واکنش نوکيا به احتمال توليد تلفن هوشمند توسط مايکروسافت

همانطور که ديروز به اطلاع شما رسانديم مایکروسافت احتمالا مشغول ساخت تلفن هوشمند خودش است. خبری که می تواند تبدیل به کابوسی برای نوکیا شود اما انگار که نظر نوکیا در این مورد متفاوت است. استفان الوپ مدیرعامل نوکیا در مصاحبه ای گفته حتی اگر مایکروسافت سراغ چنین کاری برود، این موضوع سبب تغییر در همکاری بین دو شرکت نمی شود.

او معتقد است که نوکیا دارای برتری های ویژه ای برای ساخت تلفن های ویندوزفون است که سبب می شود مایکروسافت هم نتواند محصولاتی مانند آن تولید کند.آقای الوپ گفته به خاطر همکاری ویژه بین دو شرکت، نوکیا دسترسی ویژه ای به سیستم عامل ویندوز فون دارد و تلفن های این شرکت بهترین تجربه کار با ویندوزفون را در اختیار کاربران قرار می دهند.

او می گوید تلفن لومیا ۹۲۰ مثال خوبی است که حاصل سال ها کار و سرمایه گذاری ما است. قدرت عکاسی این تلفن در نور کم حاصل ۵ الی ۶ سال تحقیق ما است. برای ساخت چنین کیفیتی نیاز به ارتباط ویژه میان سخت افزار و نرم افزار است و این چیزی است که توسط مهندسان نوکیا انجام شده و در دسترس خود مایکروسافت هم نیست.هر چند آقای الوپ ساخت تلفن توسط مایکروسافت را تایید یا تکذیب نکرده. اما باوجود حرف های او، کارشناسان زیادی معتقد اند ساخت تلفن توسط مایکروسافت، به معنی روشن شدن چراغ های قرمز برای نوکیا خواهد بود.


منبع : gigaom

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*