28 تصویر ناسا از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ؛ چه رازی پشت پرده سیاره سرخ پنهان شده است؟

اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ این روزها سر و صدای زیادی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. چه توضیحی برای این تصاویر عجیب وجود دارد؟

سیاره مریخ، یکی از رویاهای دیرینه انسان برای سفرها و اکتشافات فضایی است. تصاویری که مریخ‌نوردها و ربات‌های اکتشافی ناسا از سیاره مریخ به ثبت می‌رسانند، گاها خیل عظیمی از سوالات و حواشی عجیب را به راه می‌اندازند. در این مطلب، به تماشای 28 تصویر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ خواهیم نشست که در نوع خود بسیار جالب هستند.

تصاویری از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ

1- چهره عجیب بر روی مریخ

انسان‌ها عاشق داستان‌های جذاب فضایی هستند. به همین جهت است که انتشار تصاویر جدید از مریخ، مردم را به تشبیه آنان به اشکالی عجیب و غریب تشویق می‌کند. تصورات ما به گونه‌ای هستند که سنگ‌های مریخی را همانند صورتک‌هایی عجیب تصور کنیم و یا با مشاهده اشعه‌های کیهانی، آنان را به ارتباط با بیگانگان نسبت دهیم. تصاویری که اخیرا توسط مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسیده، گمانه‌زنی‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. در یکی از این تصاویر چهره‌ای از صورت یک موجود به چشم می‌خورد. آیا این سازه توسط بیگانگان در مریخ ساخته شده است؟ کارشناسان ناسا بر این عقیده هستند که این تصویر، احتمالا تنها یک ساختار عجیب در سنگ‌های مریخی بوده و ارتباطی با بیگانگان ندارد.

مدارگرد وایکینگ 1 ناسا (NASA’s Viking 1 Orbiter) در سال 1976 در نزدیکی مریخ در حرکت بود و تصویر بالا را به ثبت رساند. انتشار این تصویر در میان عموم، سر و صدای بسیاری را به راه انداخت؛ چرا که در اولین نگاه چهره‌ای از صورت یک موجود عجیب به چشم می‌خورد. اگر ذهن خلاقی داشته باشید، با اولین نگاه دو چشم، بینی و دهان این صورتک عجیب توجه‌تان را جلب خواهد کرد. تصورها بر این است که این صورتک عجیب و غریب، در واقع یک بنای یادبود از موجودات بیگانه در سطح مریخ است.

2- نگرشی جدید به صورتک مریخی

ناسا دوست ندارد که چهره مشاهده شده بر سطح مریخ، بدون داشتن توضیحی واقعی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود. نقشه‌بردار سراسر مریخ (Mars Global Surveyor)، توانست با ثبت یک تصویر واضح از این قطعه سنگ عجیب و غریب در سال 2001، توضیحی منطقی را برای این صورتک مریخی ارائه کند. این تصویر کاملا واضح و با جزئیات بالا به ثبت رسیده و نشان می‌دهد که صورتک عجیب مریخی، تنها یک تپه است و ارتباطی به بیگانگان ندارد.

3- استخوان ران در مریخ

یکی دیگر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ به کشف استخوان ران انسان در این سیاره تعلق دارد! مریخ‌نورد کنجکاوی در سال 2014 عکسی را به زمین مخابره کرد که یک سنگ بسیار عجیب و غریب را نشان می‌داد. این قطعه سنگ، شباهت غیرقابل باوری به استخوان ران انسان دارد! دانشمندان به وضوح توضیح دادند که این کشف عجیب و غریب، در واقع قطعه سنگی است که به علت فرسایش‌های بادی و آبی به این شکل درآمده و ارتباطی با استخوان بدن انسان ندارد!

4- سَر دونالدو ترامپ در سنگ مریخی

پای رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یعنی دونالد ترامپ نیز به مریخ باز شد! تصویر مذکور برای اولین بار در سال 2009 توسط مریخ‌نورد فرصت (Opportunity) به زمین مخابره شد و بعدها در سال 2016، موضوع شباهت آن به سر دونالد ترامپ مطرح شد. نسبت دادن این قطعه سنگ به سر دوتالدو ترامپ مصداق واضحی از پدیده روان‌شناختی پاریدولیا (Pareidolia) است. به علت همین پدیده است که بسیاری از انسان‌ها، ابرهای موجود در آسمان را به اشکالی همچون اژدها و یا خرگوش‌ها نسبت می‌دهند. تصویر مربوط به این سنگ مریخی، ظاهری همچون یک فرد تاجر دارد که با موهای بسیار پوشانده شده است.

5- کد مورس

یکی دیگر از تصاویر مربوط به اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ، به مشاهده کد مورس در مریخ تعلق دارد! مدارگرد شناسایی مریخ (Mars Reconnaissance Orbiter) با ثبت تصاویری در سال 2016، ساختارهای عجیب و غریبی را از سطح سیاره سرخ به زمین مخابره کرد. مناطقی تیره رنگ و برجسته، در واقع تپه‌هایی هستند که به کد مورس شباهت‌ دارند.

دانشمند سیاره‌ای با نام ورونیکا بری (Veronica Bray)، این کد را با عبارات زیر ترجمه کرد:

NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE !!

6- ماهی در مریخ

در کمال ناباوری باید بگوییم که یکی دیگر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ، قطعه سنگی هم‌شکل ماهی است؛ اما هیچ ماهی زنده‌ای در این سیاره وجود ندارد! مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity)، با ثبت این تصویر، توجه علاقمندان به یوفوها و موجودات بیگانه را به خود جلب کرد. شکل منحصر به فرد این سنگ و تابش نور به گونه‌ای است که ظاهری همچون ماهی را از آن به نمایش می‌گذارد. البته بسیاری بر این عقیده هستند که این ماهی، در واقع یک فسیل بر جای مانده است موجودات باستانی مریخ است. اما ناسا با رد این فرضیات، می‌گوید که مریخ هیچگاه به اندازه کافی دارای اکسیژن در جو نبوده و از اشکال پیچیده موجودات میزبانی نمی‌کند.

7- گردباد

در چشم‌اندازی که توسط مریخ‌نورد فرصت در سال 2016 به ثبت رسید، یک جت فضایی در فاصله‌ای دور به چشم می‌خورد که در واقعیت مشابه این پدیده را در زمین با گردباد می‌شناسیم. اینگونه گردبادهای خشن، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های انسان برای حضور در سیاره سرخ هستند.

8- دونات ژله‌ای در مریخ

یکی دیگر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ که به دونات ژله‌ای معروف است، در یک تصویر وجود داشته و در تصویر بعدی وجود ندارد! مریخ نورد فرصت، با ثبت مجموعه‌ای از تصاویر و سپس مخابره آنان به زمین، مسئله پیچیده‌ای را مطرح ساخت. دونات ژله‌ای چه بود و چرا در برخی از تصاویر وجود داشته و در برخی وجود ندارد؟ بسیاری بر این باورند که این تصویر، در واقع متعلق به یک قارچ فرازمینی است، اما ناسا تمامی این شایعات را رد می‌کند.

ناسا در نهایت اعلام کرد که حرکت چرخ‌های این مریخ‌نورد، منجر به پرتاب شدن ناگهانی این سنگ به محل ثبت این تصویر بوده و ارتباطی به کشف خوراک‌های خوشمزه در مریخ ندارد!

9- جزایر بیسکوئیت وافل در مریخ

با رد شدن فرضیه کشف دونال ژله‌ای در مریخ از سوی ناسا (!)، کار این آژانس فضایی با خوراکی‌ها به پایان نرسید! مدارگرد شناسایی مریخ در اواخر سال 2014 تصویری را به ثبت رساند که جزیره‌ای را در شکل و شمایل یک بیسکوئیت وافل به نمایش می‌گذارد! این جزیره که وسعتی 2 کیلومتری دارد، در حوالی منطقه گدازه‌های آتش‌فشانی شکل گرفته است.

10- شی درخشان در سطح مریخ

همه افراد اشیای درخشان را دوست دارند! ما نیز از دوست‌داران آن هستیم، مخصوصا اینکه یک شی درخشان را در لایه‌لای خاک‌های سرخ رنگ سیاره‌ای بیگانه ببینیم! این اتفاق در سال 2012 رخ داد و مریخ‌نورد کنجکاوی توانست یک شی طلایی رنگ و بسیار عجیب را در سطح مریخ مشاهده کند. دانشمندان ناسا تایید کرده‌اند که این شی بسیار کوچک، یک قطعه کاملا طبیعی از زمین‌شناسی مریخ است.

11- قاشق معلق در مریخ

به مرکز این تصویر که توسط مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسیده دقت کنید. آیا شما هم موفق به دیدن این قاشق معلق شدید؟ آیا این نشانه‌ای از پخت و پز و لذت آشپزی در مریخ است؟! متاسفانه خیر؛ علت معلق بودن این شی عجیب و غریب، تفاوت در کشش گرانشی سیاره زمین و مریخ عنوان شده و این قاشق مریخی به جای فرو رفتن در سطح، به صورت معلق باقی مانده است.

12- مجسمه فلزی بیگانه در مریخ

برخی از طرفداران عکس‌های مریخی در شبکه Flickr، یکی از تصاویر مریخ‌نورد کنجکاوی در سال 2013 را واضح کرده و جسمی فلزی و بیگانه را در آن به شکلی دقیق‌تر به نمایش گذاشتند. توضیح احتمالی مربوط به اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ نیز در نوع خود جالب هستند! در این باره ناسا اعلام کرد که در واقع ما با یک سنگ آسمانی با روشنایی عجیب و غریب طرف هستیم و این بار هم خبری از حضور بیگانگان در مریخ نیست.

13- تپه‌های ماسه‌ای در مریخ

در سال 2017، مدارگرد شناسایی مریخ تصویری را از سطح مریخ به ثبت رساند که یک نمای شگفت‌انگیز از ناحیه‌ای موسوم به «دخمه‌های شبانه» را به نمایش می‌گذاشت. امواج جذاب و چشم‌نواز موجود در اطراف این تپه از ماسه‌های مریخی تشکیل شده‌اند.

ناسا در این باره می‌گوید: «این نمایی فرسوده از مریخ با تخته‌سنگ‌ها و تپه‌هایی شنی است که ماسه‌ها بر روی آنان جریان دارند. نمای لایه لایه احتمالا حاکی از فعالیت‌های رسوبی در این ناحیه است.»

14- مشاهده یک نور روشن در افق مریخ

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا با ثبت این تصویر در سال 2014، سوالات بسیاری را در اذهان عموم ایجاد کرد. طرفداران موجودات بیگانه و یوفولوژیست‌ها، ضمن اشاره به این منبع نوری در مریخ استدلال می‌کنند که این تصویر در واقع شواهدی از فعالیت‌های بیگانگان در سیاره مریخ را نشان می‌دهد.

داگ الیسون (Doug Ellison) به عنوان یکی از دانشمندان ناسا، این روشنایی را به برخورد پرتوهای کیهانی حاصل از ذراتی با انرژی بسیار بالا نسبت داد.

15- قطعه‌ای از یک مریخ نورد

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا، همواره در مکان‌هایی حضور داشته که موجب ثبت تصاویری غیر معمول در مریخ شده است. یکی از این رویدادها در سال 2012 رخ داد. در این لحظه، مریخ‌نورد کنجکاوی متوجه وجود یک شی براق شد که آغازی بر ثبت یک تصویر دیگر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ شد. ناسا در این زمینه اعلام کرد که جسم مذکور، در واقع یک قطعه کوچک از مریخ‌نورد کنجکاوی است که بر سطح سیاره سرخ قرار دارد.

16- شهاب‌سنگ کوچک

در اکتبر سال 2016، مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا توانست تصویری از یک شهاب‌سنگ فلزی و بسیار کوچک را در دهانه گیل به ثبت برساند. به نظر می‌رسد که این شهاب‌سنگ فلزی در اندازه‌ای است که می‌تواند در کف دست جای بگیرد. نمایش دقیق‌تر سطح این شهاب‌سنچ، پیچیدگی‌های بیشتری از آن را به نمایش می‌گذارد. محققان، نام این شهاب‌سنگ عجیب را «تخم‌ مرغ» نهاده‌اند.

17- نگاهی نزدیک به شی درخشان

این شی براق و عجیب و غریب در طی ماجراجویی‌های مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسید و توضیحی غیرمنتظره را در پی داشت. این شی، فقط یک نوار پلاستیکی متعلق به همین مریخ‌نورد بود که توسط دوربین دقیق ChemCam مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسید و دانشمندان ناسا را قادر ساخت منشا دقیق آن را کشف کنند. با این وجود، بسیاری بر این باورند که توضیح ارائه شده قانع‌کننده نیست و تصورات بر وجود نژادی بیگانه در سیاره سرخ ادامه خواهد داشت.

18- گودال عمیق و عجیب

این تصویر که در سال 2017 توسط مدارگرد شناسایی مریخ به زمین مخابره شد، توضیح دقیقی را از ناسا در پی نداشت. فرضیات حاکی از آن هستند که این گودال به صورت خودکار ایجاد شده و یا فعالیت‌های آتش‌فشانی منجر به ایجاد آنان شده است.

این گودال، در منطقه قطب جنوب این سیاره واقع شده و در زمان‌هایی که نور خورشید با شدت کمتری می‌تابد، به شکل واضح‌تری خودنمایی می‌کند.

19- مجسمه زنی در مریخ

یکی دیگر از تصاویر مربوط به اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ، به مجسمه یک موجود زن تعلق دارد! مریخ‌نورد روح (Spirit)، در سال 2007 تصویری را از سطح مریخ به زمین مخابره کرد که نمایانگر ساختارهای سنگی کمیابی در سطح این سیاره بود. یکی از اشکال نسبت داده شده به این ساختار سنگ، مجسمه‌ای از یک انسان یا پاگنده (Bigfoot) است.

از طرفی، رسانه‌ها و علاقمندان به موضوعات مرتبط با یوفولوژی، بر این باورند که این ساختار، در واقع متعلق به مجسمه زنی است که توسط بیگانگان در سطح این سیاره ایجاد گردیده است. این مجسمه نیز یکی از مصادیق بارز پدیده پاریدولیا است که در طی آن، ذهن انسان تمایل دارد که تصاویر مشاهده شده را به الگوهایی آشنا برای ذهن خود مشابه سازد.

20- زنی دیگر در مریخ

مجسمه زنان در مریخ، بیش از یک عدد هستند! این تصویر که توسط مریخ‌نورد کنجکاوی در سال 2015 به ثبت رسید، سر و صدای بسیاری را از سوی نظریه‌پردازان موجودات بیگانه به راه انداخت. شی کوچکی که در دایره قرمز رنگ این تصویر مشاهده می‌شود، به مجسمه یک خانم با لباس شباهت دارد.

البته شما نیز همواره می‌توانید با دنبال کردن تصاویر جدید مخابره شده از سوی مریخ‌نوردهای ناسا، آنان را به اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ نسبت دهید.

21- وجود خرچنگ در مریخ

مریخ‌نورد کنجکاوی در سال 2015 تصویری را از سطح مریخ به زمین مخابره کرد که توانست سر و صدای بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به راه اندازد. این تصویر بارها و بارها در میان علاقمندان دست به دست شد و چیزی شبیه به یک خرچنگ به آن نسبت داده می‌شد. اما در نهایت باید گفت که خرچنگ مریخی وجود ندارد و چیزی که در تصویر پیداست، ترکیبی از نور و سایه در میان صخره‌های مریخی است.

22- اسکلت پاگنده

تصور حضور بیگانگان در سیاره مریخ در نوع خود بسیار جذاب و جالب توجه است. شما ممکن است تصاویری از سرهای بزرگ و چشم‌های بیگانگان را در میان آنان ببینید و آن‌ها را به تصورات خود نسبت دهید. علاقمندان به بشقاب‌پرنده‌ها، با انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی چیزی فراتر از این را انجام دادند! آیا در این تصویر با بقایای جمجمه پاگنده طرف هستیم؟

این تصویر در سال 2016 و توسط مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسید و ممکن است اولین نگاه به این تکه سنگ، شباهت کمی به جمجمه‌ای بیگانه داشته باشد. آیا این واقعا جمجه پاگنده است؟ خیر! این تصویر متعلق به یک سنگ معمولی بوده و خیال‌پردازی‌های انسان به نظر می‌رسد تا سطح مریخ نیز پیش‌روی کرده باشد.

23- صورت خدای باستانی

در سمت چپ، یک نمای برش خورده از تصویری را ملاحظه می‌کنید که توسط مریخ‌نورد فرصت به ثبت رسیده است. در سمت راست، مجسمه یکی از خدایان باستانی آشوری از موزه بریتانیا قرار گرفته که با مقایسه آن‌ها با همدیگر، شباهت‌های عجیبی به چشم می‌آید. برخی از طرفداران یوفو، این سنگ را به مجسمه خدای باستانی آشوریان شباهت داده‌اند.

در واقعیت، بسیاری از سنگ‌های مریخی با نمونه‌های موجود بر زمین شباهت دارند. از این جهت می‌توان گفت نسبت دادن این سنگ‌ها به اشیای شناخته شده در ذهن، ترکیبی از تخیل انسان و جهت تابش نور خورشید است. از این رو، نمی‌توان وجود چنین سنگ‌هایی را به حضور بیگانگان در مریخ نسبت داد.

24- اثری از یک فرود بر سطح مریخ

در اکتبر 2016، کاوشگر شیاپارلی (Schiaparelli) مربوط به ماموریت اگزومارس (ExoMars) آژانس فضایی اروپا در مریخ سقوط کرد. بعد از این اتفاق، مدارگرد شناسایی مریخ توانست با ثبت مجموعه‌ای از تصاویر، نمایی از واقعیت رخ داده را به زمین مخابره کند. نقطه تاریک بزرگ بیانگر محل سقوط و دیگر مناطق برجسته، مربوط به شیلد جلویی و چترهای نجات هستند.

25- تجهیزات فرود مریخ‌نورد

این نماهای دایره‌ای شکل و شگفت‌انگیز، از دیگر تصاویر مربوط به اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ هستند که در دهانه ایگل (Eagle Crater) سیاره مریخ کشف شده‌اند. اگر به دایره سمت راست دقت کنید، یک نقطع طلایی رنگ کوچک در آن قابل مشاهده است. این درست همان مکانی است که در سال 2004، مریخ‌نورد فرصت بر سطح مریخ فرود آمد. نقطه دیگری که در سمت چپ و پایین این تصاویر پیداست، محل شیلد عقب و چترهای نجات این مریخ‌نورد است.

ناسا تصاویر تازه از این نمای دهانه ایگل را در آوریل 2017 به اشتراک گذاشت.

26- قطب جنوب مریخ

این چشم‌انداز عجیب و غریب، ممکن است شما را به یاد مسیر حرکت کرم‌ها و یا مزرعه مورچه‌ها بیندازد. آنچه شما در اینجا مشاهده می‌کنید، نمایی بسیار جذاب از قطب جنوب مریخ است که توسط مدارگرد شناسایی مریخ در سال 2016 به ثبت رسید.

ناسا در این باره توضیح داده است که پوشش قطب جنوب مریخ، از دی اکسید کربن یخ زده است که به طور طبیعی در زمین وجود ندارد. حفره‌های دایره‌ای در این لایه از یخ‌ها، هر ساله چندین متر گسترش پیدا می‌کنند.

27- مجسمه‌ای در حال بوسه در مریخ

لب‌هایی غنچه شده در سطح مریخ! این سنگ مریخی، همچون صورتکی در حال بوسه زدن است. شکل غیرمعمول این سنگ، ظاهری شبیه به چهره انسان با لب، چشم، بینی، پیشانی، چانه و … دارد.

این تصاویر که در سال 2016 توسط مریخ‌نورد کنجکاوی به زمین مخابره شد، بسیاری از طرفداران بیگانگان را مجذوب خود ساخت. اما انتشار این تصویر نشانه‌ای از وجود حیات بیگانه در مریخ نیست.

28- چهر‌های بیگانگان در مریخ

با صرف اندکی زمان و دقت در تصاویر مریخی، هرکسی می‌تواند ساختارهای موجود در سطح مریخ را به اشکال ذهنی خود نسبت دهد. برای مثال در این تصاویر، دو چهره مختلف از صورتک‌های مریخی وجود دارند که ویژگی‌های آنان نیز با جزئیات دقیق مشخص شده است. این تصویر، در سال 2016 توسط مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسیده است.

تمام این‌ها، تصوراتی هستند که به علت پدیده روان‌شناختی پاریدولیا در ذهن انسان شکل می‌گیرند. اگر شما هم از علاقمندان به کشف اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ هستید، به سادگی می‌توانید با صرف اندکی دقت و زمان بر روی تصاویر مریخی، به این الگوهای جذاب برسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

26 دیدگاه

  1. خیلی جالب بودن عکسها..تصاویر که یجور تشابه زاییده فکر انسان هاست..ولی بین میلیاردها کهکشان مطمئنا سیاره ای با امکان حیات وجود داره..هنوز انسان به تکنولوژی کشف اون نرسیده..

  2. موجودات فضایی هستند و در سیاره ای دور افتاده چون مریخ زندگی میکنند

  3. از نظر من موجودات فضایی وجود دارند و در مریخ یا سیاره های دیگر زندگی میکنند و شاید از ما پیشرفته تر و خلاق تر باشند

  4. اینکه موجودات فضایی وجود دارن حقیقت داره
    ولی کله ی ترامپو نمیتونم درکش کنم واقعا اونم تو فضا
    چه چیزا اینا که دروغه هیچی
    ولی موجودات فضایی واقعا وجود دارن و این اثبات شده است

  5. درود.چندین حدیث در قرآن وازپیامبران وامامان هست که وجود موجودات فضایی اثبات مکنه.مثل عبارت((اهل آسمان هاوزمین))که زیاد تو قران هست.

  6. بعضی از دوستان هنوز متوجه نشدن که توضیحات دوستمون در ذیل هریک از عکس ها با ادبیات فانتزی نوشته شده ، این نوع از نگارش ، باورهای عامه رو با تفسیر جدی هرموضوع تلفیق و به نگارش درمیاره و این کاری است که دوست محترممون به نیکی از عهده آن برآمده

  7. این چرندیات چیه که نوشتید . فک کنم نویسنده های این مطلب یه مشت اسکیزوفرنی باشن .من توصیه میکنم دارو هاتون رو سر وقت مصرف کنید تا بار دیگه این مقالات مزخرفو ننویسید .

  8. این چرندیات چیه که نوشتید . فک کنم نویسنده های این مطلب یه مشت اسکیزوفرنی باشن .

  9. سلام چطور انکار وجود خدا میکنید عزیزم. این همه نظم در جهان رو نمیبینید که گواه وجود نظم دهنده است.اگه شما یک خانه بسازید که هیچ امکانات زندگی نداشته باشه و من بگم خودش درست شده آیا شما به من نمیخندید؟ پس چطور زمینی که همه امکانات رفاهی ازش درست میشه رو نمیگید خالق داره؟یک لحظه فکر کردن از عبادت ۷۰ساله با ارزش تره.یا علی

  10. باباایناچرته باورنکنیداالان شماتصورکنیدکه تومریخ هستیدخوب چون توفضاهست بایدیکم تاریک باشه نه ایناکه همش توروشنایی غیرازاونی که می گفت شیئ درخشان درمریخ بابااینادوروغه مثلامیتونم مثال بزنم اونکله ی ترامپ یاهمون مجسمهایاهمون اسکالت ماهی یاهمون مجسمه ی خدایان بابامگه کس هم رومریخ میتونه زندگی کنه اگهمیتونه به ماهم بگین بریم اونجاواسه زندگی دوباره

    • عزیزم نور خورشید تنها به کره زمین نمیتابه،به سیاره های اطرافش هم میتابه،بسته به دور ونزدیک بودن سیاره ها به خورشید

    • دوست عزیز مرخ کروی شکل یه ورش هم رو به خورشیده خورشید هم نور میتابونه پس در نتیجه یه ور مریخ نور داره حالا اگه به دور خودشم بچرخه پس روز و شب هم داره پس هر دو طرف هم نور دیده

    • اخه دوست عزیز شما که مطالبو سرسری درک میکنی واجبه همه جا دهن باز کنی و بحرفی درسته مریخ شرایط مساعد البته برای زندگی ما نداره ولی شما از کجا میدونی هزاران سال پیش وضعیت مریخ چه بوده

    • شما که مغزت نمیکشه حرف نزن خب
      منشا نور زمین از کجاست؟؟
      خورشیدی
      خب مریخ کجاست؟
      مابین زمین و خورشید یعنی نور خورشید بیشتر بهتر و گرمتر از ما بهش میرسه چرا چرت میگی نور خورشید مریخو دور میزنه به ما میرسه؟؟؟؟

  11. بنظرم بهتره بریم اونجا و از نزدیک موضوع رو بررسی کنیم …خخخخخخخخ

  12. معلومه که موجودات فضایی وجود دارن شمایی که میگی اینطور نیست مثه اینکه از هیچی خبر نداری… من با امید واقعا موافقم

  13. دوستان واقعا ناسا شمارو به مسخره گرفته
    یکم اگه دوست داشتید از ذهنتون استفاده کنید
    ناسا یک دروغ بیشتر نیس
    اینام که یه عالمه چرندیاته میخوان بندازن تو مختون از چن تیکه زمین عکس گرفتن گفتن اینجا مریخه و هر انحنایی توش دیدن اسم گزاشتن
    خب معلومه کله ترامپ چرته یا خیلی از اونا مضخرفاته
    انقد زود باور نباشید

  14. مدیریت لطفا دیدگاهها رو سانسور نکن تو هم مثل بقیه انسانی.ما باید هوای همو داشته باشیم.تا کی پنهانکاری؟متشکرم.otx

  15. یه کم از عقلتون استفاده کنید و ببشتر تحقیق کنید.مسلمه که موجودات هوشمند فرازمینی وجود دارن.مساله اصلی اینه که چرا دولتها دارن یواش یواش اینو عنوان میکنن.احتمالا از شوک خدایان میترسن.وقتی همه بفهمن که خدایی بعنوان خالق آسمانها و زمین وحود نداره کار و کاسبی خیلیها کساد میشه یکیش کشیشهای کلیساها و ملاهای مساجدند.که باید مثل بقیه دنبال کار بگردند.و دیگه جنگ بین مذاهب هم از بین میره و کارخونه های اسلحه سازی هم تعطیل میشه و خلاصه دوره جدیدی شروع میشه.اینا باید بیشتر باز بشه نه اینکه آدم فضایی هست یانه.این سوال جوابش واضحه بله هست.تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.omid otx

    • با این حرفت موافقم که کم کم ملت رو اماده می کنن احتمال داره موجودات زنده بر اثر سقوط یه شهاب سنگ در زمین بوجود آمده باشند شایدم واقعا ما و دنیامون مثه یه مزرعه برای بیگانگان باشیم که هنوز محصول نداده و هنوز موقع برداشت نرسیده

    • سلام
      نه موجودات فضایی وجود دارن و نه رفتن به ماه و مریخ و فضا حقیقته. نمیدونم تا کی باید ناسا فریبکاری کنه و به امثال ماها بخنده. واقعیت رو ناسا کاملا تغییر داده و مدام داره ذهن انسانهارو به سمتی می‌بره که میخواد. مدل منظومه شمسی پر از ایراد و تناقضه. لطفا تحقیق کنید تا متوجه بشید.

    • موجودیت خد ا یکتا چه ربط به موجودات فضایی دارد جیگر

  16. کار ناسا شده پاسخ دادن به توهم زایی های مردم. خب طبیعیه بین میلیون ها متر مکعب خاک و سنگ، چیزایی شبیه به صورت و اشیا مختلف به چشم بیاد. هیچکدوم از اینا وجود موجودات فضایی رو اثبات نمیکنه.

  17. اقا خدایی دیگه معلومه در مریخ هم موجوداتی زندگی میکنن.به خدا موجودات فضایی تو خود منظومه شمسی هم هستن و انسان هم این موضوع رو میدونه ولی منتشر نمیکنه.حتی اگر هم در مریخ در حال حاضر حیاتی موجود نباشه اما میلیارد ها سال پیش قبل از زمین مریخ میزبان حیات بوده و شاید اینا باقی موندشون باشه.