آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

آموزش تصویری کار با نرم افزار TeamViewer ؛ ریموت دسکتاپ و کنترل از راه دور

در این مقاله قصد داریم به آموزش تصویری کار با نرم افزار TeamViewer به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ریموت دسکتاپ و کنترل از راه دور دیوایس‌ها بپردازیم.

تیم ویور (TeamViewer) یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهایی است که از آن به منظور اتصال بین دیوایس‌های کاربران و کنترل از راه دور آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار حتی قابلیت ارتباط با سایر کاربران، تنظیم قرار و مدارهای مجازی و حتی اشتراک گذاری فایل بین مصرف کنندگانش را نیز به ارمغان میاورد. به همین بهانه ما در این مقاله قصد داریم به آموزش استفاده از نرم افزار TeamViewer و تمامی کارهایی که می‌توانید با این نرم افزار ریموت دسکتاپ انجام دهید بپردازیم.

اتصال از راه دور به یک کامپیوتر با نرم افزار TeamViewer

1. ابتدا نرم افزار را اجرا کنید و از فردی که می‌خواهید به کامپیوتر وی متصل شوید نیز بخواهید این کار را انجام دهد. سپس از وی مقدار وارد شده “Your ID” که در صفحه اصلی نرم افزار رویت می‌شود را بپرسید. توجه داشته باشید که هر کامپیوتر از آی دی منحصر به فرد خود برخوردار است. پس از گرفتن، آی دی را در بخش “Partner ID” زیر مجموعه “Control Remote Computer” وارد کرده و سپس بر روی دکمه “Connect To Partner” کلیک کنید.

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

2. پس از انجام این کار، شما باید رمز به نمایش درآمده در کامپیوتر فرد مورد نظر را از وی بگیرید و وارد شوید. همچنین شما می‌توانید از طریق تاییدیه ویندوز نیز اقدام به این کار کنید که نیازمند User Credentials ویندوز فرد مورد نظر است. به منظور بهبود امنیت نیز گزینه‌های پیشرفته‌تری وجود دارد که می‌تواند سخت سازی رمز عبور و سایر مجوزهای لازم را در اختیار شما قرار دهد.

3. پس از آن که وارد شدید، می‌توانید هر آنچه سیستم دوم در مانیتور خود می‌بیند را مشاهده کنید و کنترل کامل کیبورد و ماوس آن را نیز در اختیار داشته باشید. بنابراین شما می‌توانید هر کاری را با کامپیوتر وی انجام دهید.

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

اینک یک نوار منو نیز در بالای صفحه نمایان است که به شما قابلیت‌های قابل ارائه توسط نرم افزار را به نمایش می‌گذارد.

• چه کارهایی با گزینه “Actions” می‌توان انجام داد؟

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

شما می‌توانید اقدامات مختلفی را به لطف یکی از دکمه‌های Actions در سیستم از راه دور انجام دهید. این دکمه‌ها در واقع شرتکات‌هایی هستند که شما را به قابلیت‌های مختلفی از ویندوز می‌رسانند. در این مقاله آموزشی به صورت کامل به بررسی این گزینه‌ها خواهیم پرداخت.

شما می‌توانید با کلیک بر روی آیکون “End Session” به این ارتباط از راه دور پایان دهید و یا با استفاده از “Leave Note” نوشته‌ای را برای طرف مقابل بنویسید. در این نوار منو گزینه‌های مختلف ویندوز نظیر قفل صفحه، ریستارت و یا اکشن End Task نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر این اگر یک حساب کاربری TeamViewer داشته باشید می‌توانید شخص دیگری را نیز دعوت به کنترل از راه دور کنید.

برای ساخت حساب کاربری Team Viewer شما باید بر روی گزینه “Computer & Contacts در کنار پنجره نرم افزار کلیک کنید. سپس دکمه “Sign Up” را بفشارید و ادامه مراحل ثبت نام را دنبال کنید.

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

شما همچنین می‌توانید اطلاعات سیستم قابل دسترسی از راه دور را مشاهده کرده و مستقیما اقدام به آپدیت آن کنید. برای انجام این کار، سیستم دوم یک پیام آپدیت دریافت خواهد کرد که می‌تواند به دلخواه خود آن را تایید یا لغو کند.

• View چیست؟

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

همراه با گزینه‌های بخش View شما می‌توانید عملیات کشش تصویر، تغییر رزولوشن و کیفیت ویدیو در حال استریم را تنظیم کنید. اگر از اینترنت پرسرعتی برخوردارید می‌توانید کیفیت را تا بالاترین حد ممکن بالا ببرید و یا اگر از اینترنت ضعیفی برخوردارید کیفیت را تا حدی پایین بیاورید که مشکلی بابت استریم نباشد.

توصیه ما به شما تنظیم کیفیت به حالت “Auto Select” است که می‌تواند نسبت به سرعت شما بهترین انتخاب را به صورت خودکار انجام دهد. به خصوص اینکه شما می‌توانید در همین حین رنک و گیفیت را به صورت دستی نیز تنظیم کنید. شما همچنین می‌توانید یک نمای ویژه از اپلیکیشنی خاص را نیز داشته باشید. مهم‌تر از همه شما می‌توانید حالت تمام صفحه را نیز انتخاب کنید.

• چگونه با طرف مقابل ارتباط برقرار کنیم؟

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

نرم افزار TeamViewer به شما ابزارهای ضروری را برای ارتباط با فرد یا افراد حاضر در ارتباط از راه دور ارائه می‌کند. شما می‌توانید یک پیام متنی برای آن‌ها ارسال کنید و یا با آن‌ها مکالمه تصویری/صوتی داشته باشید. تصویر بالا به وضوح دکمه‌های مربوطه را نشان می‌دهد که می‌توانید بر روی آن‌ها کلیک کنید. شما در ابتدا باید به روی گزینه “Communicate” بر روی نوار منو بروید. اگر شما به چند کاربر بودید نیز می‌توانید یک کنفرانس را ترتیب ببینید.

گزینه‌های اتصال از طریق اینترنت (Call via internet) و اتصال به وسیله تلفن (Call by telephone) نیز پیش روی شما قرار دارد که البته برای مورد دوم نیازمند پرداخت هزینه نسبت به استاندارد هزینه‌های کشور محل زندگیتان هستید. همچنین می‌توانید با رفتن به گزینه Audio Settings در قسمت Call via internet، تنظیمات مختلفی را بر روی مکالمه اینترنتی خود انجام دهید.

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

با استفاده از قابلیت “Annotate” شما می‌توانید از صفحه مربوط به پنجره ارتباط از راه دور به عنوان یک تخته سفید استفاده کند. با این اوصاف شما می‌توانید آن را ب حالت یک عکس درآورده و بر روی آن آزادانه نقاشی بکشید و بنویسید. برای غیرفعال کردن آن نیز می‌توانید به پنجره TeamViewer در سمت است پنجره ویندوز مراجعه کرده و سپس دکمه‌ی مربوط به تخته سفید را از حالت On به Off تغییر دهید.

• چگونه به دسکتاپ در حال ارتباط با آن فایل انتقال دهیم؟

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

در این بخش از آموزش استفاده از نرم افزار TeamViewer به یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این برنامه یعنی قابلیت انتقال فایل بپردازیم. این قابلیت از طریق گزینه “Files & Extras” در نوار منوی بالایی صفحه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای ارسال فایل‌ها از کامپیوتر شما، ابتدا بر روی گزینه “Open File Transfer” کلیک کنید. سپس یک پنجره انتخابی باز می‌شود که شما می‌توانید به لطف آن فایل مورد نظر را از کامپیوتر خود انتخاب کنید و مکانی از سیستم طرف مقابل که قصد دارید فایل شما به آن مکان منتقل شود را نیز انتخاب کنید. در انتها کافیست بر روی کلید “Send” کلیک کنید.

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

اما اگر می‌خواهید فایل‌هایتان را از طریق سرویس‌های ابری نظیر گوگل درایو، دراپ باکس و غیره جابجا کنید باید بر روی گزینه “Share via file box” کلیک کنید. برای این فرآیند، شما نیازمند وارد شدن به حساب کاربری تیم ویور هستید.

آموزش کار با نرم افزار TeamViewer

تمامی قابلیت‌های بخش File & Extras به انتقال فایل محدود نمی‌شود؛ شما می‌توانید در این بخش به تهیه اسکرین شات و یا ضبط ویدیو از یک ارتباط نیز بپردازید.

• چگونه یک ملاقات را ایجاد کنیم یا به آن بپیوندیم؟

برای ساخت یا پیوستن به یک ملاقات شما باید ابتدا بر روی گزینه “Meetings” از پنجره اصلی خود نرم افزار تیم ویور کلیک کنید. برای شروع بر روی کلید “Start” بفشارید و منتظر بمانید تمامی کلاینت‌ها به آن بپیوندند. ویدیو زیر آموزش کاملی از ایجاد ملاقات یا پیوستن به یک ملاقات در نسخه 10 نرم افزار TeamViewer است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    درحال حاضر تو ایران مسدود شده و دیگه سرویسی نمی ده