دنیای علم در سال 95

مهم‌ترین اکتشافات و اتفاقات دنیای علم در سال 95

21. تولید تخمک‌های مصنوعی با استفاده از چاپگر سه بعدی

محققان دانشگاه بوستون موفق شدند با استفاده از چاپگر سه بعدی، تخمک‌های مصنوعی با قابلیت بارور شدن را تولید کنند. ساختار این تخمک‌ها حاوی مواد ژلاتینی است که هورمون استروژن انسان در آن تزریق شده و قابلیت رشد نیز دارد.

دنیای علم در سال 95

22. ساخت مولکول‌هایی با خواص فیزیکی متفاوت

دانشمندان آلمانی، مولکول‌هایی را تولید کردند که هر یک از آن‌ها دارای خواص فیزیکی متفاوتی است. این مولکول‌ها در اشکال مختلف تولید می‌شوند و در ساخت نانو روبات‌ها و میکرو میکسرها بر روی تراشه‌های آزمایشگاهی کاربرد دارند.

دنیای علم در سال 95

23. تولید مولکول بزرگی که انواع ویروس‌ها را نابود می‌کند

محققان IBM با همکاری انستیتو مهندسی زیستی و فناوری نانو در سنگاپور موفق به تولید مولکول بزرگی شدند که می‌تواند انواع ویروس‌ها را نابود کند و مانع از آلوده شدن انسان‌ها شود.

دنیای علم در سال 95

24. ساخت ژلی که می‌تواند به رگ تبدیل شود

دانشمندان در سال 95 ژلی ساختند که پس از تزریق به بدن می‌تواند موجب تولید رگ شود. این دستاورد از اهمیت زیادی در علم پزشکی برخوردار است و دگرگونی بزرگی در زندگی افراد دیابتی ایجاد خواهد کرد.

دنیای علم در سال 95

25. تکمیل جدول مندلیف با چهار عنصر جدید

سرانجام عناصر خانه‌های 113، 115، 117 و 118 جدول مندلیف در شرایط آزمایشگاهی تولید شدند. بنابراین خانه 113 به عنصر نیهونیوم، خانه 115 به عنصر موسکوویوم، خانه 117 به عنصر تنسین و خانه 118 به عنصر اوگانسون اختصاص پیدا کرد.

دنیای علم در سال 95

26. شناسایی عامل انتقال ویروس زیکا

دانشمندان برزیلی کشف کردند که پشه Aedes Aegypti عامل اصلی و قطعی انتقال ویروس زیکا به انسان است.

دنیای علم در سال 95

27. صد ناحیه جدید در مغز کشف شد

محققان دانشگاه واشنگتن، نقشه جدیدی از مغز انسان را منتشر کردند که 100 منطقه ناشناخته در آن دیده می‌شود. این دانشمندان با استفاده از اسکنرهای پیشرفته و رایانه‌هایی با هوش مصنوعی قدرتمند، مناطق پنهان مغز را کشف کردند.

دنیای علم در سال 95

28. کشف بزرگ‌ترین میدان گاز هلیوم جهان

میدان بزرگی از گاز هلیوم در تانزانیا کشف شد که لقب بزرگ‌ترین میدان گاز هلیوم دنیا را از آن خود کرده است. به گفته‌ی محققان، ذخایر گاز هلیوم در تنها بخشی از این میدان، می‌تواند بیش از یک میلیون اسکنر پزشکی MRI را پر کند.

دنیای علم در سال 95

29. جایزه نوبل فیزیک برای کشف نظری انتقال فاز توپولوژیک

جوایز نوبل فیزیک و شیمی در سال گذشته به طور مشترک به 3 دانشمند اهدا شد. دیوید جی تولس، دانکن هالدان و مایکل کاسترلیتز، دانشمندانی بودند که برای کشف نظری انتقال فاز توپولوژیک ماده موفق به دریافت این جایزه مهم علمی در بخش فیزیک شدند. در رشته شیمی نیز ژان پیر ساووژ، برنارد فرینگا و فریزر استودارت برای ساخت کوچکترین ماشین دنیا، جایزه نوبل را دریافت کردند. همچنین نوبل پزشکی نیز به دانشمندی از ژاپن به نام یوشینوری اسومی برای کشف مکانیسم اتوفاژی رسید.

دنیای علم در سال 95

30. آموزش فوتبال به زنبورهای عسل

محققان انگلیسی در سال گذشته به زنبورهای عسل یاد دادند تا با پرتاب کردن یک توپ زردرنگ داخل یک سوراخ در زمین فوتبال، جایزه شیرینی را دریافت کنند.

دنیای علم در سال 95

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جا داره از زحمات ایرانی های داخل کشور هم تشکر کنیم بخاطر
    ساخت دنا پلاس
    خخخخخخ