امتیاز دوربین وان پلاس 5

امتیاز دوربین وان پلاس 5 در وب سایت DxOMark منتشر شد

امتیاز دوربین وان پلاس 5 بعد از تست آن در وب سایت تخصصی DxOMark  منتشر شد. دوربین دوگانه وان پلاس 5 توانسته امتیاز خوبی را به دست بیاورد.

یکی از ویژگی‌های اصلی پرچمدار جدید وان پلاس، که این گوشی‌ساز چینی مانور زیادی بر روی آن می‌دهد، مجهز شدن به یک دوربین دوگانه است. از مدت‌ها پیش از رونمایی رسمی دستگاه، تقریبا از وجود چنین قابلیتی مطمئن شده بودیم. با توجه به تمرکز کاربران بر روی این مشخصه و بالا رفتن حد انتظار آن‌ها، برخی افراد از بالارده نبودن دوربین وان پلاس 5 بر اساس آن چیزی که ادعا شده صحبت می‌کنند.

به عنوان یکی از دلایلی که کاربران را کمی ناامید کرده می‌توان به بزرگنمایی اپتیکال دوربین وان پلاس 5 اشاره کرد که برخلاف ادعای شرکت سازنده، به جای 2 برابر تنها 1.6 برابر است. اما به عقیده تحلیلگران، این گوشی موبایل قادر است تصاویر بسیار خوبی در محیط‌های باز ثبت کند، به طوری که جزییات کافی در آن‌ها وجود داشته و رنگ‌های طبیعی در آن‌ها برجسته می‌شوند.

امتیاز دوربین وان پلاس 5

به عقیده وب سایت DxOMark، تعادل رنگ سفید در این دوربین، در بیشتر مواقع و البته حین عکاسی در محیط‌های باز خوب است و جزییات به میزان قابل توجهی حفظ می‌شوند. با این حال، حین عکاسی از صحنه‌های دارای پویایی بالا نواحی به صورت تاریک دیده می‌شوند.

امتیاز دوربین وان پلاس 5 نشان داد تصاویر ثبت شده در محیط‌های بسته، با وجود خوب بودن نسبی پایدار نیستند. یکی از چالش‌های بزرگی که در برابر این دوربین قرار دارد، شرایط نوری نامناسب است، به طوری که محوشدگی قابل توجهی در تصاویر ظاهر شده و جزییات ثبت شده کاهش پیدا می‌کنند. حین عکاسی زیر نور مهتابی و یا تنگستنی، تعادل رنگ سفید بهم می‌ریزد، اما نه به حدی که تصویر به طور کامل خراب شود. این‌ها معایب عکاسی با پرچمدار جدید وان پلاس حین عدم حضور نور طبیعی خورشید هستند.

امتیاز دوربین وان پلاس 5

علت کاهش امتیاز دوربین وان پلاس 5 عدم توانایی برای عکاسی خوب در شرایط نوری نامناسب است

اما بر اساس امتیاز دوربین وان پلاس 5 در این وب سایت تخصصی، نحوه فوکوس آن بسیار عالی است. به عقیده متخصص‌های این شرکت، فوکوس خودکار پایدار و سریع بوده و به هر شرایط نوری خیلی سریع پاسخ می‌دهد و خود را با آن سازگار می‌کند. علت این امر، تشخیص هیبریدی کنتراست فوکوس خودکار و قابلیت تشخیص فاز این تکنولوژی است. دوربین این گوشی موبایل در نهایت امتیاز 87 را به خود اختصاص داد. تنها دلیلی که سبب شد امتیاز از این بالاتر نرود، تناقض در تعادل رنگ سفید و کاهش جزییات ثبت شده در تصاویر حین عکاسی در شرایط نوری نامناسب هستند.

در این گوشی موبایل، همان ساختار دوربین آیفون 7 پلاس پیاده‌سازی شده است و شاهد ترکیب یک سنسور عادی با یک سنسور دارای زوم اپتیکال هستیم. در نخستین نمونه تصاویر ثبت شده از نحوه عملکرد سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5 ، کیفیت خوبی را شاهد بودیم و موارد بالا، با در نظر گرفتن جزییات فنی مطرح شده‌اند. برای مشاهده جزییات کامل بررسی این دوربین در وب سایت DxOMark می‌توانید به صفحه آن مراجعه کنید.