکسپریا XZ Premium گوشی بهتری می‌شود. در ادامه به بررسی این 5 مورد خواهیم پرداخت.

حاشیه‌های کوچکتر

سونی اکسپریا XZ Premium

ما به هیچ عنوان از گوشی ال جی جی 6 طرفداری نمی‌کنیم، اما سونی به هیچ عنوان تلاشی برای کوچکتر کردن حاشیه‌های گوشی اکسپریا XZ Premium انجام نداده است. حتی حاشیه‌های آن کمی بزرگتر از مدل زد 5 پریمیوم که 2 سال پیش عرضه شد به نظر می‌رسند. بنابراین باید نتیجه گیری کنیم که سونی در این بخش به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشته است.

تثبیت کننده اپتیکال تصاویر

سونی اکسپریا XZ Premium

گوشی های جدید خانواده XZ سونی از نرم افزار تثبین کننده 5 جهته برای ویدیوهایی نرم و بدون لرزش برخوردار هستند، اما تصاویر چه می‌شود؟ وجود یک تثبیت کننده اپتیکال تصاویر نه تنها به ویدیوها کمک می‌کند، بلکه عکس‌ها را نیز با حداقل لرزش به ثبت می‌رساند تا کاربر بتواند در این امر عملکرد بهتری را داشته باشد.

باتری بزرگتر

سونی اکسپریا XZ Premium

پسرفت اکسپریا اکسپریا XZ Premium در بخش باتری نسبت به نسل قبل

همانطور که گفته شد، اکسپریا XZ Premium کمی از نسل گذشته خود گوشی Z5 Premium بزرگتر و ضخیم‌تر به نظر می‌رسد، اما با باتری 3230 میلی‌آمپری خود در مقایسه با باتری 3430 میلی‌آمپری زد 5 پریمیوم حرکت روبه عقبی را داشته است. البته بدیهیست که سونی با آپدیت این باتری، حالت Stamina و مواردی اینچنینی سعی کرده بهترین سلول‌های باتری را به ارمغان بیاورد، اما هرچه که باشد این یک پسرفت برای پرچمدار گوشی های پریمیوم این غول ژاپنی به حساب می‌آید.

حافظه داخلی بیشتر

سونی اکسپریا XZ Premium

برای یک دستگاه مجهز به نمایشگر 4K حافظه داخلی 64 گیگابایتی به هیچ عنوان کافی نخواهد بود. البته که یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی نیز بر روی این گوشی تعبیه شده، اما بدون شک کارت‌های حافظه نمی‌توانند همانند حافظه‌های داخلی سریع و قابل اعتماد باشند. این یک گوشی لوکس است و بدون شک قیمت آن هم بالا خواهد بود؛ ما علاقه‌مند بودیم تا حافظه داخلی آن نیز درخور شان گوشی اکسپریا XZ Premium باشد.

اسکنر اثر انگشت برای همه به جز آمریکایی ها

سونی اکسپریا XZ Premium

این یک تبعیض بسیار بد از سوی شرکت سونی است. آن‌ها قصد دارند تنها نسخه آمریکایی گوشی اکسپریا XZ Premium خود را بدون یک اسکنر اثر انگشت در زیر کلید پاور به بازار عرضه کنند. این بدان معنا است که شما اگر قصد خرید نسخه‌ی حاوی اسکنر اثر انگشت این گوشی را دارید باید نسخه اروپایی و آسیایی این گوشی را خریداری کنید.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی Xiaomi در فروشگاه جانبی و لوازم جانبی موتورولا و عرضه مستقیم انواع محصولات شیائومی در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. جالبه بعضی مواقع منبع های خترجی عین بعضی از مردم کشور خود ما یک ایراد عجیب میگیرن! مثلا همین باتری اصلا تخصص این موضوع رو طرف نداره همینجوری میگه حرکت روب عقب!!! یکی هم نیست بهش بگه خارجی یا داخلی ندونسته خب نگو… عزیزان الان اکثرا میدونن هرچی آمپر باتری بالا بره شاهکار و عاای نیست چون آمپر بالاتر زمان بیشتری هم برای شارژ کامل نیاز داره در ضمن هرچی آمپر بیشتر میشه زمان ماندگاری میره بالا منکر نمیشم اما زمان بیشتر در شارژ یعنی زمان بیشتری پردازنده و باتری درگیر محاسبات شارژ شدن هستن پس این که باتری کمابیش پایین بالا میشه دلیل بر افت این گوشی نیست حافظه داخلی نوت 8 و اس 8 و 8 پلاس که خیلی هم روش مانور میدن فروشنده های ما 64 هست اینم پس ایراد نیست از نظر رم هم که همیشه آزاده خدایی خودم دارم استفاده میکنم میبینم دیگه. دوربینشم خدایی چه زوم چه عادی عکس خیلی خوب میگیره در مورد لرزشگیر اپتیکال هم من به شخصه میگم الان همه ما درست موقع فیلم گرفتن باید بدویم و بالا پایین بپریم تا لرزشگیر لرزش رو بگیره ؟ الان من ی xa1 ultra هم دارم تا الان چند بار با اونم فیلم گرفتم انقدر تکون نخوردم که لرزشگیر لازمم باشم با ایکس زد پرمیومم هم همینطور این لرزش گیر برای اینه دست خود ما تکون خورد خوب بگیره سوژه اگر خیری تکون بخوره اصلا اپتیکال بودن لرزشگیر بی معنی میشه! بالا غیرتا ی دو تا توضیح به عقلامون بدیم و این خارجیا! حاشیه کمم دلیل بر عالی شدن نیست مصداقش همین تغییر نسبت تصویر از طرف دیگر کناره ها هرچی کم حاشیه تر میشه لمس ناخواسته از طرف دیگه خطر زودتر شکستن از کنار…. نمیدونم والا چی بگم… نظرات همه محترمه اما اینهایی که عنوان کرده منبع خدایی ایراد نیست.

  2. سلام برای اولین شارژ ، چند ساعت یزارم تو شارژ بمونه؟

  3. یکسری از مطالبتون خواندنی هست ولی اینجا که اومدین با نظریه کارشناسی خواستین تو روند بهبود یکی از بهترین گوشی ها و برندهای دنیا نظر دادین خیلی جالبه ! خیلی بامزه اید….

  4. داشتن حاشیه از شکستن گوشی هنگام سقوط بیشتر میتواند جلوگیری کند بطور مثال در مدل سرامیکی گوشی شائومی به راحتی شکست در اثر سقوط در یکی از نمایندگیهای ان بدلیل نداشتن حاشیه .اکثر گوشیهای 4کی مموری 64 گیگ دارند چرا که در صورت پرشدن مموری اطلاعات داخل ان را به سادگی میتوان به لپ تاب یا هارد اکسترنال انتقال داد و اگر این طرز تفکر شما باشد در این صورت مموری چند هزار گیگ هم با فیلمبرداری شبانه روزی پر شده که این ایراد نبوده و بسیار مقدار مناسبی است.بالا بودن ظرفیت مموری به طرز وحشتناکی در گرانتر شدن گوشی تاثیر گذار میباشد و مموری داخل گوشی از مموری کارت 600ایکس با ظرفیت یکسان حدود 400 درصد و بیشتر گرانتر بوده.از انجایی که گوشیهای پرچمدار قیمت بالایی دارن شخصا هیچوقت بابت 32 گیگ مموری بیشتر حاضر به پرداخت 350 هزار تومان هزینه بالاتر نمیباشم .یکی از دلایل فروش پایین برخی از مدلهای گوشیهای چینی همین بوده که شما مجبور هستید برای خرید قویترین مدل ان مدلی که مموری 128 گیگ یا 256 گیگ را دارد خریداری نمایید که تا یک ملیون تومان قیمت را بیشتر کرده و از نظر خریدار بی مورد میباشداز گوشی قرار نیست برای روزانه چندین ساعت فیلمبرداری استفاده شود و شخصی نیز که علاقه بسیار به این امر دارد بایست بفکر خرید مموری کارت که بسیار ارزانتر از مموری داخلی گوشی بوده که سرعتهای متفاوتی نیز مموری کارتها دارند باشد چرا که هر زمان قابلیت جابجایی دارد اما مموری داخلی این قابلیت را نداشته و برای همگان نیز کاربرد ندارد.در گوشی ایفون از باتری با ظرفیتی بسیار پایین استفاده شده اما از بسیاری از موبایلهایی که حتی تا 1000 میلی امپر قویترند زمان بیشتری روشن می ماند در شرایط یکسان چرا که تکنولوژی ساخت مهمترین فاکتور بوده.گوشیهایی که توسط کمپانیهای بزرگ ساخته میشوند در مدتی طولانی تست میشوند و سپس به بازار روانه میگردند.شما میبایست زمان کارکرد باتری را مد نظر قرار دهید.بعبارت دیگر حتی یک مورد از انتقادات گفته شده تخصصی نبوده و صرفا بر حسب سلیقه و نه بررسی درج شده اند.ضمن اینکه با در نظر گرفتن امتیازات مثبت و منفی بین چند مدل انها نقد میشوند و نه صرفا نکات منفی که در پایان بایستی عرض کنم قسمت پشت گوشی سامسونگ از لحظه ساخت اولین مدل تاکنون به همین صورت بوده و بین مدلهای اس 7 و اس 6 و اس 5 هیچ تفاوتی حتی در قسمت جلوی گوشی نیز وجود ندارد.به دلایل مختلفی نیز بوده که سونی ایکس زد پرمیوم بهترین گوشی امسال بین ایفون ال جی سامسونگ و هوواوی شناخته شد

  5. منم واقعا متاسفم واسه نویسنده ی این پست ، دیگه مطمئن شدم که سامسونگ فقط با تبلیغات داره فروش میکنه ، واقعا چه ربطی داره نمایشگر به حافظه ی دستگاه ، باطری ، بدنه … ایراداتی که اگر یه آدم آگاه باشه میدونه همشون دلیل دارن و ایراد محثوب نمیشن ، به این فکر نمیکنه نویسنده که چرا سونی اومده از 4k استفاده کرده و یا hdr , نمیدونه صنعت موبایل داره به سمت واقعیت مجازی ، هنوز درگیر صفحه نمایش سامسونگ ! ظاهر سونی تکراریه ولی سامسونگ تکراری نیست … ! اینو در نظر نمیگیره که متعصب ترین هوادارای سامسونگ دارن میگن سنسور اثر انگشت s8 بدترین جای ممکن بعد میاد از این شاهکار سونی ایراد میگیره ! ما عادت داریم به بد خرید کردن … انتخاب کردن ! ما همون ملتی هستیم که 3 میشینه جومونگ نگاه میکنه ،بیش از این نمیشه انتظار داشت !!

  6. خدا وکیلی اینم شد پرچم دار با حاشیه های زیاد و تیزش آدم بزاره تو جیب شلوارش چارتا سوراخ میشه . سونی از نظر طراحی گوشی واقعا پسرفت کرده زمانی زد۳ خیلی خوب بود همچنین رابط کاربری خسته کننده وبی لذتی داره .ولی توی سونی از دوربین سلفیش خوشم میاد واقعا بهترین عکسا رو کج وکوله نمیگیره .

  7. چرا چرت میگی عمو …

    1-حاشیه ها بخاطر قراردادن سخت افزار دوربین و اسپیکر سایر سخت افزارهاس حاشیه های خیلی کم استحکام گوشی رو پایین میاره . دوربین از جلو و پشت بیرون بزنه خوبه؟؟؟؟
    2- همیشه باتری بزرگتر نشان بهتر بودن نیست ، مطمئنا این گوشی استفاده بهینه تری از باطری داره (مهندسین ژاپنی بهتر میدونن)
    3-صفحه نمایش چه ربطه به حافظه 64G داره آخه؟؟؟
    شاید منظورت اینه که چون ضبط 4k داره، فضای بیشتری برای ذخیره سازی لازم داره ، اگر عادت دارین فیلم برداری زیاد انجام بدین 256G هم براش خیلی کمه.
    4- حذف اسکنر اثر انگشت به درخواست خودشونه
    سونی بخاطر اینکه بازار آمریکا رو از دست نده مجبور شد نسخه مخصوص آمریکا رو بدون اثر انگشت بزنه
    ((به گفته مسئول بازاریابی سونی موبایل آمریکا، آقایِ Don Mesa، اکسپریا XZ Premium به یک دلیل بسیار ساده فاقد اثر انگشت در بازار آمریکا خواهد بود. وی اشاره کرد: « گوشی اکسپریا XZ Premium برایِ اینکه مجوز فروش خود را در بازار ایالت متحده آمریکا دریافت کند باید از مبادی قانونی مجوزهایی دریافت کند. حال در این بین شرط شد که اکسپریا XZ برای فروش در بازار ایالت متحده آمریکا باید فاقد سنسور اثر انگشت باشد تا مجوزهایِ لازم به این گوشی هوشمند اعطا شود ».))

    حالا شما اومدی از برنده جایزه بهترین گوشی هوشمند جدید در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ ایراد میگیری..؟

  8. با سپاس از مطالب خیلی خوبتون. من فک کنم نقایص این گوشی عمدیه و سونی خیلی خوب این موضوع رو میدونه. بالاخره مردم باید منتظر یه گوشی کاملتر باشند..البته من خودم پس از جستجو ها و صبر فراوان بالاخره تصمیم به خرید همین گوشی گرفتم هر چند که دوست داشتم حاشیه کمتری میداشت و از کلیدهای خازنی استفاده میکرد.
    شاد باشید.

    • ممنونم از درک بالای شما
      قطعا در کنار این مواردی که میتونست باشه، این گوشی قابلیت های جذاب بیشماری مثل فیلمبرداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه و یه نمایشگر خوب داره که ارزش خرید بالایی رو به اون میبخشه

  9. یه مشت چرت پرت تحویل ادم میدینن راجبه باتر شماها حتی سونی دستتون نگرفتین میاین اینجور نظر میدین مگه هر پس رفتی معنی اینو میده که بدتر شده

  10. سایت شما و بعضی از خبر هاتون خیلی حال به هم زنه چقد پول از سامسونگ می گیرید یا سونی چقد باعث سوزش شما شده
    متاسفم همیشه پیگیر سایتتون و خبر هاتون بودیم اما الان دیگه عمرا اگه سمت سایت شما بیام
    حالا اگه سامسونگ بود خودتونو جر میدادید
    شما اینجوری کاربران و امار بازدیدتون کم میشه

    • دوست عزیز منبع خبر انتهای مطلب درج شده و میتونید مراجعه کنید.
      موفق باشید

      • با کمال احترام. خب شما که نباید همه چیزو از یه جایی ترجمه و کپی کنید، خودتون هم یه بررسی کنید مطلبو قبل از پست کردن،اگه خنده دار و تخیلی نبود بعد پست کنید. که اینجوری کاربران عصبانی نشن. ممنون

        • فون آرنا یکی از معتبرترین منابع بررسی گجت های هوشمند تو دنیاست دوست عزیز و مطمئنا تا زمان منتشر شدن نتایج تست‌های رسمی سایر منابع هم میتونید منتظر بمونید و اون موقع برای خرید تصمیم بگیرید.

        • دوست گرامی تمامی موارد قبل از ترجمه بررسی میشن
          تو این مطلب هم هیچ چیز اضافی وجود نداره و فقط به مواردی اشاره شده که اگر وجود داشتن این گوشی بهتر میشد. الان مشکل شما دقیقا چیه من نمیدونم؟

  11. شما چرا برای پرچمدارای سونی همیشه نیمه خالی لیوانو نگاه میکنید؟ البته این کار مشکلی نداره اگه در آینده برای s8 هم همچین پستی بذارید. ممنون