کتاب ملت عشق

با دانلود کتاب ملت عشق ، دیداری با شمس و مولانا داشته باشید

کتاب ملت عشق ، اثری از الیف شافاک ترکیه‌ای است که در‌ آن با روایتی جذاب به داستان شمس تبریزی و مولانا پرداخته می‌شود. شما می‌توانید این کتاب را از فیدیبو دانلود کنید.

سال گذشته دانلود کتاب ملت عشق توانست رکوردار دانلود کتاب در ایران شود. رمان ملت عشق داستان دلدادگی و سلوک عارفانه شمس و مولاناست اما به زبانی امروزی و در بستر روایتی کاملا نو.

طبق آمار اعلام شده رمان ملت عشق توانسته است رکورد خرید کتاب در تاریخ ترکیه را نیز از آن خود کند. اما چه چیز این کتاب باعث شده تا این میزان مورد توجه مخاطبان واقع شود.

الیف شافاک نویسنده جوان و ترک تبار این رمان،‌ توانست با روایتی جذاب توجه مخاطبان را برای دانلود کتاب جلب کند. او در این رمان به سراغ دو تن از بزرگ‌ترین و مشهورترین ادبیان و عارفان فرهنگ شرقی یعنی شمس و مولانا رفته است و سعی داشته تا با پیوند زدن یک داستان کهن به داستانی امروز، علاقه به خرید کتاب را بین مخاطبانش بیشتر کند.

ملت عشق در واقع داستان زنی به نام اللا است که در بوستون آمریکا زندگی می‌کند. اللا رابینشون زنی است که پس از سالها زندگی مشترک و وقت گذراندن کنار همسر و فرزندانش دنبال تجربه‌ای تازه و خارج از زندگی روزمره‌اش است. او می‌خواهد سفری تازه را آغاز کند. همین سفر زمینه‌ساز عبور از آمریکای معاصر به دل داستان‌های شرقی قرن سیزدهم میلادی است. شاید بتوان گفت هم‌ذات پنداری که مخاطبان با اللا شخصیت اصلی این رمان دارند باعث شده تا نسبت به دانلود کتاب بیش از پیش مشتاق باشند.

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد دانلود کتاب ملت عشق، مدتی رکوردار دانلود کتاب در ایران بوده است. اما شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که چطور می‌توانید این رمان مشهور و خواندنی را دانلود کنید.

اگر سری به سایت‌های فارسی و سایت‌های مخصوص دانلود کتاب بزنید، به نام فیدیبو بر می‌خورید. فیدیبو اولین و بزرگ‌ترین سامانه دانلود کتاب الکترونیک و صوتی در ایران است. این سامانه با عقد قرارداد با معتبرترین ناشران داخلی بستری را فراهم کرده تا علاقه‌مندان به دانلود کتاب بتوانند با اطمینان نسبت به قانونی بودن نسخه‌های اینترنتی نسبت به دانلود کتاب مورد نظرشان از این سایت اقدام کنند.

فیدیبو هم اکنون با بیش از 400 ناشر داخلی و خارجی معتبر قرارداد داشته و روزانه بر تعداد کتاب‌های آن افزوده می‌شود. اگر برای دانلود کتاب سری به فیدیبو بزنید،‌ می‌بینید که در حال حاضر بیش‌ از 13000 نسخه کتاب الکترونیک و صوتی برای دانلود در این سایت وجود دارد.

برای دانلود کتاب از سایت فیدیبو تنها لازم است به سایت fidibo.com مراجعه کرده و با دانلود رایگان اپلیکیشن فیدیبو روی موبایل، تبلت و یا لپ تاپتان وارد این سامانه شوید.

پس از نصب فیدیبو دانلود کتاب به راحتی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود،‌ کافی است کتاب مورد نظرتان را جستجو کرده و پس از انتخاب نسبت به دانلود کتاب اقدام کنید.

فیدیبو نیز مثل دیگر سامانه‌های دانلود کتاب تنها به یک نام کاربری و رمز عبور که از طرف شما ساخته می‌شود نیاز دارد. اما این تمام امکانات این سایت نیست. با نصب اپلیکیشن فیدیبو شما می‌توانید قبل از خرید کتاب، سی صفحه از هر کتاب مورد نظرتان را به صورت کاملا رایگان و آنلاین مطالعه کنید. همچنین نسخه نمونه را دانلود کرده و روی موبایل خود آن را بخوانید.

شما با دانلود کتاب الکترونیک از فیدیبو،‌ در مواجه تجربه‌ای تازه از کتاب خواندن قرار می‌گیرید. در کتاب‌های الکترونیک امکانات زیادی در اختیار شماست،‌ می‌توانید به دلخواه خود رنگ پس‌زمینه،‌ سایز و شکل فونت کتاب‌ها، فاصله پاراگراف‌ها و نور صفحه را تنظیم کنید. همچنین پس از دانلود کتاب این امکان وجود دارد که قسمت‌های مورد علاقه‌تان از کتاب را هایلایت کرده و روی آن بخش یادداشت بنویسید و با دیگران به اشتراک گذارید.

حال که با امکانات خاص دانلود کتاب در فیدیبو آشنا شده‌اید، برمی‌گردیم به رمان خواندنی الیف شافاک،‌ یعنی ملت عشق. همانطور که پیش از این گفتیم، این رمان همزمان شما را به دو قرن مختلف می‌برد و با دانلود کتاب، شما به دو زمان مختلف سفر خواهید کرد. یکی قرن بیست و یکم همراه با زندگی اللا و دیگری قرن سیزدهم میلادی هم عصر با شمس تبریزی و مولانای شاعر.

در دانلود کتاب ملت عشق شما با سرنوشتی بسیار معمول و در عین حال غیر معمول یک زن آشنا می‌شوید. زنی که از اختلاف‌های دینی، خشونت و اختلاف‌های عقیدتی زمان خودش به بی‌اعتمادی، خشونت،‌مبارزه‌های قومیتی و جنگ‌های بزرگ در عصری کهن سفر می‌کند. گویی نه تنها بین این تاریخ‌ها اختلافی نیست، بلکه انسان همیشه و در همه حال با سرنوشتی مشابه مواجه بوده است.

اما آنچه شما را در دانلود کتاب ملت عشق همراهی می‌کند این شباهت‌های عجیب قرن‌ها نیست بلکه تعالی و غنای عشق است. شما بعد از دانلود کتاب با جلال‌الدین محمد بلخی روبرو می‌شوید که هزاران مرید و شاگرد دارد که از سراسر دنیا به دیدارش می‌آیند اما تا زمانی که با شمس تبریز که آن زمان از دراویش قلندریه بود،‌ دیدار نمی‌کند،‌ گویی هنوز زندگی‌اش آغاز نشده است.

در متون تاریخی و بر همان اساس در این کتاب آمده است شمس زبان تند و تیزی داشت و دائم در سفر بود، آنچنان که پیروانش به او شمس پرنده می‌گفتند!‌ شمس در سال 1244 میلادی در سفرش به قونیه با مولوی دیدار می‌کند. دیداری که تبدیل به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دیدارها در تاریخ فلسفه و عرفان می‌شود. بعد از دانلود کتاب ملت عشق و خواندن بخش‌های مربوط به زندگی اللا این دیدار برای شما نیز روایت می‌شود. بعد از این دیدار است که دوستی شمس با مولانا شکل می‌گیرد و مولانا این جسارت را می‌یابد که پا از قراردادهای مرسوم فراتر گذاشته و تبدیل به عارفی مخلص و شاعری پرشور شود. شاید بتوان گفت همین روایت‌هاست که باعث شده دانلود کتاب ملت عشق و خرید کتاب تبدیل به اشتیاقی همگانی شود.

رمان ملت عشق برای اولین بار در سال 2009 و در ترکیه به چاپ رسید و تاکنون بیش از 500 بار تجدید چاپ شده است. علاوه بر علاقه کتابخوانان به خرید کتاب ملت عشق، بخش بسیاری از کسانی که عادت به خرید کتاب نداشتند نیز در چاپ‌های متعدد این کتاب نسبت به خرید آن اقدام کردند و سرنوشتی متفاوت برای آن رقم زدند.

اما موفقیت‌های این رمان در کشور ترکیه خلاصه نشد و ترجمه فارسی ملت عشق نیز که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده توانست رکورد‌دار خرید کتاب باشد. این رمان را ارسلان فصیحی به فارسی ترجمه کرده است. او موفق شده با ترجمه‌ای روان از این اثر، داستان را به خوبی به خوانندگان و خریداران کتاب فارسی منتقل کند.

از آنجا که نسخه‌های چاپی این اثر توانست رتبه خوبی برای خرید کتاب رقم بزند،‌ انتشارات ققنوس تصمیم به تهیه و فروش نسخه الکترونیکی آن از طریق فیدیبو کرد. در فیدیبو نیز دانلود کتاب ملت عشق با استقبال بسیار چشم‌گیری مواجه شد و هر کس که برای دانلود کتاب سری به فیدیبو می‌زد حتما این کتاب را نیز در سبد خریدش قرار می‌داد.

همانطور بعد از دانلود کتاب ملت عشق و خواندن آن برای شما مشخص می‌شود، الیف شافاک تسلط کافی به عرفان و تصوف شرقی دارد. او در اغلب کتاب‌هایش دست به تابو‌شکنی زده و با روایتی زنانه خواننده را به جزییاتی پیش‌بینی نشده و هیجان‌انگیز دعوت می‌کند .

می‌توان گفت شافاک به عنوان یک نویسنده فمینسیت شناخته می‌شود که در آثارش به دنبال مطرح کردن مسائل و مشکلات زنان در قرن معاصر است. او که خود در جامعه‌ای سنتی مثل ترکیه زندگی کرده است، سعی در بر هم ریختن این سنت‌ها و این شکل از زندگی دارد. شافاک فارغ التحصیل روابط بین‌الملل آنکارا و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکتری علوم سیاسی است. از او تا کنون 9 رمان به ترکی، انگلیسی و فرانسوی منتشر شده که از جمله می‌توان به «آینه‌های شهر»، «من و استادم»‌ و «اسکندر» اشاره کرد.

حال بهترین فرصت پیش روی شما قرار گرفته است تا با دانلود کتاب به راحت‌ترین شکل ممکن و از سایت فیدیبو بتوانید با آثار این نویسنده خوش ‌ذوق معاصر آشنا شوید و به دنیای پر رمز و راز اللا سفر کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*