ساخت بزرگترین پارک اسکي داخل شهري جهان توسط طراحان دانمارکي

 یک شرکت معماری دانمارکی در حال کار بر روی گنبد اسکی به سبک کوهستان آلپ در داخل شهر است که در صورت ساخت، عنوان بزرگترینن پارک اسکی داخل شهری را به خود اختصاص خواهد داد.طرح شرکت «سبرا» که قرار است در شهر راندرز دانمارک راه‌اندازی شود، مسیر بیش از سه کیلومتری با شیب‌های سرپوشیده و خارجی به همراه یک پارک سبک آزاد، هتل، رستوران و تمام امکانات مدرن مورد انتظار در یک پیست اسکی مدرن را ارائه خواهد داد.

این گنبد اسکی بر اساس دانه برف دارای شش نوک طراحی شده که قرار است در یک زمین به مساحت 100 هزار متر مربع با 70 هزار متر مربع فضای اسکی ساخته شود که گوی رقابت را از تاسیسات اسکی سرپوشیده 22 هزار و 500 متر مربعی اسکای دبی خواهد ربود.

این طراحی دانه برفی از شش سراشیبی سرپوشیده و دو شیب بیرونی در سه طاق متقاطع آن برخوردار بوده که با عرض 700 متر و ارتفاع 110 متر بر روی رود گودنا گسترده خواهد شد.هر پیست از تله‌سی‌یژ خاص خود برخوردار بوده و یک بالابر برای دسترسی بین طاق‌ها و سراشیبی‌های آنها طراحی شده است. شیبهای اسکی نیز به شیوه رایج از مبتدی تا حرفه‌ای از درجه‌بندی رنگی برخوردارند.

اسکی‌بازان در زمان حرکت در میان این شیب‌های برفی که از پیست اسکی Alpe d'Huez فرانسه الهام گرفته، می‌توانند مناظر اطراف را از یک نمای سوراخدار مشاهده کنند.
یکی از طاق‌های این طراحی دانه برف از طرفیت اسکی روباز بر روی سقف آن در تمام سال برخوردار است؛ در حالی که سایر سقف‌ها برای امکاناتی مانند برای اسکیت بورد سواری، موتور سواری و پارک جنگلی در نظر گرفته شده‌اند.

{photo}91/09/27/skidome{/photo}


منبع : skidomedenmark

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*