ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8

بررسی تفاوت ها و شباهت های ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 ؛ مقایسه دو پرچم دار پیش از رونمایی

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 پرچمداران دو کمپانی کره‌ای هستند که به زودی معرفی خواهند شد. در ادامه تفاوت ها و شباهت های LG V30 و Galaxy Note 8 را بررسی می‌کنیم.

هر دو محصول جزو قدرتمندترین دستگاه‌های اندرویدی محسوب شده و جزو برترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 هستند که شدیدا انتظار آن‌ها را می‌کشیم. یکی از مهمترین ویژگی‌های هر دو مدل مجهز شدن به نمایشگری غول‌پیکر است. شباهت های ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 به همین موارد ختم نشده و از نظر مشخصات سخت افزاری و حتی چند ویژگی ظاهری دیگر با یکدیگر یکسان هستند.

اما تفاوت های ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 بیشتر از وجوه اشتراک آن‌ها است. با بررسی هر دو از ابعاد مختلف، ارزش خرید هر یک بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آورده‌ایم را مشخص خواهیم کرد.

طراحی

از نظر طراحی کلی بدنه، هر دو مدل تقریبا شبیه به هم هستند. ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 هم در پنل پشتی و هم بر روی نمایشگر به شیشه‌های محافظ گوریلا گلس مجهز خواهند شد. شباهت ظاهری دیگر آن‌ها، داشتن فریم فلزی است. ال جی و سامسونگ همانند روالی که در نیمه نخست سال پیش گرفتند، در نیمه دوم نیز پرچمداران خود را با پیروی از طراحی بدون حاشیه تولید خواهند کرد.

مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، پشتیبانی از جک صوتی 3.5 میلی‌متری و داشتن کلیدهای ناوبری تماما مجازی، از دیگر وجوه اشتراک ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 هستند.

گلکسی نوت 8

یکی از مهمترین اختلاف‌ها میان این دو، مجهز شدن پرچمدار آتی سامسونگ به یک قلم ویژه است. SPen همواره در انحصار محصولات سری نوت این شرکت بوده و حتی در سایر دستگاه‌های سامسونگ نیز به کار نمی‌رود. SPen یک قلم بسیار منحصربه‌فرد است و کاربردهای فراوانی دارد. برخی کاربران تنها به خاطر همین ویژگی اقدام به خرید گوشی های سری نوت می‌کنند.

قلم گلکسی نوت 8

این دو دستگاه اندرویدی، از نظر اندازه نمایشگر در سطوح بالا با یکدیگر رقابت می‌کنند. اگرچه صفحه نمایش 6 اینچی ال جی وی 30 در مقایسه با بسیاری از پرچمداران بازار موبایل به مراتب بزرگتر خواهد بود، اما کاربران علاقه‌مند به نمایشگرهای بسیار بزرگ شاید نمایشگر 6.3 اینچی گلکسی نوت 8 را ترجیح دهند. البته خوش دست بودن گوشی، فاکتور بسیار مهم دیگری است که به نظر می‌رسد پرچمدار جدید سامسونگ، مخصوصا به خاطر داشتن نسبت ابعاد تصویر نمایشگر متفاوت، میانه خوبی با آن ندارد!

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8

یکی دیگر از شباهت های پرچمداران آتی، قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در پنل پشتی است، چرا که طراحی بدون حاشیه، هیچ فضای اضافی در اطراف نمایشگر باقی نمی‌گذارد. این سد امنیتی در ال جی وی 30 درست در میانه گوشی قرار می‌گیرد که دسترسی به آن راحت‌تر است. دسترسی به حسگر در گلکسی نوت 8، به خاطر قرارگیری آن در کنار دوربین و از طرفی به خاطر قد بلند بودن دستگاه، کمی مشکل‌تر خواهد بود.

در پرچمدار جدید سری Note همانند محصولات سال 2017 سری S، یک دکمه فیزیکی اختصاصی برای دستیار مجازی بیکسبی در نظر گرفته خواهد شد. در ال جی وی 30 تنها از دستیار گوگل اسیستنت استفاده می‌شود، به همین دلیل خبری از دکمه فیزیکی اضافی در آن نیست.

نمایشگر

بر اساس شایعات، صفحه نمایش محصول سامسونگ 6.3 اینچی بوده و رزولوشن آن 1440 در 2960 پیکسل در نظر گرفته خواهد شد. اما اندازه صفحه نمایش پرچمدار سری V ال جی با کمی اختلاف 6 اینچی بوده و به خاطر داشتن نسبت ابعاد تصویر نزدیکتر به حالت متداول، به رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل مجهز خواهد شد.

ال جی جی 6 و گلکسی اس 8

نسبت ابعاد تصویر ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 به ترتیب 18:9 و 18.5:9 خواهد بود که یادآور نمایشگر پرچمداران هر دو شرکت در نیمه نخست سال است. این نسبت‌ها سبب می‌شوند هر دو گوشی، در مقایسه با سایر دستگاه‌های دارای نسبت 16:9، کمی لاغر اندام و از طرفی کشیده باشند.

صفحه نمایش Infinity Display، که سامسونگ همزمان با رونمایی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس آن را معرفی کرد، در محصول جدید سری Note نیز به کار خواهد رفت. یکی از ویژگی‌های این نمایشگر داشتن کمی انحنا در دو طرف است که زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشد.

شیشه‌ای که صفحه نمایش ال جی وی 30 را پوشش می‌دهد، ممکن است در نزدیکی لبه‌ها کمی خمیدگی داشته باشد، اما خود پنل، به احتمال زیاد بین هر دو لبه دستگاه کاملا تخت خواهد بود.

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8

انتظار می‌رود مهمترین شباهت های آن‌ها پشتیبانی از محتواهای HDR10 و همچنین قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن باشد. سامسونگ همانند همیشه از پنل‌های سوپر AMOLED معروف خود استفاده خواهد کرد، اما ال جی برای نخستین مرتبه به استفاده از چنین پنلی روی می‌آورد که یکی از نقاط قوت وی 30 در مقایسه با پرچمداران پیشین شرکت است. اگرچه در ال جی وی 30 خبری از نمایشگر دوم، که پیش از این در وی 10 و وی 20 دیده بودیم نخواهد بود، اما به لطف قرارگیری نوار تابع در نمایشگر اصلی، همچنان می‌توان از قابلیت‌های آن‌ بهره برد.

نرم افزار و قابلیت‌ها

اگرچه همراه شدن ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 با اندروید O کمی بعید به نظر می‌رسد، اما درباره یک موضوع دیگر اطمینان داریم. فارغ از نسخه اندروید، هر گوشی‌ساز از رابط کاربری اختصاصی خود در پرچمدارش استفاده خواهد کرد که قابلیت‌های ریز و درشت منحصربه‌فردی دارد.

رابط کاربری گلکسی اس 8

رابط کاربری گلکسی اس 8

پیش‌بینی می‌کنیم در پرچمدار سامسونگ، به جز افزوده شدن قابلیت‌های منحصر به SPen در رابط کاربری، سایر موارد کاملا شبیه به گلکسی اس 8 باشند. قابلیت مالتی تسکینگ توسعه یافته، افزوده شدن گزینه‌های تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم در بخش امنیت و دیگر امکانات مربوط به دستیار مجازی بیکسبی، مهمترین تغییرات رابط کاربری سامسونگ حین عرضه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاش به شمار می‌آمدند.

رابط کاربری ال جی جی 6

رابط کاربری ال جی جی 6

انتظار داریم رابط کاربری ال جی وی 30 شباهت بیشتری به پرچمدار نیمه نخست سال همین شرکت داشته باشد. وجود قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن سریع گوشی و همچنین مجهز شدن به یک اپلیکیشن ضبط صدای پیشرفته‌تر به خاطر توسعه ال جی وی 30 به عنوان یک دستگاه چند رسانه‌ای، مهمترین تغییرات رابط کاربری در مقایسه با پرچمدار اخیر سری G خواهند بود.

چیپست و حافظه رم

اگرچه ال جی در اولین پرچمدار سال 2017 خود از اسنپدراگون 835 استفاده نکرد، اما ال جی وی 30 همگام با گلکسی نوت 8 از آن قدرت خواهند گرفت. تراشه پرچمدار سری نوت در بازارهای خارج از آمریکا اگزینوس 8895 خواهد بود.

نسخه پایه هر دو دستگاه دارای 64 گیگابایت ظرفیت داخلی خواهد بود و انتظار داریم نسخه‌های 128 گیگابایتی آن‌ها را نیز با قیمت‌هایی بالاتر مشاهده کنیم. هر دو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی خواهند کرد. هنوز درباره میزان حافظه رم ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد، اما دیدن 6 گیگابایت رم در آن‌ها دور از انتظار نیست.

دوربین

یکی از مهمترین نقاط قوت ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 دوربین‌های آن‌ها خواهد بود. اگرچه هر دو دوربین دوگانه هستند، اما روش پیاده‌سازی آن‌ها متفاوت است. سامسونگ که برای اولین بار یک محصول خود را به چنین دوربینی مجهز می‌کند، در کنار یک سنسور عادی از یک سنسور تله فوتو با توانایی اعمال 3 برابر بزرگنمایی اپتیکال بدون ذره‌ای کاهش کیفیت استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از کاربردهای دوربین دوگانه دارای این ساختار، امکان عکاسی پرتره حرفه‌ای است.

دوربین گلکسی نوت 8

اما ال جی که پیش از این نیز تجربه ارائه گوشی مجهز به دوربین دوگانه را داشته است، همانند محصولات پیشین، دوربین ال جی وی 30 را نیز از ترکیب یک سنسور عادی با یک سنسور دارای زاویه باز خواهد ساخت. کاربرد اصلی این دوربین، عکس برداری از مناظر طبیعی است، چرا که می‌توان اشیای بسیار بیشتری را بدون نیاز به دور شدن از سوژه‌ها در چهارچوب تصویر جای داد. در عکس زیر می‌توانید تفاوت دوربین های ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 را مشاهده کنید. عکس‌ها از سمت چپ به ترتیب زاویه باز، عادی و در نهایت دارای 2 برابر زوم اپتیکال هستند.

اعداد و ارقام مربوط به دوربین‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیستند، اما پیش‌بینی می‌شود در گلکسی نوت 8 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی و یک سنسور 13 مگاپیکسلی و در ال جی وی 30 از دو سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده شود. برتری دوربین پرچمدار ال جی، داشتن گشودگی دریچه دیافراگم بسیار بالاست. دوربین کمتر گوشی موبایلی به دیافراگم f/1.6 مجهز می‌شود. به این ترتیب می‌توان در تاریکی و زمان عدم وجود نور کافی جادو کرد!

ال جی قابلیت‌های نرم افزاری زیادی را در دوربین دستگاه‌های خود قرار می‌دهد و همین موضوع، وی 30 را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسی و فیلم برداری می‌کنند. درباره دوربین سلفی هر دو مدل خبر موثقی در دسترس نیست. با این حال انتظار داریم دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار گلکسی اس 8، در محصول جدید سری نوت نیز به کار رود. رقیب سامسونگ، احتمالا در پنل جلویی پرچمدار جدید خود از یک سنسور دارای زاویه باز همانند نمونه آن در ال جی جی 6 استفاده خواهد کرد.

باتری و تکنولوژی شارژ سریع

بر اساس شایعات، سامسونگ با وجود افزایش ابعاد نمایشگر گلکسی نوت 8 در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس، به جای افزایش، حتی از ظرفیت باتری آن خواهد کاست و باید منتظر یک باتری 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعتی بر روی یک دستگاه 6.3 اینچی باشیم! پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت باتری پرچمدار 6 اینچی ال جی از این میزان بیشتر باشد.

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8

بدون هیچ شکی هر دو گوشی به تکنولوژی شارژ سریع مجهز خواهند شد، اما نسخه آن به طور دقیق مشخص نیست. به لطف تصاویری که حدود یک ماه قبل منتشر شدند، از پشتیبانی شارژ وایرلس در ال جی وی 30 همانند گلکسی نوت 8 مطمئن شدیم.

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8

قیمت و زمان عرضه ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8

بر اساس زمان‌بندی پیش فروش و عرضه گلکسی نوت 8 که چند روز پیش منتشر شد، باید در روز بیست و سوم آگوست (یکم شهریور) شاهد رونمایی این محصول باشیم. ال جی وی 30 نیز با فاصله‌ای بسیار کوتاه از آن، یک روز مانده به آغاز نمایشگاه IFA 2017 و در روز سی و یکم آگوست (نهم شهریور) معرفی خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود عرضه هر دو، از پانزدهم سپتامبر (بیست و چهارم شهریور) در بازارهای داخلی آغاز شود. بعد از کره جنوبی، نوبت به بازارهای آمریکا و سپس سایر نقاط جهان خواهد رسید.

ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 در زمره گران قیمت‌ترین دستگاه‌های اندروید تا به امروز قرار خواهند گرفت. پرچمدار سامسونگ بین نهصد تا هزار دلار قیمت خواهد داشت. ال جی، دومین پرچمدار سال جاری خود را با قیمت حدود 700 دلار روانه بازارها خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بابا سامسونگ غول هست یه ابر قدرت هست همه گوشی ها از جمله اپل و الجی از سامسونگ کپی می کنند سامسونگ بهترین بوده و هست هیچ حرفی برای گفتن نداره بنده سال بعد نوت ۸ می خوام بخرم ?

  2. بهترین دوربین گوشی های اندرویدی متعلق به وی30 الجی خواهد بود همونطور که از نظر کیفیت ساخت هم بهترین گوشی ها رو الجی و سونی میزنن.سامسونگ فقط از نظر تبلیغات سرامده وگرنه چیزی به بارش نیست . در مورد دوربینش هم باید در واقعیت امتحانش کنی تا متوجه بشید که کیفیت بالایی نداره و دوربین گوشی های اچ تی سی11 .الجی .پیکسل و سونی کاملا بر سامسونگ برتری دارن

  3. هر 2گوشی امکانات فوق العاده ای دارن ولی به نظرم نوت 8 بیش از حد دراز و بزرگه و هم قیمتش 200 دلار بیشتره

  4. دلیلت برای بهتر بودن ال جی وی 30 خیلی خیلی مزخرف بود. یه بار دیگه بخونی دلیلتو میخندی

  5. برا اولین بار ال جی گوشی میزنه که مقابل سامسونگ هیچی کم نداره اگه قلم هم حذف کنیم از نوت 8 هیچ برتری نسبت به وی 30 نداره برعکس وی 30 از لحاظ قیافه و همین طور دوربین 1.6 حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت

  6. سلام
    خودم به شخصه اگه بخوام نوت ۸ بگیرم فقط به خاطر قلمش میگیرم وگرنه در تمام شرایط الجی وی ۳۰ انتخاب بهتری هستش چون دیگه بعد از فروش پایین الجی جی ۶ ، الجی با تمام قدرتش میاد که با نوت ۸ و آیفون ۸ رقابت کنه به خصوص در زمینه دوربین و چندرسانه‌ای