واردات خودرو به ایران

آخرین وضعیت واردات خودرو به ایران ؛ 104 دستگاه خودرو از آمریکا وارد شد

بر اساس آمار منتشر شده توسط گمرک ایران، در 11 ماه نخست امسال، سهم واردات خودرو به ایران حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است. گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تا پایان بهمن‌ماه 1395 تعداد 61 هزار و 245 دستگاه خودرو به کشورمان وارد شده است. نکته جالب اینجاست که با وجود ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا، در طول این مدت 104 دستگاه خودرو نیز از آمریکا به ایران آمده است.

به گزارش گمرک، ارزش ریالی واردات خودرو به ایران در 11 ماهه نخست امسال رقمی معادل 50 هزار میلیارد تومان است. طبق قانون واردات، واردکنندگان خودروها با توجه به نوع و حجم موتور، تعرفه‌ها و عوارض مختلفی را پرداخت می‌کنند. بر این اساس، خودروهای با حجم موتور کمتر از 2000 سی‌سی باید 40 درصد و خودروهای با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی 55 درصد از ارزش سیف خودروهای وارداتی را برای ورود به ایران بپردازند. خودروهای هیبریدی نیز با هر حجم موتوری مشمول پرداخت 4 درصد تعرفه برای ورود به کشور خواهند بود. همچنین علاوه بر تعرفه‌های ذکر شده، واردکنندگان باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 4 درصد مالیات علی‌الحساب نیز پرداخت کنند.

واردات خودرو به ایران

امارات، مبدا اصلی واردات خودرو به ایران

با بررسی وضعیت واردات خودرو به ایران متوجه می‌شویم که بیشترین تعداد خودروهای وارداتی از خاک امارات متحده عربی به کشورمان آمده است. طبق آمار، بیش از 68 درصد خودروهای وارد شده از مبدا این کشور شیخ‌نشین بوده و از مجموع 61 هزار و 245 دستگاه خودروی وارداتی، بیش از 42 هزار دستگاه از امارات به ایران وارد شده است.

نکته جالب در این مورد، واردات خودرو از آمریکا است. در حالی که ورود هرگونه وسیله نقلیه از آمریکا ممنوع اعلام شده و این موضوع حرف و حدیث‌های زیادی را نیز به دنبال داشته، آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در 11 ماه نخست امسال 104 دستگاه خودرو از آمریکا وارد ایران شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*