لوتوس Evora GT430

لوتوس Evora GT430 به عنوان سبک‌ترین و قدرتمندترین ابرخودروی این برند انگلیسی معرفی شد

لوتوس Evora GT430 سبک‌ترین و قدرتمندترین ابرخودروی این برند انگلیسی است که به تازگی معرفی شده و تنها تعداد محدود 60 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

لوتوس Evora GT430 به پیشرانه 6 سیلندر سوپرشارژ با قدرت 430 اسب بخار و گشتاور 440 نیوتن متر مجهز است. این ابرخودرو با این میزان قدرت به قوی ترین لوتوس تاریخ تبدیل می‌شود. اوورا جی تی 430 قادر است در مدت 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 305 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

لوتوس Evora GT430

قدرت تولید شده توسط پیشرانه این ابرخودرو از طریق چهار حالت رانندگی مختلف شامل اسپورت، مسابقه‌ای، رانندگی و خاموش مدیریت می‌شود و به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. همچنین یک سیستم کنترل کشش متغیر در این خودرو تعبیه شده که به صورت مستقیم با ECU مرتبط می‌شود و در زمانی که خودرو در حالت مسابقه یا خاموش قرار دارد به طور کامل لغزش چرخ‌ها را محاسبه می‌کند. به این ترتیب، 5 سطح کشش مختلف از 1 تا 12 درصد بر روی صفحه آمپر به نمایش گذاشته می‌شود.

نیروی موتور لوتوس Evora GT430 توسط گیربکس 6 سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 نیز موجب افزایش چسبندگی خودرو خواهد شد. این لاستیک‌ها بر روی رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده سبک وزن با رنگ نقره‌ای یا مشکی قرار گرفته‌اند. البته تم قرمز براق هم به صورت سفارشی برای آن ارائه شده است.

لوتوس Evora GT430

وزن لوتوس Evora GT430 به 1258 کیلوگرم رسیده و 70 کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی یعنی GP410 است. به این ترتیب این ابرخودرو، اکنون سبک ترین خودروی لوتوس نیز محسوب می‌شود. شرکت لوتوس در کنار کاهش وزن بر روی قابلیت‌های آیرودینامیکی خودرو نیز کار کرده و برای این منظور، پنل‌های فیبرکربنی جدید برای جلو و عقب خودرو طراحی کرده است. همچنین یک بال عقب بزرگ به تولید داون فورس 250 کیلوگرمی آن کمک می‌کند و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی، تیغه‌های هوا و پوشش کرکره‌ای عقب نیز ظاهر تهاجمی‌تری را به سوپراسپورت انگلیسی بخشیده است.

در فضای داخلی لوتوس Evora GT430 شاهد صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو با ترکیب تریم چرم و آلکانترا هستیم و کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای و فریم تیتانیومی عقب نیز به صورت سفارشی برای افرادی که به مسابقه اهمیت بیشتری می‌دهند ارائه شده است. غربیلک فرمان، داشبورد، رو دری‌ها، تونل گیربکس و کنسول مرکزی نیز با ترکیب چرم و آلکانترای مشکی‌رنگ پوشیده شده‌اند. یک صفحه نمایش لمسی هم برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو به صورت سفارشی در دسترس قرار گرفته که دارای بلوتوث، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، دوربین دید عقب و قابلیت اتصال به آیفون است.

لوتوس Evora GT430

ژان مارک گالس (Jean-Marc Gales)، مدیرعامل شرکت خودروسازی لوتوس در خصوص ابرخودروی جدید این برند می‌گوید:

اوورا جی تی 430 خودرویی برجسته برای شرکت لوتوس به شمار می‌رود. مهندسی سبک‌وزن و هندلینگ پیشرو به همراه تجربه آیرودینامیک لوتوس، این خودرو را به عنوان یک لوتوس افسانه‌ای معرفی می‌کند. این ابرخودرو واقعا زیباست و در آن به طور دقیق از کربن دست‌ساز، آخرین ویژگی‌های آیرودینامیکی و مواد سبک‌وزن استفاده شده است.

گالری عکس های لوتوس Evora GT430

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*