تبلت شیائومی می پد 3

تبلت شیائومی می پد 3 رسما معرفی شد؛ پردازنده 6 هسته‌ای، دوربین 13 مگاپیکسلی و بیشتر

سه سال از معرفی اولین نسل از تبلت های می پد (Xiaomi Mi Pad) می‌گذرد و در شرایطی که کاربران در انتظار معرفی گوشی Mi 6 هستند، تبلت شیائومی می پد 3 (Xiaomi Mi Pad 3) در سکوت خبری در وب‌سایت این شرکت چینی قرار گرفته است.

نسل اول از این تبلت ها با بدنه‌ای از جنس پلاستیک تولید شد و چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. دو سال بعد سازندگان با افزایش کیفیت تبلت خود و استفاده از فلز در ساخت آن، می پد 2 (Xiaomi Mi Pad 2) را به چیپست‌های شرکت اینتل تجهیز و آن را با توانایی اجرای ویندوز 10 و اندروید روانه بازار کردند. حالا نیز تبلت شیائومی می پد 3 با سخت افزاری قدرتمندتر از گذشته پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته که درادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

تبلت شیائومی می پد 3

مشخصات فنی تبلت شیائومی می پد 3

شیائومی می پد 3 با وزن 328 گرم و ابعاد 200.4 در 132.6 در 7 میلی‌متر، تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و مثل گذشته به صفحه نمایشی 7.9 اینچی و ال سی دی با رزولوشن 1536×2048 تجهیز شده است. به‌علاوه شکل ظاهری آن نیز کاملا با می پد 2 یکسان است.

بر خلاف انتظارمان، این‌بار خبری از تراشه‌های اینتل نیست و چیپست MT8176 شرکت مدیاتک با پردازنده‌ای شش هسته‌ای (2 هسته پردازشگر 2.1 گیگاهرتزی Cortex-A72 و 4 هسته پردازشگر 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53) مسئول مدیریت اطلاعات در این تبلت جدید خواهد بود. به‌نظر مدیران نمی‌توانند به‌درستی چیپ مورد نیاز تبلت های سری می پد را انتخاب کنند چراکه سال 2014 و همراه با معرفی نسل اول از این تبلت، از تراشه تگرا کی 1 (Nvidia Tegra K1) استفاده شده بود.

موضوع مهم دیگر، عدم عرضه نسخه ویندوزی از تبلت جدید شیائومی است. با این‌حال می پد 3 همراه با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MIUI8 روانه بازار می‌شود تا سیستم نرم افزاری آن یک سر و گردن بالاتر از نسل‌های قبلی باشد.

تبلت شیائومی می پد 3

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این تبلت نیز می‌توان به چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و باتری قدرتمند 6600 میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کرد که با هر بار شارژ شدن، می پد 3 را تا 867 ساعت در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد. همچنین این تبلت تا 12 ساعت توانایی پخش محتوای چند رسانه‌ای را دارد.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می پد 3

متاسفانه شیائومی می پد 3 قرار است تنها در یک نسخه 64 گیگابایتی وارد بازار شود و حتی بر خلاف نسل اول آن، از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

متاسفانه هنوز زمان عرضه شیائومی می پد 3 مشخص نشده و این محصول جدید قرار است با قیمت 220 دلار (1499 یوان) به فروش رسد.

تبلت شیائومی می پد 3