لباس رزمی آینده ارتش روسیه

لباس رزمی آینده ارتش روسیه شبیه به لباس سربازان در جنگ ستارگان است

طرح لباس رزمی آینده ارتش روسیه برای سربازان آینده خود که به‌تازگی از آن رونمایی شد، ظاهری شبیه به لباس سربازان در جنگ ستارگان دارد و همچون لباس آنان از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برخوردار است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

به گفته خبرگذاری دولتی روسی راشاتودی، این لباس دارای ابزارهایی خارق‌العاده مشابه آن‌چه که در فیلم جنگ ستارگان شاهد بودیم است و سربازان روسی چنین لباسی را در میدان‌های نبرد آینده بر تن خواهند داشت.

لباس رزمی آینده ارتش روسیه

این طرح دارای کلاه محافظ برای حفاظت از سر و صورت در کنار زره‌ای پیشرفته برای پوشاندن بدن است. اسکلت خارجی الکتریکی نیز از دیگر ادوات تعبیه شده در این لباس است که به‌منظور افزایش استقامت و کارایی سربازان در میدان نبرد بکار گرفته شده است. کلاه آن نیز دارای دوربین دید در شب، سیم‌کشی‌های مربوط به سیستم رادیویی و یک لامپ کوچک (برای نقشه خوانی و یا بررسی تفنگ و…) است.

لباس رزمی آینده ارتش روسیه توسط «موسسه پژوهشی مرکزی برای ساخت ماشین آلات دقیق» موسوم به “TsNIIMash” توسعه یافته است که نهادی دولتی و مسئول طراحی جنگ افزار و همچنین بزرگ‌ترین تامین کننده نظامی ارتش این کشور است. پیش‌نمونه طرح ساخته شده نیز در پنج‌شنبه گذشته به‌هنگام بازگشایی بزرگ‌ترین مرکز ساخت پیش‌نمونه‌های پیشرفته در دانشگاه ملی علوم و فناوری (MISIS) واقع در مسکو رونمایی شد.

لباس رزمی آینده ارتش روسیه

اولگ چیکارف، نائب رئیس بخش سیستم‌های جنگ افزاری در موسسئه TsNIIMash در این باره می‌گوید:

ما مشغول کار روی طرح مفهومی لباس رزمی آینده ارتش روسیه هستیم. آن‌چه که در نمایشگاه رونمایی شد، طرحی از لباس مد نظر ماست که علاقه‌مندیم تا چند سال آینده آن را توسعه دهیم.

وی در ادامه افزود:

ما همچنین مشغول همکاری با شرکت‌های روسی متخصص در ساخت تجهیزات و  ابزار آلات رزمی و ساخت قابلیت‌هایی برای لباس خود هستیم که باور داریم به سربازانمان در انجام ماموریت در میدان‌های نبرد کمک می‌کنند.

لباس رزمی آینده ارتش روسیه

لباس رزمی ارائه شده از سوی کمپانی آمریکایی Revision Military، مجهز به اسکلت خارجی

سال گذشته، سپهبد آندری گریگوریوف، رئیس بنیاد پژوهش‌های پیشرفته در زمینه صنایع دفاعی از ارتش روسیه اظهار داشت که روبات‌ها و سایبورگ‌ها رفته رفته جایگزین سربازهای انسانی در آسمان، آب‌ها، زمین و فضا می‌شوند. ارتش روسیه نیز به طور فعالانه‌ای مشغول آماده‌سازی خود برای مقابله با میدان نبردهای آینده است که به‌گفته خبرگزاری راشتودی، این اقدام در پاسخ به سرمایه گذاری‌های قدرت‌های جهانی در زمینه پژوهش و توسعه سیستم‌های رزمی آینده همچون اسکلت خارجی و سیستم‌های روباتیک هستند.

کشورهای دیگر به‌ویژه آمریکا نیز از چندین سال پیش کار ساخت لباس‌های رزمی برای سربازان آینده خود را آغاز کرده‌اند و به تعبیر خبرگزاری آمریکایی Washington Times، این لباس جدید روسی پاسخی به لباس رزمی تاکیتیکی و سبک ارتش آمریکا موسوم به «تالوس» (TALOS) است.

از تالوس، که برای نیروهای ویژه توسعه یافته است، تحت عنوان لباس «مرد آهنی» (Iron Man) نیز یاد می‌شود. تاکنون 5 پیش‌نمونه از تالوس ساخته شده و آزمایش‌های آن از سال 2018 آغاز می‌شوند. این لباس علاوه بر زره و اسکلت خارجی، دارای قابلیت بررسی پیوسته و مستمر علائم حیاتی و زیست‌سنجشی سرباز در کنار قابلیت‌های دیگر است و به کمک سنسورها و سیستم‌های رادیویی خود، آگاهی محیطی بالایی به سربازان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. aaaaalieee khdaii….iranam faghaaat balade poole mardomo bedozde ….donya amade gange gahanie 3 shode mam darja mizanim…vali haghighaesh taghsire mardomam has ke eeeenghadr b khial shodan