میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

بررسی کامل میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 (Mitsubishi ASX 2017) + مشخصات، امکانات، قیمت و تصاویر

به تازگی، نسخه فیس لیفت شده‌ی خودروی کراس اوور شناخته‌شده و محبوب میتسوبیشی ASX وارد بازار کشورمان شده و فروش آن توسط شرکت آرین موتور به عنوان نماینده رسمی محصولات این خودروساز ژاپنی در ایران آغاز شده است. میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 (Mitsubishi ASX 2017) با ویژگی‌ها و امکانات جذاب و جوان‌پسند خود شانس زیادی برای موفقیت در بازار خودرویی کشورمان دارد. در این مطلب قصد داریم این خودرو را به طور کامل از نظر طراحی، امکانات و تجهیزات، مشخصات فنی و قیمت بررسی کنیم.

با بررسی پیشینه خودروی میتسوبیشی ASX به سال 1991 میلادی بازمی‌گردیم؛ زمانی که این محصول در قامت یک خودروی مینی ون با نام میتسوبیشی Space Runner در اروپا و EXPO LRV در آمریکا معرفی می‌شد. نسل سوم این خودرو بر پایه پلتفرم Mitsubishi GS Platform ساخته شده و در سال 2010 میلادی وارد بازار ژاپن شد. این پلتفرم در خودروهای دیگری مانند میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوتلندر، سیتروئن C4 Aircross و پژو 4008 نیز به کار رفته است. نسل سوم ASX در کانادا با نام RVR و در آمریکا با نام اوتلندر اسپورت عرضه می‌شود اما در بیشتر مناطق جهان از جمله اروپا، چین، آمریکای جنوبی و خاورمیانه با همان نام ای اس ایکس به فروش می‌رسد. این محصول علاوه بر ژاپن در چین، برزیل، اندونزی و مالزی نیز تولید می‌شود اما خودروهای عرضه شده در بازار ایران، همگی ساخت خود ژاپن هستند.

میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

در اواخر سال 2016 میلادی، میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درآمد. در این نسخه فیس لیفت، نمای جلوی خودرو به کلی متحول شده و زبان طراحی جدید میتسوبیشی در آن به چشم می‌خورد. تغییرات در کابین خودرو هم مشاهده می‌شود و در مجموع خودروی متحول شده‌ای از سوی میتسوبیشی را در نمایشگاه پاریس شاهد بودیم.

نسل جدید ASX با به‌روزرسانی‌های ظاهری مواجه شده و ظاهر تهاجمی آن با چراغ‌های شفاف‌تر و جلوپنجره پهن‌تر مجهز شده است. کاربرد ماهرانه کروم در قسمت‌های مختلف بدنه نیز ظاهر گیراتر و جذاب‌تری به آن بخشیده است. رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی درون دهانه گلگیرها جای گرفته و لاستیک‌های یوکوهاما به ابعاد 215/60 آن‌ها را پوشانده است. این رینگ و لاستیک‌ها کاملا با قد و قامت کراس اوور ژاپنی هماهنگی دارد. در این میان، نبود چراغ روشنایی در روز LED و جایگزینی چراغ‌های مه‌شکن هالوژنی کمی توی ذوق می‌زند.

در داخل کابین خودرو، پلاستیک‌های سخت همه جا را پوشانده و تریم پیانو بلک و نقره‌ای با نوارهای کرومی براق آن را تزیین کرده است. یکنواختی حاصل از این پلاستیک‌های کدر، با پوشش پارچه‌ای لای پنل درب‌ها و دکمه‌های دایره‌ای سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی جبران شده است. از نظر فضای کابین با توجه به حجم زیادی که برای سر و پای تمامی سرنشینان موجود است، میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 را می‌توان یک کراس اوور شهری بسیار راحت دانست. همچنین آینه‌های جانبی بزرگ و جایگاه مرتفع صندلی به افزایش دید راننده از فضای بیرون کمک می‌کند.

میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

در بخش امکانات و تکنولوژی‌ها، میتسوبیشی ASX از رقیبانی مانند هیوندای توسان و کیا اسپورتیج عقب مانده و نمی‌تواند پا به پای آن‌ها بتازد؛ با این وجود نسخه نیمه فول و تک دیفرانسیل این خودرو از امکاناتی مانند کروزکنترل، بلوتوث تلفن، دوربین دید عقب و سامانه اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد.

میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 در تست ایمنی یوروانکپ (EuroNCAP) موفق به دریافت 5 ستاره شد و وجود تجهیزات ایمنی متعدد در نسخه پایه آن مانند سیستم نمایش فشار باد تایرها، چراغ سوم بالای درب صندوق عقب، سیستم کنترل پایداری فعال، سیستم کنترل کشش، سیستم‌های ترمز ABS و EBD و 2 کیسه هوا، نشان‌دهنده شرایط خوب این خودرو از لحاظ ایمنی است. گفتنیست که میتسوبیشی ASX سفارش ایران از نوع فول آن بوده و دارای 7 کیسه هوا و آرایش محوری به صورت دو دیفرانسیل (4WD) است.

میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

در زیر کاپوت میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری قرار گرفته که قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن‌متر را توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این گیربکس 6 مرحله‌ای از گیربکس‌های 6 سرعته اتوماتیک معمولی تقلید کرده و با وجود عملکرد یکنواخت و آزاردهنده‌ی آن، حس سرعت بیشتری را القا می‌کند.

فرمان دقیق و سبک خودرو با آرایش پلتفرم محور جلو کاملا هماهنگ است و سامانه فنربندی آن نیز سواری پایدار و بدون ترس و تشویشی را در زمان مانورهای ناگهانی فراهم می‌کند. فیس لیفت 2017 میتسوبیشی ASX در مقایسه با بیشتر کراس اوورهای متوسط بازار، راحت‌تر و سریع‌تر به دایره پیچ‌ها وارد می‌شود و شاسی و لاستیک‌های یوکوهاما نیز شروع درخشانی را در زمان حرکت رقم می‌زند. در سرعت‌های بالای 190 کیلومتر در ساعت نیز هیچ مشکلی در ارائه یک رانندگی هیجان‌انگیز دیده نمی‌شود و این خودرو می‌تواند یک هندلینگ مناسب همانند سایر رقبایش ارائه کند.

میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

در مجموع، میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 یک گزینه مقرون به صرفه در میان خودروهای هم‌رده به ویژه رقبای مدرن کره‌ای است. این کراس اوور شهری از مدتی پیش وارد بازار کشورمان شده و با قیمت حدودی 174 میلیون تومان به صورت دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. در ادامه، نکات مثبت و منفی و همچنین مشخصات فنی و امکانات این خودروی ژاپنی را مشاهده خواهید کرد.

مهم‌ترین نکات مثبت و منفی خودرو

نکات مثبتنکات منفی
قدرتمند و درگیر در رانندگیفضای صندوق عقب کم نسبت به رقبا
مقرون به صرفهخیلی کم‌مصرف نیست

مشخصات فنی میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

حجم موتور1998 سی‌سی
ضریب تراکم10:1
قدرت موتور150 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور198 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت9.6 ثانیه (تک دیفرانسیل) و 11 ثانیه (دو دیفرانسیل)
حداکثر سرعت188 تا 197 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی7.9 تا 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
سیستم فنربندی جلومستقل مک فرسون استرات با فنرهای مارپیچ و میله تثبیت‌کننده
سیستم فنربندی عقبمستقل، اتصال چندگانه یا Multilink با میله تثبیت‌کننده
ترمز جلودیسکی خنک‌شونده
ترمز عقبدیسکی عادی
گیربکساتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی در 6 مرحله و دسته تعویض دنده در پشت فرمان
محور محرکدو دیفرانسیل (4WD) با قابلیت تبدیل الکترونیکی به حالت تک دیفرانسیل
سیستم فرمانراک اند پینیون با موتور کمک برقی
استاندارد آلایندگییورو 5
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع)4.355 متر/ 1.810 متر/ 1.640 متر
فاصله بین دو محور2.67 متر
ارتفاع کف خودرو از سطح زمین205 میلی‌متر (تک دیفرانسیل) و 180 میلی‌متر (دو دیفرانسیل)
ظرفیت مخزن سوخت63 لیتر
وزن خودرو1365 کیلوگرم
ظرفیت محل بار393 لیتر

امکانات ایمنی نسخه سفارش ایران

کسب 5 ستاره از موسسه ایمنی یورو انکپ اروپاکسب 5 ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا
7 کیسه هوا (2 عدد جلو- 2 عدد جانبی- 2 عدد پرده‌ای و یک عدد زانویی)ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)سیستم کنترل فعال پایداری (ASC)
سیستم کنترل کشش (TCL)ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA)
سیستم ایموبیلایزر مجهز به سیستم ضدسرقت هشداردهندهکمربند ایمنی سه نقطه‌ای

تجهیزات رفاهی نسخه سفارش ایران

سقف پانوراماشیفترهای تعویض دنده پشت فرمان
سیستم ورود بدون کلید هوشمند با دکمه استارتصندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن
فرمان با پوشش چرمیدوربین دید عقب و قابلیت نمایش بر روی مانیتور
صفحه نمایش لمسی 7 اینچیکروزکنترل و سوئیچ آن بر روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیکسنسور باران
روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلوکنترل سیستم صوتی بر روی فرمان با پخش MP3 و اتصال به IPOD و تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث
4 بلندگو و 2 تویترآینه جانبی جمع‌شونده به صورت الکترونیکی
شیشه‌شوی چراغ‌های جلوچراغ جلوی زنون مجهز به سیستم اتوماتیک تنظیم ارتفاع
چراغ عقب طرح LEDسنسور پارک بر روی سپر عقب
صندلی تاشوی عقب مجهز به کنسول عقبرینگ آلومینیومی 18 اینچی

گالری تصاویر میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*