نسل بعدی آیپد پرو

نسل بعدی آیپد پرو میزبان سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس خواهد بود

بنا بر ادعای تحلیل‌گر KGI Securities، مینگ چی کو، نسل بعدی آیپد پرو اپل همراه با سیستم تشخیص چهره Face ID و دوربین TrueDepth روانه بازار خواهد شد.

با معرفی سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس ، می‌توان گفت از این تکنولوژی پیشرفته در سایر محصولات اپل نیز استفاده می‌شود. اما چه خانواده‌ای گزینه بعدی اپل خواهد بود؟

به گفته تحلیل‌گر مرکز KGI Securities، به احتمال زیاد نسل بعدی آیپد پرو به سیستم تشخیص چهره جدید اپل تجهیز خواهد شد. در این صورت، علاوه بر ایجاد یک‌پارچگی از تجربه‌ای متفاوت میان محصولات اپل، توسعه‌دهندگان می‌توانند از این فناوری جدید روی سایر گجت ها نیز استفاده کنند. هرچند، تا زمان عرضه نسل جدید آیپد پرو های جدید اپل فاصله زیادی داریم چرا که این محصولات، سپتامبر سال 2018 روانه بازار می‌شوند.

در این میان، یک سوال مهم دیگر نیز وجود دارد که باید به آن پاسخ داد: آیا با استفاده از Face iD، تاچ آی دی به صورت کامل کنار گذاشته خواهد شد؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اپل با حذف کلیدی فیزیکی هوم اندازه صفحه نمایش را تا حد قابل توجهی افزایش داد. ولی انجام این کار با گوشی هایی که پیش‌تر به نمایشگرهای بزرگ تجهیز شده‌اند، توجیهی ندارد. به علاوه، اپل سعی کرد تا حاشیه‌های نسبتا زیاد موجود در آیپد پرو را حفظ کند؛ کاربران هنگام کار کردن با این تبلت های بزرگ به فضایی حداقلی برای قرار دادن انگشتان خود نیاز دارند. به این موارد، سخت شدن کارهای دیگر از جمله مالتی تسکینگ را نیز اضافه کنید چرا که اپل برای نمایش داک اپلیکیشن ها، از دستور حرکتی خاصی با کشیدن انگشت از لبه پایینی صفحه به سمت بالا استفاده می‌کند. واقعیت افزوده و تلاش‌ها برای توسعه آن نیز موضوع دیگری‌ست که با بهره‌گیری از این فناوری جدید، امکان استفاده از آن روی تبلت ها هم فراهم می‌شود.

مهندسان هر برنامه‌ای برای آینده داشته باشند، ایده استفاده از سیستم تشخیص چهره برای نسل بعدی آیپد پرو جذاب خواهد بود. اپل نیز عادت دارد قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید از جمله نمایشگرهای ارتقایافته و Smart Connector را به آیپدهای رده بالاتر خود اضافه کند. در نتیجه، احتمالا نسخه Pro از تبلت های اپل همراه با دوربین TrueDepth در اختیار کاربران قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*