مدیر عامل سامسونگ

مدیر عامل سامسونگ به رشوه‌خواری و شهادت دروغ متهم شد

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، طی ماه‌های گذشته دادستان‌های کره جنوبی به دنبال دریافت حکم دستگیری مدیر عامل سامسونگ یعنی جی وای لی (Jay Y. Lee) بودند که بعد از تلاش‌های فراوان، سرانجام به خواسته خود رسیدند و از روز گذشته نیز دادگاه رسیدگی به جرایم او آغاز شده است.

دادگاه مدیر عامل سامسونگ از روز گذشته آغاز شده است

پیشتر دادستان‌های کره‌ای چندین بار با بازداشت موقت مدیر عامل سامسونگ، او را مورد بازجویی قرار داده بودند. اما روز گذشته لی دستبند به دست همراه با چهار نفر دیگر از مدیران رده بالای این شرکت در دادگاه مرکزی سئول حاضر شد و بابت اتهاماتی همچون رشوه‌خواری، شهادت دروغ، اختلاس و داشتن نقشی کلیدی در رسوایی مالی رییس جمهور کره جنوبی، پارک گون-هه (Park Geun-hye) مورد محاکمه قرار گرفت.

سال 2014 و به دنبال حمله قلبی مدیر عامل سامسونگ، لی کان-هی (Lee Kun-hee) و بستری شدن او در بیمارستان، فرزندش جی وای لی سکان هدایت شرکت را در دست گرفت. اما با رسوایی مالی رییس جمهور کره جنوبی، دادستان‌ها به او در رابطه با پرداخت رشوه 36 میلیون دلاری به دوست صمیمی رییس جمهور، چوی سون-سیل (Choi Soon-sil) و ارتباطش با حمایت صندوق ملی بازنشستگی از ادغام شرکت‌های تابعه سامسونگ در سال 2015 مشکوک شده و او را مورد بازجویی قرار دادند. اگرچه این اقدامات به منظور تسهیل در انتقال مالکیت شرکت از پدر به پسر انجام شده بود، اما اواخر بهمن سال گذشته جی وای لی به زندان افتاد.

با اینکه دستگیری مدیر سامسونگ تاثیری در روند فعالیت‌های روزانه این شرکت نخواهد داشت، اما در صورت گناهکار شناخته شدن لی، مشکلات بسیاری پیش روی این کمپانی کره‌ای خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سامسونگه دیگه طبیعیه

  2. اینم از مدیر عامل دروغگو ببین تو گوشیاشون چقدر دروغ میگن