فولکس واگن T-Roc

فولکس واگن T-Roc رونمایی شد؛‌ جدیدترین کراس اوور آلمانی از راه رسید

سرانجام پس از انتشار خبرهای گوناگون، خودرو فولکس واگن T-Roc رونمایی شد تا این کراس اوور کامپکت آلمانی به شاسی بلندهای بزرگ‌تر خانواده یعنی تیگوان،‌ توارگ و اطلس بپیوندد.

شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن پس از انتشار خبرها،‌ اسکچ‌ها و تصاویر مختلف، از کراس اوور جدید خود یعنی Volkswagen T-Roc رونمایی کرد. اکنون این خودرو به عنوان کراس اوور پایه فولکس واگن شناخته می‌شود و قرار است شکاف زیر شاسی بلند تیگوان را پر کند.

فولکس واگن T-Roc در نمای جلو با جلوپنجره عریض، چراغ‌های باریک و چراغ‌های روشنایی در روز LED،‌ ظاهری اسپورت را به نمایش می‌گذارد. در نمای جانبی خودرو، گلگیرهای عضلانی،‌ پوشش‌های پلاستیکی بدنه و تریم کرومی که از ستون A تا ستون C امتداد یافته به چشم می‌خورند. در بخش عقب این کراس اوور ساب کامپکت نیز یک اسپویلر روی درب صندوق نصب شده و چراغ‌های افقی LED و سپر اسپورت از نکات قابل توجه طراحی خودرو هستند. به گفته شرکت فولکس واگن، T-Roc اولین محصول این خودروساز است که از ترکیب دو رنگ در بدنه آن استفاده شده است. به این صورت که سقف،‌ ستون‌های A و آینه‌های جانبی، رنگ متفاوتی با سایر قسمت‌های بدنه دارند.

فولکس واگن T-Roc

در داخل کابین خودرو،‌ 5 صندلی قرار گرفته و تکنولوژی‌های رده بالا و پیشرفته‌ای مانند صفحه آمپر دیجیتالی 11.7 اینچی که جایگزین نمونه سنتی آنالوگ شده در آن دیده می‌شود. غربیلک فرمان سه پره، پنل دکمه‌های آشنا و تریم رنگی،‌ نمای زیبا و جذابی به فضای داخلی فولکس واگن T-Roc بخشیده است. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی این کراس اوور نیز به صورت استاندارد از نوع 6.5 اینچی خواهد بود اما نمونه 8 اینچی نیز به صورت سفارشی در دسترس قرار دارد.

برای فولکس واگن T-Roc طیف متنوعی از آپشن‌ها شامل تریم‌های رنگی گوناگون و پکیج کامفورت قابل سفارش است و تجهیزات رفاهی مانند شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌های دیجیتال و سیستم صوتی 300 واتی در دسترس خواهد بود. کراس اوور جدید فولکس واگن دارای طول 4.23 متر یعنی 25 سانتی‌متر کمتر از تیگوان بوده و فاصله محوری آن معادل 2.60 متر یعنی هم‌اندازه تیگوان است. فضای بار این خودرو 445 لیتر بوده که با خواباندن صندلی‌های عقب،‌ این میزان تا 1290 لیتر نیز افزایش پیدا می‌کند.

فولکس واگن T-Roc

از نظر ایمنی نیز T-Roc به صورت استاندارد به ترمز خودکار پس از برخورد، ترمز اضطراری شهری،‌ سیستم کمک به حفظ حرکت در میان خطوط و سیستم کمکی جلو با نظارت بر عابران پیاده مجهز شده و کروز کنترل تطبیقی،‌ هشدار ترافیک عقب، کمک پارک و سیستم کمکی حرکت در ترافیک از جمله تجهیزات ایمنی سفارشی خودرو هستند.

جدیدترین کراس اوور فولکس واگن اول از همه در اروپا عرضه می‌شود و به همین دلیل این خودروساز آلمانی فعلا مشخصات نسخه‌های مخصوص اروپا را اعلام کرده است. بر این اساس،‌ 6 پیشرانه مختلف توربوشارژ برای این کراس اوور ساب کامپکت در دسترس خواهد بود که شامل 3 نمونه بنزینی و 3 نمونه دیزلی می‌شوند. لیست پیشرانه‌های متنوع فولکس واگن T-Roc از یک نمونه 1 لیتری TSI با قدرت 115 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته دستی آغاز می‌شود. نمونه بعدی یک پیشرانه 1.5 لیتری TSI با قدرت 150 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته دستی با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه با انتقال قدرت چهار چرخ محرک است. پیشرانه 2 لیتری TSI با قدرت 190 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک DSG و سامانه چهار چرخ محرک،‌ آخرین گزینه لیست پیشرانه‌های بنزینی این خودرو به شمار می‌رود.

فولکس واگن T-Roc

برای علاقه‌مندان به پیشرانه‌های دیزلی نیز سه گزینه در نظر گرفته شده است. واحد 1.6 لیتری با قدرت 115 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، نمونه 2 لیتری 150 اسب بخاری با گیربکس دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا گیربکس اتوماتیک و انتقال قدرت چهار چرخ محرک و همچنین واحد 2 لیتری TDI با قدرت 190 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و سامانه چهار چرخ محرک،‌ لیست پیشرانه‌های دیزلی کراس اوور جدید فولکس واگن را تشکیل می‌دهند.

فولکس واگن T-Roc در نمایشگاه فرانکفورت در ماه آینده میلادی به نمایش درخواهد آمد و عرضه آن از نوامبر امسال در اروپا آغاز می‌شود. گفته شده که این کراس اوور ساب کامپکت تا سال 2019 در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و احتمالا در این منطقه خبری از پیشرانه‌های دیزلی نخواهد بود. همچنین قیمت T-Roc در آلمان در حدود 20 هزار یورو اعلام شده است.

گالری عکس های فولکس واگن T-Roc

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*