اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR

یادگیری نقاشی و طراحی با اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR

شاید بتوان پاسخ یک مسئله ریاضی را با تقلب‌کردن ارائه کرد، اما هیچ راهی برای فراگیری هنر طی مدت زمانی کوتاه وجود ندارد. به عنوان نمونه، هیچ فردی با هیچ تقلبی نمی‌تواند طی یک شب نقاش شود. فراگیری شاخه‌های مختلف هنر نیاز به استمرار و تمرین داشته و تا زمانی که کاربر درگیر انجام آن نشود، خبری از پیشرفت نخواهد بود. به عنوان یکی از سخت‌ترین و البته لذت‌بخش ترین شاخه‌های هنر باید به طراحی و نقاشی اشاره کرد که یادگیری آن به کمک اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR راحت‌تر از همیشه شده است.

اپلیکیشن SketchAR را باید جدیدترین ایده در دنیای واقعیت افزوده برای فراگیری هنر نقاشی و طراحی دانست که چند روز قبل به اپل استور راه پیدا کرد. البته این نرم افزار واقعیت افزوده منحصر به سیستم عامل موبایل اپل نبوده و به زودی شاهد عرضه نسخه گوگل تانگو آن خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود به زودی نسخه مختص هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز آن نیز عرضه شود.

برای استفاده مناسب از اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR یک سه پایه تهیه کنید

نحوه کار اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR بدین صورت است که یک تصویر مجازی، بر روی کاغذی که مشغول نقاشی بر روی آن هستید ترسیم می‌کند. در واقع، اگرچه گوشی موبایل را بالای سر کاغذ سفید نگه داشته‌اید، اما با نگاه در صفحه نمایش آن به نظر می‌رسد یک نقاشی بر روی کاغذ ترسیم شده است. البته، استفاده از برنامه درست به نحوی که در ویدیوی انتهای صفحه به نمایش درآمده کار دشواری است ؛ نگه داشتن گوشی موبایل به صورت ثابت در بالای کاغذ با یک دست و دنبال کردن خطوط مجازی راهنمای نمایش داده شده با یک دست دیگر، بدون شک کار طاقت‌فرسایی است. بهترین ایده برای استفاده از برنامه SketchAR، قرار دادن یک سه پایه در بالای کاغذ و اتصال گوشی موبایل به آن است.

اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR

در نخستین تستی که بر روی اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR انجام دادیم، مشخص شد برخلاف آن چه کاربران تصور می‌کنند، استفاده از این برنامه بسیار راحت است. دو راه پیش روی کاربران قرار دارد. آن‌ها می‌توانند از طرح‌های پیشفرض موجود در برنامه استفاده کرده و به کمک راهنمای آن رفته رفته دست خود را در نقاشی و طراحی روان کنند. روش دیگر، تبدیل تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی موبایل به عکس‌های قابل ردیابی است، به طوری که کاربر می‌تواند آن‌ها را با کمک گرفتن از راهنمای برنامه SketchAR به دست خود ترسیم کند.

اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR

به محض اینکه تصویر مورد نظر خود برای نمایش مجازی بر روی کاغذ را انتخاب کردید، اپلیکیشن SketchAR از شما درخواست می‌کند پنج دایره بر روی کاغذ ترسیم کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، کاربر می‌بایست سه دایره در بالا، یک دایره در سمت چپ و یک دایره دیگر در پایین کاغذ ترسیم کند. دوربین بعد از تشخیص دایره‌ها و تراز کردن خود با پنج دایره ترسیم شده، بوم نقاشی کاربر را تشخیص می‌دهد. در این لحظه تصویر مجازی انتخاب شده به منظور الهام گرفتن از آن برای نقاشی، بر روی صفحه نمایش گوشی موبایل به نمایش در می‌آید. از این لحظه به بعد، همه چیز به کاربر بستگی دارد. باید با دنبال کردن راهنمای اپلیکیشن رفته رفته هنر طراحی و نقاشی خود را تقویت کنید.

اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR

پیش از این نیز برنامه‌های واقعیت افزوده مختلفی برای فراگیری هنر طراحی و نقاشی مشاهده کرده‌ایم، اما به جرات باید گفت کمتر موردی همانند اپلیکیشن SketchAR کارایی کافی دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار بسیار مهم این برنامه، امکان استفاده از آن در قالب یک اپلیکیشن در گوشی های هوشمند است و نیازی به خرید یک عینک و یا هدست واقعیت افزوده وجود ندارد. باید بدانید در حال حاضر امکان استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR فقط بر روی کاغذ سایز A4 میسر است، اما به زودی از بوم‌های نقاشی بزرگتری نیز پشتیبانی خواهد شد. در نسخه جدید این اپلیکیشن با قابلیت پشتیبانی از سه دوربین گوشی موبایل لنوو فب 2 پرو (Lenovo Phab 2 Pro)، قرار است از سنسورهای داخلی دستگاه برای تشخیص موقعیت فیزیکی آن استفاده شود. برای دانلود نسخه آی او اس این برنامه از لینک زیر استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه