مشترکان تالیا

بلاتکلیفی مشترکان تالیا همچنان ادامه دارد؛ 700 هزار مشترک در انتظار تصمیم‌گیری مسئولان

طبق آخرین آمار منتشر شده، حدود 700 هزار نفر مالک سیم کارت های تالیا هستند که تعداد زیادی از آن‌ها فعال نیستند؛ اما مدت‌هاست که این تعداد مشترکان تالیا در بلاتکلیفی به سر می‌برند و اما و اگرهای زیادی در ارائه خدمات به آن‌ها وجود دارد. در سال‌های گذشته نیز وعده‌های متعددی از سوی مسئولان مخابراتی کشور برای تعیین تکلیف تالیا داده شد اما همچنان بی‌تفاوتی به مشترکان این سیم‌کارت‌ها دیده می‌شود.

پس از سال‌ها، همچنان مسئولان نسبت به سرنوشت کسانی که روزی برای خرید سیم کارت های تالیا هزینه کرده و تا مدت‌ها از این خطوط برای انجام کارهای مختلف خود استفاده می‌کردند بی‌تفات هستند. در شرایطی که اپراتورهای مختلف اقدام به ارائه‌ی 4G کرده‌اند، مشترکان تالیا حتی در دسترسی به 3G نیز موفق نیستند.

آمارهای رسمی از تعداد مشترکان تالیا

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که طبق آخرین آمار ارائه شده، حدود 700 هزار مشترک تا پایان آذرماه 95 برای این اپراتور ثبت شده است که تنها 45 هزار نفر آن‌ها همچنان به عنوان مشترک فعال از خدمات محدود تالیا استفاده می‌کنند و باقی آن‌ها غیرفعال هستند. نکته جالب در آمارهای منتشر شده اینجاست که در طول یک دوره سه ماهه از شهریور 95 تا آذر 95 تعداد مشترکان تالیا بیش از 100 هزار نفر افزایش پیدا کرده و از 592 هزار و 500 نفر به 700 هزار نفر رسیده است. با این وجود، تعداد مشترکان فعال این اپراتور در همین مدت کمتر شده و از 50 هزار نفر به 45 هزار نفر تنزل پیدا کرده است.

مشترکان تالیامعاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نیز پیش از این در مورد بحث احراز هویت سیم کارت‌ها گفته بود که تالیا حدود 48 هزار سیم کارت فاقد هویت دارد و بخش عمده‌ی آن غیرفعال بوده و اکنون به حالت قطع یک طرفه درآمده است.

شرکت گسترش ارتباطات تالیا، اولین شبکه مستقل پیش پرداخت تلفن همراه (Pre-Paid) در ایران بوده و از سال 1383 با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های خارجی زیمنس، آلکاتل و اریکسون و با مشاوره یکی از برجسته‌ترین مشاوران GSM در دنیا یعنی شرکت Tele2 کار خود را آغاز کرد.

شبکه تالیا از سوم خرداد 1384 به صورت رسمی در تهران و سپس در سایر شهرها و مراکز استان‌ها به مشترکان خود سرویس داد. در سال 1391، شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان، سها‌مدار 43 درصدی خود را در اولین پیمان‌کار- اپراتور تلفن همراه اعتباری تالیا فروخت. در ادامه نیز تالیا به دلایل مختلف با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شد که تاکنون ادامه داشته و مسئولان باید تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم را در این مورد انجام دهند.

سیم کارت های تالیا به همراه اول منتقل می‌شوند؟

هم‌اکنون 43 درصد سهام پروژه تالیا به شرکت گسترش ارتباطات تالیا و 57 درصد آن به شرکت مخابرات ایران تعلق دارد. پیش از این گفته می‌شد که قرار است شرکت همراه اول، سهام گسترش ارتباطات تالیا را خریداری کرده و سیم‌ کارت های تالیا به همراه اول منتقل شوند اما با گذشت چندین ماه از مطرح شدن این موضوع، همچنان اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وقتی از این 700 هزار مشترک تنها 45 هزار مشترک فعال هستند تکلیف کامل روشنه.
    تالیا رومینگ سراسری 2G،3G داره با همراه اول و مشکل پوششی نداره.
    تعرفه سیم کارت اعتباری تالیا از سایر سیم‌کارت‌های اعتباری دیگر اپراتورها بهتره.