گوشی های قاچاق

چگونه گوشی های قاچاق را از غیر قاچاق تشخیص دهیم؟

کاربران می‌توانند با استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه از طریق یک سامانه پیامکی و یا سایت گمرک، گوشی های قاچاق و غیرمجاز را از گوشی های وارداتی مجاز و غیرقاچاق تشخیص دهند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای تشخیص گوشی های قاچاق و غیرمجاز از گوشی های وارداتی مجاز و غیر قاچاق از طریق سامانه پیامکی 30008887 و یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی در سایت رسمی گمرک به نشانی www.irica.ir اقدام کنند.

گوشی های قاچاق

نحوه تشخیص گوشی های قاچاق از طریق سامانه پیامکی

برای استعلام اصل و مجاز بودن گوشی باید کد شماره شناسه 15 رقمی گوشی موبایل (IMEI) خود را به شماره پیامک 30008887 ارسال و یا در لینک مخصوص سایت گمرک ثبت کنید و سپس ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک به شما اعلام می‌شود. هم‌اکنون ارائه شناسه بین‌المللی گوشی های تلفن همراه توسط واردکنندگان در گمرک الزامی شده و کلیه دستگاه‌های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، این کد 15 رقمی مختص به خود را دارند. در این کد، اطلاعات مربوط به مدل گوشی و شرکت و کشور سازنده ثبت می‌شود.

گوشی های قاچاق

شماره شناسه 15 رقمی معمولا بر روی بسته‌بندی دستگاه یا در زیر باتری تلفن همراه ثبت می‌شود. همچنین با شماره‌گیری #06#* با گوشی خود، این کد 15 رقمی (IMEI) برای شما به نمایش درخواهد آمد.

سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی، یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک جمهوری اسلامی ایران است. این سامانه، گام مهمی را در جهت اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا برداشته است. گمرک ایران قصد دارد با بهره‌گیری از سامانه های هوشمند گمرکی به منظور ردیابی کالاهای قاچاق و تشخیص آن‌ها از کالاهای مجاز و غیرقاچاق در سایر گروه‌های کالایی نیز استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*