نخستین گوشی هوشمند تاشو

نخستین گوشی هوشمند تاشو احتمالا به دست زد تی ای عرضه می‌شود

زد تی ای اکسون ام (ZTE Axon M) می‌تواند نخستین گوشی هوشمند تاشو در دنیای تکنولوژی باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این گوشی موبایل تاشو به دست می‌آوریم.

طی چند سال اخیر، نوآوری‌های کمتری در دنیای موبایل دیده شده است و دیگر همانند چندین سال قبلتر، به طور پیوسته شاهد ارائه شدن تکنولوژی‌های بسیار نوین و خلاقانه نیستیم. بیشتر گوشی‌سازان، در واقع به جز خرید قطعات و سخت افزارهای مورد نیاز از شرکت‌های اصلی همچون سامسونگ و سونی و در ادامه سر هم کردن آن‌ها برای عرضه یک محصول جدید، کار دیگری ندارند. اغلب این نوع شرکت‌ها چینی هستند.

اما به نظر می‌رسد زد تی ای، قرار است تبدیل به یکی دیگر از گوشی‌سازان چینی موفق شود و روال بازی را به نفع خود عوض کند. ایده‌هایی همچون ساخت گوشی موبایل ماژولار، خیلی زود بعد از ارائه شدن به واقعیت تبدیل شده و شرکت‌های مختلفی به آن روی آوردند، اما در حال حاضر تنها کمپانی موفق در این زمینه موتورولا است و سایر شرکت‌ها با شکست مواجه شده‌اند. متاسفانه با وجود قدیمی‌تر بودن ایده گوشی انعطاف‌ پذیر، هنوز محصولی این‌چنینی عرضه نشده است.

بر اساس گفته‌های یک منبع موثق، نخستین گوشی هوشمند تاشو توسط زد تی ای ارائه خواهد شد. این محصول دارای دو نمایشگر بوده و دید ما نسبت به دستگاه‌های موبایل را تغییر خواهد داد.

نخستین گوشی هوشمند تاشو

دستگاه جدید با نام کد اکسون مالتی (Multy) شناخته شده و انتظار داریم با نام اصلی اکسون ام رونمایی شود. زد تی ای از مدتی قبل دعوت‌نامه‌هایی را برای رسانه‌های خبری برای حضور در یک رویداد در تاریخ هفدهم اکتبر (بیست و پنجم مهر) ارسال کرده است که اکنون انتظار داریم طی آن، نخستین گوشی هوشمند تاشو معرفی شود.

این گوشی موبایل به یک نمایشگر دوگانه فول اچ‌دی مجهز است که بعد از باز شدن، تبدیل به یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با رزولوشن 1920 در 2160 پیکسل می‌شود. دستگاه در حالت خم، مثل یک گوشی عادی کار می‌کند. مزیت دیگر آن ضخیم نبودن با توجه به ویژگی‌های ظاهری گوشی است.

نخستین گوشی هوشمند تاشو می‌تواند تبدیل به یک تبلت شود

زد تی ای اکسون ام می‌تواند پنجره‌ای جدید به سوی جایگزینی گوشی های موبایل با دستگاه‌های دارای نمایشگرهای بزرگتر همچون کامپیوترها باشد. واقعیت این است که لپ تاپ‌ها و سیستم‌های دسکتاپ مدت‌ها است دیگر وسیله اتصال ما به اینترنت و دسترسی به ابزارهای کاربردی نیستند و برای این کارها از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنیم. اما مهمترین سد راه جایگزینی بیشتر کامپیوترها و لپ تاپ‌ها با دستگاه‌های موبایل، ضعف این محصولات در مالتی تسکینگ است. حال اکسون ام به عنوان نخستین گوشی هوشمند تاشو دنیا، این محدودیت را به میزان زیادی برطرف خواهد کرد.

نخستین گوشی هوشمند تاشو

کاهش اختلاف ابعاد نمایشگرهای گوشی های موبایل و تبلت ها سبب شده علاقه کاربران نسبت به تبلت ها شدیدا کاهش پیدا کند. با این حال، همچنان عده زیادی نیازمند استفاده از این دستگاه‌ها هستند. اما اکسون ام شکاف بین تبلت ها و گوشی های موبایل را با نمایشگر دوگانه خود می‌پوشاند.

به این ترتیب، در حالت عادی، یک گوشی هوشمند معمولی در اختیار خواهید داشت، اما در زمان نیاز به یک نمایشگر بزرگتر، آن را تبدیل به یک تبلت می‌کنید. می‌توان در آن واحد، بر روی هر یک از این دو نمایشگر یک اپلیکیشن مجزا را به نمایش در آورد. این همان نقطه آغاز افزایش قابلیت مالتی تسکینگ در گوشی های موبایل است تا رفته رفته بیشتر جایگزین سیستم‌های کامپیوتری شوند.

با توجه به اخباری که این منبع در اختیار ما قرار داده، انتظار داریم ستاره کنفرانس خبری زد تی ای در روز هفدهم اکتبر، نخستین گوشی هوشمند تاشو جهان یعنی اکسون ام باشد. تقریبا تمام برندهای شناخته شده دنیا به جز هواوی، پرچمداران خود در سال 2017 را معرفی کرده‌اند، محصولاتی که با وجود خاص بودن، نوآوری در آن‌ها دیده نمی‌شود. امیدواریم زد تی ای سکون نسبی که چند سالی است در دنیای موبایل حکمفرما شده را از بین ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*