اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 هک شد + ویدیو

هکرها موفق به دور زدن اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 شدند!

به تازگی ویدیویی منتشر شده که در آن، هکرها به راحتی موفق به دور زدن اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و باز کردن قفل گوشی شده‌اند.

تا به‌ حال اینگونه تصور می‌شد که اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 امن‌ترین راه برای قفل کردن گوشی گران‌قیمت سامسونگ باشد. اما جان کرایسلر (Jan Krissler) نشان داد که چندان نمی‌توان به این قابلیت اعتماد کرد؛ او در ویدیویی جدید نشان داده که این تکنولوژی می‌تواند به راحتی هک شود!

هک اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 با استفاده از یک عکس مادون قرمز و لنز طبی

همانطور که در ویدیو نیز مشخص است، کرایسلر با فعال کردن حالت شب دوربین خود، عکس مادون قرمزی از صورتش در مکانی معمولی گرفته و توسط پرینتری لیزری آن را چاپ می‌کند. سپس لنزی طبی بر روی عکس چاپ‌شده قرار داده و بدین ترتیب، اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 را به راحتی فریب می‌‎دهد. این ویدیو نشان می‌دهد که هر کاربری با کمی تلاش، قادر به دور زدن سیستم تشخیص چهره گلکسی S8 و باز کردن قفل آن، بدون نیاز به صاحب اسمارت فون است.

این اولین بار نیست که کرایسلر اقدام به هک و دور زدن یک پرچمدار می‌کند؛ پیش از این، او با عکس گرفتن از انگشت وزیر دفاع آلمان و شبیه‌سازی اثر انگشت وی، توانست یکی از اولین هکرهایی باشد که تاچ آی‌دی گوشی اپل را دور می‌زند.

البته خبر خوب این است که موبایل هایی نظیر گلکسی اس 8 چندین روش جایگزین برای قفل کردن گوشی و بالا بردن امنیت ارایه داده‌اند؛ کاربران می‌توانند از کد عبور سنتی، الگوهای حرکتی، اسکن اثر انگشت، اسکن چهره و موارد دیگر برای ورود به دیوایس خود استفاده کنند. اگرچه به نظر می‌رسد حتی امن‌ترین قفل‌های بیومتریکی نیز می‌توانند توسط یک هکر کارکشته شکسته شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دروغه اصلا با یه چشم باز نمیشه

  2. اره روی دست اف بی ای هم بلند شده بود!انگار اسباب بازی میزنه وا۳ بچه های زیر۳سال ک وقتی وسیلشون خراب میشه همون روز اول کسی اهمیت نمیده میندازه کنار 1چی دیگه میده دسته بچه ک فراموش کنه خراب شده درجا. حالا نوت۷ رو ۲باره میخاد بده حکایت فراموش کردن بچه بشه.انگار ک دست بچه چاقو اره ای داده باشی

  3. ولی به هر حال بازم این اسکنر امن ترینه جهانه