فیلتر تماس صوتی تلگرام در ایران با دستور قضایی

فیلتر تماس صوتی تلگرام در ایران با دستور قضایی

سرانجام فیلتر تماس صوتی تلگرام در ایران رسما تایید شد. این خبر که ساعاتی است در خبرگزاری‌های مختلف داخلی دست به دست می شود، چندان دور از انتظار هم نبود و از همان ساعات اولیه فعال سازی این سرویس در ایران شاهد اختلال در تماس صوتی تلگرام بودیم.

در حالی که طی روزهای گذشته شاهد اختلال این سرویس در اپراتورهای تلفن همراه کشور بودیم، اکنون امکان برقرار تماس صوتی با این اپلیکیشن از طریق سایر سرویس دهنده های اینترنت کشورمان هم غیر ممکن شده و به نظر می رسد سرنوشتی مشابه وایبر، گریبان تماس صوتی تلگرام در ایران را گرفته است.

فیلتر تماس صوتی تلگرام در ایران به دستور قضایی صورت گرفته است

بر اساس اطلاعات منتشر شده، فیلتر تماس صوتی تلگرام در ایران با دستور قضایی انجام شده و گفته شده که روز گذشته حکم قضایی برای ۲۰ شرکت ارائه کننده اینترنت کشور ارسال شده تا این سرویس را از دسترس کاربران خارج کنند.

پیش از این وزیر ارتباطات گفته بود که برای برقراری تماس صوتی تلگرام با مدیران این شبکه وارد مذاکره شده است و باید وضعیت این سرویس در مواجهه اپراتورهای موبایل کشور با آن بررسی شود. روز گذشته اما محمود واعظی اعلام کرد که تماس صوتی تلگرام پیرو مجوز وزارت ارتباطات فعال شده است و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.

با این حال، تاکنون وزارت ارتباطات در مورد اختلال به وجود آمده در این سرویس واکنش نشان نداده است. فیلتر تماس صوتی تلگرام در ایران در حالی است که سرویس تماس صوتی از طریق سایر اپلیکیشن ها و پیام رسانهای خارجی برای کاربران ایرانی، فعال است.

شبکه پیام رسان روسی تلگرام، بیشترین کاربر را در ایران دارد و گفته می شود بیش از ۲۵ میلیون ایرانی عضو این شبکه اجتماعی موبایلی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. این همه اپلیکیشن برای تماس صوتی و حتی تصویری مثل واتس اپ ، ایمو وجود داره چرا اون ها فیلتر نشدن؟!
    قوه قضاییه باید پاسخگو این همه کاربر باشه…
    دولت و آقای واعظی هم که هیچ پیگیری نکردن. اپراتورها هم که از خداشونه توپ تو زمین قوه قضاییه افتاده.

  2. اَه! باز هم فیل،تِر زد؟!

  3. به نظرم اینجوری خوب نیست باید دولت اقتدار داشته باشه.آیا قوه قضاییه همه کارها و پرونده هاشو رسیدگی کرده که سریع به این واکنش میدهد.شایدم کار دولته چون اپراتورها گفتن درآمدمون اگه کم بشه مالیات کم میدیم پس یه کاری کنید نه ما بسوزیم نه شما .پس فیلتر کنید

  4. سرزمین عجایبه اینجا.دستامو بگیرآلیسم

  5. واقعا چرا؟
    با فیلتر تماس صوتی چه منظوری میتونن داشته باشند نون قرض دادن به هم تا مردم با هزینه کمتری نتونند تماس بگیرن باهم. یا احترام نگذاشتن به حریم خصوصی ایرانیها یا مهم نبودن خواسته مردم بعدم میگن بیایین به خاطر کشور تو انتخابات شرکت کنید تا مشتی بردهن بیگانه ها بزنیم چطوری ما از عادیترین امکانات وازادیمون محرومیم چون ممکنه مخابرات کمتر دزدی کنه مگه کم از اینترنت جیب مارو خالی میکنند تا کی باید اینقدر عقب افتاده باشیم که تماس یه. برنامه پیام رسان که مشابه اش 1000تا هم هست دستگاه قضایی وارد کار بشه پس موقع دزدی از بیت المال دستگاه قضایی کجاست چرا چرا چرا باید حق ما مردم ایران همچین جوی باشه تو جامعه چرا اینقدر حق مارو ضایع میکنند وازادیهامون رو محدود میکنند چرا صدامون رو هیچکس نمیشنوه چرا چرا چرا؟؟؟؟؟!!!!

  6. برقراری تماس صوتی تلگرام نزدیک انتخابات سوال برانگیزه. این احتمال وجود داره تلگرام در سال ۹۶ بخواد نقش توئیتر سال۸۸ رو بازی کنه.
    التماس تفکر.

    • اگر اینطور باشه باید کل سرویس های مشابه هم فیلتر بشه.
      نخیر عزیزم. مثل روز روشنه رانت بازیه اپراتورهاست که خودشون بدنام نشن قوه قضاییه رو جلو انداختن

  7. حداقل چند روز مهلت میداد که یک بار شده استفاده کنیم

  8. این دولت فقط زد مردم فقط میخوان از مردم دزدی کنن واقعا متاسفم براشون

  9. ازراه نیومده فیلتر شد خداقوت…???

  10. این قوه قضائیه به جای اینکه به فیلتر کردن برسه به اون اختلاس های میلیاردی رسیدگی کنه