موتو زد 2

پرچمدار موتورولا در سال 2017 موتو زد 2 خواهد بود

تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند نظیر اپل، سامسونگ، ال جی و موتورولا هر ساله اشتیاق زیادی به معرفی پرچمداران جدید خود با امکانات و قابلیت‌های ویژه دارند؛ این اتفاق چندی پیش برای سامی رخ داد و خانواده گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) در لندن و نیویورک رونمایی شدند. در حال حاضر نیز توجه اکثر هواداران به پرچمدار جدید اهالی کوپرتینو در سال 2017 است. در این میان کمتر کسی از پرچمدار کمپانی موتورولا و لنوو صحبت می‌کند؛ این محصول احتمالا موتو زد 2 (Motorola Moto Z2) نام خواهد داشت.

تاکنون اطلاعات زیادی از پرچمدار سری زد کمپانی موتورولا در سال 2017 به بیرون درز نکرده‌ است. اما حالا به لطف ایوان بلس (evleaks@) حالا نام این پرچمدار را می‌دانیم. این گوشی با نام موتو زد 2 از راه خواهد رسید، البته این نام هیچ کس را آنچنان غافلگیر نمی‌کند. با نگاهی به گوشی‌های سری دیگر موتورولا نظیر موتو جی 5 (که به تازگی معرفی شده)، موتو جی 4 و یا E3 متوجه می‌شویم که سیستم نام‌گذاری این شرکت تنها متشکل از پیشوند موتو (گرفته شده از برند موتورولا)، یک حرف و سپس یک عدد است.

موتو زد 2

حرفی که در نام‌گذاری محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد (همچون G، E یا Z) نشان‌دهنده محدوده قیمت و امکانات آن بوده و عدد بعد از آن نیز نشان می‌دهد که محصول مربوط به کدام نسل از آن سری است. بنابراین نسل دوم از پرچمداران سری زد موتورولا ، موتو زد 2 نام خواهد داشت. این کاملا منطقی است.

اما در زمینه گوشی Motorola Moto Z2 یک مشکل وجود دارد که بسیار آزاردهنده است: تقریبا هیچ اطلاعاتی از این محصول پرچمدار نداریم! اکثر اطلاعات لو رفته در هفته‌های قبل پیرامون فعالیت‌های کمپانی موتورولا برای گوشی موتو ایکس (Moto X) بوده است. سری X از محصولات این شرکت معمولا مشخصاتی نسبتا بالاتر از گوشی‌های میان‌رده دارند و با قیمت کمی پایین‌تر از سری زد روانه بازار می‌شوند.

موتو زد 2 با طراحی ماژولار از راه خواهد رسید

در حال حاضر تنها چیزی که می‌دانیم، ماژولار بودن موتو زد 2 همچون برادر قبلی خود است؛ اگر به خاطر داشته باشید موتو زد و موتو زد فورس دروید در سال 2016 به شکل انعطاف‌پذیری طراحی شده بودند تا کاربران بتوانند از لوازم جانبی خاصی برای آنها بهره گیرند. لنوو در سال گذشته به کاربران قول داد این روند را سال‌های بعد نیز پیگیری کند. با این حال ال جی نیز سال گذشته در طراحی گوشی LG G5 از مهندسی ماژولار بهره گرفت اما آن را در سال جاری و با معرفی پرچمدار جدیدش (LG G6) به فراموشی سپرد.

بنابراین هنوز حتی پیرامون ماژولار بودن موتو زد 2 نیز نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی داشته باشیم و تنها نام این پرچمدار را می‌دانیم. مطمئنا طی هفته‌های آینده شاهد انتشار گزارشات و شایعات بیشتری از این محصول هستیم.

ماژولار یا معمولی؟

در موتو زد و موتو زد فورس کمپانی لنوو، کاربران می‌توانستند از لوازم جانبی خاصی همچون پاوربانک، پروژکتور و پایه بهره ببرند. آیا از این نوع طراحی تلفن‌های هوشمند استقبال می‌کنید؟ نظرات خود در این زمینه را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*