کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور

ایران به لیست کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور افزوده شد

سرانجام نام ایران به فهرست کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور اضافه شد. از این پس دسترسی به برنامه های گوگل پلی استور برای کاربران ما بسیار راحت‌تر می‌شود.

متاسفانه کاربران کشورهای زیادی همچون ایران تا پیش از این نمی‌توانستند به طور صحیح از بزرگترین فروشگاه عرضه اپلیکیشن‌های اندروید استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد این مشکل برطرف شده است. به گفته تعدادی از توسعه‌دهندگان اندروید از این پس باید چین، کوبا، ماکائو، میانمار، سودان و در نهایت ایران را نیز جزو کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور به شمار بیاوریم. اکنون کاربران این کشورها نیز می‌توانند از کنسول توسعه دهندگان گوگل پلی (Google Play Developer Console) استفاده کنند.

یکی از مهمترین محدودیت‌های پیش روی کاربران این کشورها، عدم امکان خریداری اپلیکیشن‌ها بود. پس سازندگان اپلیکیشن نمی‌توانستند برنامه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند، چرا که امکان دریافت وجه از آن‌ها وجود نداشت!

کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور

اما اکنون ایران و چند کشور نام برده دیگر به فهرست کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور اضافه شده‌اند. البته در حال حاضر فقط قسمت دریافت نرم افزارهای رایگان باز شده و هنوز نمی‌توان از پرداخت درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها استفاده کرد و یا آن‌ها را خرید.

تا پیش از این، توسعه‌دهندگان فقط در صورت تماما رایگان بودن برنامه می‌توانستند آن را در اختیار کاربران کشورهای یاد شده قرار دهند، به همین دلیل کاربران ایرانی اغلب با پیام «در دسترس نبودن برنامه در کشور شما» برخورد می‌کردند.

کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی استور

این اتفاق در حالی افتاده که اپل، در جهت عکس قضیه در حال فعالیت است. از مدتی قبل دور جدید حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور آغاز شده و با سرعتی بیشتر از قبل جلو می‌رود. بعید نیست این اتفاق کاربران زیادی را به مهاجرت از آی او اس به اندروید تشویق کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هنوز مشکل داره
    از کی قرار رفع بشه؟

  2. سلام
    تا این لحظه این مشکل هنوز رفع نشده و و اکثر بازی ها و برنامه ها رو که امتحان کردم برای کشور ایران در دسترس نیست

  3. حالا (بعد از تولد کشور ایران!) نوبت شکایت رسمی و بین المللی از امثال این شرکتها/کشورهاییست که نظام بین المللی را مسخره کرده اند.
    باید رییس سازمان ملل پاسخگو باشد که چرا کشور ایران هنگام پرداخت حقّ عضویت، وجود دارد ولی نامش در لیست کشورها وجود ندارد؟!
    بدیهی است حتّا اگر از جرم تبعیض در انتخابِ مشتری، قِصر-در-روند، باز هم حذف نام یک کشور [که خواهی نخواهی وجود خارجی دارد] گناهی دیگر بوده و صد البته قابل پیگیری است.
    درست نیست که ملّتها، قربانیِ سیاستهای سیّالِ دولتمردانِ موقت، شوند!