بی ام و M5

معرفی نسل جدید بی ام و M5 ؛ سوپر سدان 600 اسب بخاری BMW رونمایی شد

سرانجام پس از انتشار تیزرها و تصاویر جاسوسی،‌ نسل جدید بی ام و M5 به صورت رسمی رونمایی شد. این سوپرسدان آلمانی با پیشرانه‌ای به قدرت 600 اسب بخار عرضه می‌شود.

سدان قدرتمند BMW یعنی نسل جدید ام 5 به نسخه به‌روز شده پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که اکنون قدرت فوق‌العاده 600 اسب بخار در بین دور موتورهای 5600 تا 6700 و همچنین گشتاور 750 نیوتن متر را تولید می‌کند. نسل قبلی دارای قدرت 575 اسب بخار و گشتاور 677 نیوتن متر بود و حالا شاهد بهبود قابل توجه این پیشرانه هستیم.

نسل هفتم بی ام و M5 با این میزان قدرت می‌تواند طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته در صورت سفارش پکیج آپشنال M این محدودیت حذف می‌شود و این سوپر سدان باواریایی می‌تواند به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. موتور 8 سیلندر این خودروی قدرتمند در کنار یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک M استپ ترونیک با 3 حالت رانندگی سفارشی کارا، اسپورت و اسپورت پلاس قرار می‌گیرد.

بی ام و M5

می‌توان از سامانه چهار چرخ محرک Xdrive به عنوان بزرگ‌ترین تغییر بی ام و M5 مدل 2018 نام برد. در این سدان اسپورت مانند رقیب مستقیمش یعنی مرسدس AMG مدل E63S،‌ سیستم چهار چرخ محرک با فشردن یک دکمه تغییر پیدا می‌کند تا تمامی نیرو به چرخ‌های عقب منتقل شود. این سیستم دارای حالات مختلف 4WD، 2WD و 4WD Sport است و توانایی خاموش کردن سیستم کنترل ثبات را نیز دارد. به این ترتیب بی ام و ام 5 جدید همچنان سیستم انتقال قدرت سنتی دیفرانسیل عقب را هم ارائه می‌کند و علاوه بر آن، سیستم Xdrive به دیفرانسیل فعال M مجهز شده است.

در طراحی ظاهری خودرو همان‌طور که انتظار می‌رفت،‌ چیز شگفت‌انگیز جدیدی وجود ندارد. با این حال،‌ استایل این خودرو مانند سایر خودروهای سری M بی ام و دچار تغییراتی شده تا از اعضای سری 5 متمایز شود. در نمای جلوی خودرو،‌ جلوپنجره کلیوی شکل به رنگ مشکی با قاب کرومی و سپر جدید تهاجمی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر از قبل به چشم می‌خورد. در نمای جانبی نیز رینگ‌های مشکی و نقره‌ای و کالیپرهای ترمز طلایی رنگ دیده می‌شوند و در نمای عقب هم دیفیوزر مشکی‌رنگ با 4 سراگزوز به همراه اسپویلر ظریفی در لبه درب صندوق عقب قابل ملاحظه است.

بی ام و M5

این سوپرسدان آلمانی به صورت استاندارد به رینگ‌های 19 اینچی مجهز شده و رینگ‌های 20 اینچی نیز به صورت سفارشی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ در دسترس قرار گرفته است. خریداران می‌توانند دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی را نیز برای M5 جدید سفارش دهند که موجب کاهش وزن کلی خودرو به میزان 23 کیلوگرم می‌شود. وجود سیستم چهار چرخ محرک در این خودرو باعث نگرانی در مورد افزایش وزن آن شده بود اما با استفاده از پلیمرهای تقویت‌شده با فیبر کربن در سقف و بدنه، وزن ماشین از 1945 کیلوگرم نسل قبلی به 1855 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

در کابین بی ام و M5 ، با تعبیه غربیلک فرمان M اسپورت، صندلی‌های چرمی اسپورت چرمی Merino و تریم آلومینیومی، ظاهری اسپورت‌تر ایجاده شده است. در بخشی از غربیلک فرمان و کنسول مرکزی، طرح فیبر کربنی با تریم قرمزرنگ به کار رفته و در کنار صفحه نمایش بزرگ مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز یک نمایشگر سر بالا مشاهده می‌شود. آپشن‌های فراوانی برای این سوپر سدان ارائه شده که مشتریان می‌توانند آن‌ها را سفارش دهند و از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های چند منظوره M جدید اشاره کرد که حمایت جانبی بهتری را ارائه می‌کنند.

بی ام و M5

بی ام و M5 مدل 2018 برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته خواهد شد و از ماه سپتامبر، فروش آن آغاز می‌شود. قیمت نسل جدید این سدان آلمانی در زادگاهش از 117 هزار و 900 یورو آغاز می‌شود. همچنین نسخه ویژه‌ای به نام First Edition عرضه خواهد شد که نمای بیرونی آن دارای رنگ قرمز متالیک تیره با تریم مشکی براق و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی سبک وزن مشکی‌رنگ خواهد بود. این نسخه ویژه در داخل کابین نیز تفاوت‌هایی با نسخه معمولی دارد. تریم مشکی پیانو، صندلی‌های چند منظوره M و یک پلاک با شماره تولید از جمله این تغییرات محسوب می‌شوند. بی ام و ام 5 First Edition تنها در تعداد محدود 400 دستگاه ساخته خواهد شد و 19 هزار و 500 یورو گران‌تر از نسخه معمولی است. این نسخه نیز از بهار سال آینده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

بی ام و M5

گالری تصاویر بی ام و M5

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*