بیکس بای

دستیار هوشمند بیکس بای در گلکسی اس 8 سامسونگ دکمه اختصاصی خواهد داشت

طی سال‌های گذشته شاهد معرفی دستیاران هوشمند و شخصی شرکت‌های متعددی بودیم؛ از سیری اپل گرفته تا دستیار هوشمند گوگل و کورتانا. همتای سامسونگی این برنامه‌ها (S Voice) نتوانست آنگونه که باید به رقابت با آنها بپردازد. بنابراین کره‌ای‌ها قصد دارند در سال 2017 با معرفی بیکس بای (‌Bixby Al) در گلکسی اس 8 پاسخ محکمی به رقبای خود بدهند.

چیزی تا برگزاری مراسم رسمی معرفی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (+Samsung Galaxy S8) باقی نمانده است و تاکنون شایعات متعددی پیرامون دستیار هوشمند سامسونگ در این پرچمداران منتشر شده‌اند؛ تعداد گزارشات منتشر شده از بیکس بای حتی از شایعات پیرامون سخت‌افزار این گوشی نیز بیشتر بوده‌ است. این روزها همه از غافلگیری بزرگ کره‌ای‌ها در این هوش مصنوعی جدید صحبت می‌کنند و سامسونگ نیز نمی‌خواهد از رقیبان بزرگی همچون سیری، کورتانا و دستیار گوگل عقب بماند.

دکمه اختصاصی بیکس بای در زیر دکمه‌های ولوم گوشی قرار دارد

سامسونگ به همین دلیل یکی از سازمان‌های بسیار شناخته شده هوش‌ مصنوعی را در این زمینه به کار گرفته است؛ Viv Labs سابقه همکاری با اهالی کوپرتینو در طراحی سیری را نیز در کارنامه دارد. سامسونگ اما نقشه‌های بزرگتری برای بیکس بای در نظر دارد و در همین راستا دکمه فیزیکی جدیدی را در بدنه Galaxy S8 به آن اختصاص داده است. کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند هوش مصنوعی جدید گوشی‌های گلکسی از عهده هر کاری در رابط کاربری لمسی محصولات برمی‌آید.

این ایده بسیار خوب است، چرا که هر کسی نمی‌خواهد در مترو، تاکسی یا فضاهای عمومی، هر بار نام دستیار هوشمند خود را بلند صدا کند و همچون یک احمق به نظر برسد! به همین خاطر شاهد طراحی یک دکمه فیزیکی برای بیکس بای هستیم. البته گفته می‌شود عملکرد این دکمه جدید در حال حاضر تنها مربوط به فراخواندن دستیار گوشی می‌شود و هنوز قابلیت خاصی برای آن تعریف نشده است.

بیکس بای

در همین زمینه گفته می‌شود، کارکردهای دیگر این دکمه میانبر در نیمه اول سال جاری به لطف یک آپدیت نرم‌افزاری در گوشی‌ها تعریف می‌شوند. به همین ترتیب شایعات اخیر پیرامون وابستگی بیکس بای به یک نسخه بهبود یافته از S Voice، توجیه می‌شوند. در مجموع باید بگوییم که هنوز از نوع عملکرد این دستیار هوشمند جدید سامسونگ اطلاعات خاصی نداریم. با این حال در تدارک بودن چندین غافلگیری بزرگ برای هواداران گوشی‌های گلکسی موضوعی غیر قابل انکار است.

در صورت انتشار خبرهای تکمیلی پیرامون نحوه عملکرد بیکس بای در گوشی Galaxy S8، آنها را در گجت نیوز پوشش خواهیم داد. به نظر شما این هوش مصنوعی جدید گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌تواند در برابر رقیبانی همچون سیری و کورتانا حرفی برای گفتن داشته باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*