جدال اپل و مايکروسافت : سخنان مدير عامل اپل و پاسخ مايکروسافت

دیروز تیم کوک مدیر عامل کمپانی اپل در مورد تبلت سرفیس مایکروسافت صحبت هایی کرد و ایده تولید آن را بد و به نوعی نا موفق خواند.امروز  استیون سینوفسکی از مايکروسافت پاسخي به سخنان روز گذشته مدير عامل اپل داده است که در ادامه متن سخنان هر دو طرف را مشاهده خواهيم کرد.با ما همراه باشيد.

عرضه تبلت سرفیس مایکروسافت از ديروز آغاز شده شد. در حالیکه مدیرعامل شرکت اپل تیم کوک هنوز این دستگاه را بررسی نکرده بود این دستگاه را مورد انتقاد قرار داد و آن را دستگاهی بد خواند. کوک این دستگاه را گیج کننده و در معرض خطر اعلام و آن را رد کرد.

تیم کوک مدیر عامل اپل گفت:

آنچه ما در مورد این دستگاه می دانیم این است که این محصولی کاملا گیج کننده و در معرض خطر است. یکی از سخت ترین چیزهایی که در هنگام ساخت یک محصول می بایست مورد توجه قرار داد این است که دستگاه مورد نظر کار اصلی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این کاریست که ما به همراه آیپد خود انجام داده ایم و تجربه کاربران می گوید که نتیجه کار باورنکردنی است. شما ممکن است یک اتومبیل طراحی کنید که هم پرواز کند و هم بتواند برروی سطح آب حرکت کند، اما من فکر نمی کنم که این اتومبیل بتواند هر دو کار را بخوبی انجام دهد … مردم به آیپد و رقبای آن نگاه می کنند و من فکر می کنم که آنها نتیجه گیری خواهند کرد که آیپد انتخاب بهتری خواهد بود.

پس از اين سخنان از سوي مدير عامل اپل  انتظار میرفت که مایکروسافت نیز از خود عکس العمل نشان دهد و به نوعی پاسخی به صحبت های تیم کوک داده شود.خب این انتظار زیاد هم طول نکشید و استیون سینوفسکی اعلام کرد که ویندوز ۸ به همراه و کمک همکاران تولیدکننده پی سی راهی را پیدا کرده اند تا کامپیوتر های مدرن با قیمت هایی بسیار پایین تر از محصولات رقیب خود که نام میوه دارد را در اختیار مردم قرار دهند.

استیون سینوفسکی روز پنچ شنبه اعلام کرد که لپ تاپ های ویندوز ۸ وجود خواهند داشت که همراه با تمامی امکانات و قابلیت های مورد نیاز تنها ۲۷۹ دلار قیمت داشته باشند. هیچ نت بوک یا دستگاهی با این قیمت وجود ندارد اما شما میتوانید یک کامپیوتر با مشخصات خوب، حداقل برای دانشجویان در اختیار داشته باشید. این محصول ۲۷۹ دلار قیمت خواهد داشت اما در مقابل ما با یک محصول سرگرم کننده (آیپد) طرف هستیم که ۳۲۹ دلار قیمت دارد.

ویندوز ۸ که از روز جمعه رسما برای فروش در دسترس قرار گرفت برگ برنده مایکروسافت برای رقابت با شرکت های رقیب میباشد. این سیستم عامل به نوعی طراحی شده است که بتواند بطور همزمان با مک و آیپد ها رقابت کند. دیگر نکته ای که مایکروسافت در زمان طراحی این سیستم عامل در نظر گرفته است، جلب رضایت صد ها میلیون کاربر نسخه های قبلی ویندوز در سرتاسر دنیا میباشد.

ویندوز ۸ همچنین دارای یک فروشگاه داخلی میباشد که برنامه های موجود در آن نه تنها با سیستم تاچ هماهنگی دارند بلکه با پردازنده هایی که در پی سی، تبلت و اسمارت فون ها استفاده میشوند هماهنگ میباشد.

استیون سینوفسکی اعلام کرد که وی بسیار از نوع کامپیوتر هایی که توسط ایسر، دل و یا لنوو تولید میشود راضی میباشد. وی اضافه کرد که ده ها الترابوک بسیار سبک، باریک و تاچ اسکرین وجود دارد که قیمتی برابر با صدها دلار کمتر از مک ایر شرکت اپل دارند.

فکر نکنید دلیل این موضوع تخفیفی است که ما میدهیم تا بتوانیم در بازار رقابت کنیم، بلکه دلیل اصلی آن کارهای مهندسی میباشد که باعث میشود هزینه تولید محصولات کاهش داشته باشد. استیون سینوفسکی در ادامه صحبت های خود اشاره کرد که اعلام شده تعدادی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند یا بخواهند تا برنامه های قدیمی ویندوز را بر روی ویندوز ۸ اجرا کنند و ویندوز ۸ از این بابت مشکلی نخواهد داشت. وی ادامه میدهد که آیپد ممکن است برای یک سفر کوتاه خوب باشد اما یک محصول مانند سرفیس مایکروسافت میتواند در سفر های طولانی کاری نیز راه گشا باشد.


منابع : en.gadgetnews | allthingsd

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*